Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که با توجه به تأکید ویژه مقام معظم رهبری، وزارت امور خارجه و نمایندگیهای کشورمان در خارج از کشور در حال تلاش هستند تا حداکثر آمادگی برای برگزاری انتخاباتی در شأن ایرانیان مقیم خارج ایجاد شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درپی دغدغه اعلام شده از سوی  مقام معظم رهبری در زمینه تمهیدات انجام شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی در خارج از کشور، ضمن قدردانی از توجه ویژه ایشان به ایرانیان مقیم خارج از کشور و خصوصا تاکید مقام معظم رهبری در خصوص زمینه سازی برای حضور پر رنگ  آنان در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در آذرماه سال ١٣٩٩ وزارت امور خارجه، آغاز فرایند انتخابات را به کلیه نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابلاغ و  درخواست نمود مقدمات برگزاری انتخابات در حوزه کشور متوقف فیه را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در فروردین‌ماه سالجاری وزارت امور خارجه اقلام و ملزومات مورد نیاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از جمله تعرفه انتخابات را با حضور نمایندگان ستاد انتخابات کشور و شورای محترم نگهبان تحویل و متعاقبا به کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان ارسال کرده است.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: به دنبال تعیین رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور و همچنین رئیس هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور تشکیل هیاتهای اجرائی در کلیه محلهای اخذ رای در خارج از کشور  و همچنین 200 نفر ناظر شورای نگهبان انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: براین اساس 133 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و 234شعبه اخذ رای در خارج از کشور آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده است و فقط در سه کشور سنگاپور،  یمن و کانادا (با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور) انتخابات برگزار نخواهد شد.
 
خطیب زاده تاکید کرد:در خصوص زمینه سازی حضور ایرانیان خارج از کشور خصوصا با توجه به محدودیت های اعمالی در برخی از کشورها در زمینه کرونا،  تلاش گسترده ای در کشورهای مختلف انجام شد تا ضمن فراهم شدن شرایط برگزاری انتخابات برای ایرانیان خارج از کشور  پروتکل های بهداشتی کشورهای میزبان نیز رعایت شود که در همین ارتباط نیز در برخی کشورها همانند مالزی به رغم شرایط سخت قرنطینه، صندوق اخذ رای پیش بینی شده تا امکان برگزاری انتخابات حتی به صورت محدود فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: در ساعات باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همکاران ما در وزارت امور خارجه و نمایندگیهای کشورمان در خارج از کشور در حال تلاش هستند تا حداکثر آمادگی برای برگزاری انتخاباتی در شان ایرانیان مقیم خارج ایجاد گردد و قطعا با بیانات دلگرم کننده و توجه ویژه ای که مقام معظم رهبری در این زمینه داشتند با تلاش و جدیت مضاعف این ماموریت انجام خواهد شد.

امام خامنه‌ای: راه حل مشکلات حضور پای صندوق رای است/ تذکر مهم درباره تعرفه‌های انتخاباتیمقدمات برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم تاجیکستان فراهم شددموکراسی گزینشی کانادا با سلب حق رأی از شهروندان ایرانی

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت خارجه سخنگوی وزارت خارجه انتخابات ریاست جمهوری 1400 امام خامنه ای وزارت خارجه سخنگوی وزارت خارجه انتخابات ریاست جمهوری 1400 امام خامنه ای سخنگوی وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران ایرانیان مقیم خارج مقام معظم رهبری خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو