Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:28:12 GMT

بودجه ریزی متمرکز سبب عدالت در توزیع امکانات می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۹۳۱

بودجه ریزی متمرکز سبب عدالت در توزیع امکانات می‌شود

ایسنا/اصفهان سرلیست گام دوم انقلاب برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم توزیع خدمات و فعالیت‌های عمرانی در مناطق مختلف شهر عادلانه باشد راه حل آن بودجه ریزی متمرکز است.

رضا امینی در گفت و گو با ایسنا درباره مهمترین مشکلات شهری اصفهان و راهکارهای حل این مشکلات، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین مشکلاتی که گریبان اصفهان را گرفته است نگاه برخوردار بودن این شهر در میان مسئولان کشوری است که با هم افزایی اعضای شورای شهر آینده باید این نگاه تغییر کند تا مشکلات و معضلاتی که امروز اصفهان را در بر گرفته است به چشم مسئولان بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال مشکل کمبود آب و خشکی زاینده رود جز مطالبات اصلی مردم اصفهان است که شورای شهر منتخب باید به این مطالبه به حق پاسخ مناسب دهد و پیگیری و هماهنگی میان استان هایی که در حوضه آبریز زاینده رود می‌توانند نقش موثر داشته باشند از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرلیست گام دوم انقلاب(پایداری و رویش نیروهای انقلاب) برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: عملیاتی شدن بخشنامه ۹ ماده ای شورای عالی آب باید از سوی شورای شهر ششم پیگیری مجدد شود و نمایندگان مجلس نیز شورای شهر را در این راه همراهی کنند، اما در بخش داخل شهر مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای داریم که یکی از اصلی ترین این مشکلات آلودگی هوا است به طوری که تعداد روزهای سالم اصفهان در سال مرتب کاهش می یابد.

امینی گفت: در حوزه برنامه ریزی شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل شبکه معابر و ایجاد زیرساخت مناسب برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای بدون آلاینده و هیبریدی به شدت احساس می‌شود. در نهایت باید اقداماتی انجام دهیم که تمایل مردم به استفاده از خودروها به شکل تک سرنشین کاهش یابد. به همین دلیل اگر سفرهای غیرضروری شهروندان را به گونه ای مدیریت کنیم که نیازهای آنان در محلات زندگی خودشان تامین شود و نیازی به سفر در داخل شهر نداشته باشند در کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: سهم خودروهای تک سرنشین و خودروهای شخصی در آلودگی هوا زیاد است و در شهرداری می توانیم در محلات اصفهان امکاناتی را که رافع نیازهای مردم باشند، ایجاد کنیم. خدمات درمانی مناسب، ایجاد بازارچه‌ها و مجموعه های ورزشی محلی، ایجاد فضای سبز مناسب و تامین نیازهای آموزشی در مرکز محلات تاثیر زیادی در کاهش سفرهای شهری خواهد داشت.

سرلیست گام دوم انقلاب برای انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: از جمله مشکلاتی که باید برای بهتر شدن وضعیت زندگی در اصفهان پیش بینی شود کاهش فاصله توزیع خدمات و فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در تمام نقاط شهر است. طی سال های طولانی بیشتر خدمات در مراکز برخوردار شهرداری توزیع شده است و نواحی حاشیه نشین نادیده گرفته شده اند که در نتیجه سبب تراکم جمعیت و ساخت و ساز نامناسب در حاشیه شهر اصفهان شده است و این جمعیت زیاد در اثر فقر به انحراف کشیده می شوند و به این ترتیب آمار جرائم افزایش می‌یابد.

امینی گفت: اگر توزیع خدمات و فعالیت‌های عمرانی به طور مناسب باشد دچار چنین مشکلاتی نمی‌شویم که راه حل آن بودجه ریزی متمرکز است. امروز هر منطقه ای به هر میزانی درآمد داشته باشد در ناحیه جغرافیایی خودش هزینه می‌کند و مناطق ضعیف به جهت کم بودن درآمدشان روز به روز از نوحی برخوردار فاصله می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنیم باید تمام درآمدهای شهر به طور متمرکز در خزانه داری شهرداری تجمیع شود و مشکلاتی که در تمام نواحی شهری اصفهان برای برابری و عدالت بیشتر وجود دارد باید احصا و اولویت بندی کنیم و بخشی از بودجه را برای پروژه های کلان مانند تکمیل خط دوم قطار شهری و بقیه آن را به طرح های بزرگ مانند حلقه چهارم ترافیکی و تامین نیازهای حمل و نقل در شهر اختصاص دهیم و بخش مهمی از بودجه نیز برای رفع محرومیت در محله های ضعیف پیش بینی شود تا به یک عدالت نسبی در شهر برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی اجتماعی گام دوم انقلاب انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات شورای ششم اصفهان شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 749806

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود