Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:41:44 GMT

الکاظمی: سامراء باید پایتخت فرهنگی باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۵۲۷۵

الکاظمی: سامراء باید پایتخت فرهنگی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه به زیارت حرم مطهر امامین عسکریین(علیهما السلام) در شهر سامرا رفت.

مصطفی الکاظمی در حرم مطهر امامین عسکریین(علیهما السلام) تاکید کرد: سامرا با نمادهای دینی و عمق تاریخی باید پایتخت فرهنگی باشند.

الکاظمی افزود: امامین عسکرین سلام الله علیهما بیانگر نشانه های الهی و انسانی هستند که همه مردم عراق را به همدیگر پیوند می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امامان به یک طایفه، دین و مذهب خاصی تعلق ندارند بلکه نمادهایی انسانی هستند که از سیره آنها الهام می گیریم و به هدایت های آنها اقتدا می کنیم و ارزش هایشان را در زندگی چراغ راهمان قرار می دهم.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: این زیارتگاهها امکن مقدسی هستند که همه ما عراقی ها را زیر یک چتر واحد تحت عنوان محبت و انسانیت گرد هم می آورد.

کاظمی با اشاره به اینکه زیارتگاههای سامرا نمادهای دینی و میراث بشریت هستند. همچنانکه تاریخ متمدن و ارزش های اخلاقی برای همه بشریت هستند، بر تلاش برای توسعه وضعیت شهر سامرا و توسعه زیرساخت های آن و همچنین تقویت امکانات گردشگری آن تاکید کرد و گفت: سامرا مستحق تلاش های بیشتری است.

الکاظمی خاطرنشان ساخت: سامراء به واسطه نمادهای دینی و عمق تاریخی خود، باید پایتخت فرهنگی، مقصد عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) و دوستداران تاریخ و میراث اسلامی از سراسر جهان باشد.

نخست وزیر عراق صبح امروز(چهارشنبه) وارد استان صلاح الدین شد.

کد خبر 5236752

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی سامراء ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق روسیه جو بایدن ناتو افغانستان ایران ولادیمیر پوتین جی هفت برجام رجب طیب اردوغان نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک

منبع: هم میهن

دیگر خبرها

  • عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون