Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی سجادی امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در دهاقان با تبریک فرارسیدن دهه کرامت با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار داشت: دو انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری را در پیش رو داریم، در راستای لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اقدامات لازم در خصوص تشویق مردم به حضور حداکثری توسط مسؤولان و نهادهای شهرستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان دهاقان ادامه داد: در این انتخابات باید تبلور حضور مردم و تبلور جمهوریت نظام به نمایش گذاشته شود، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که در جهان جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم  برقرار کرده است، به نظر می‌رسید تجمیع  جمهوری و اسلامی ممکن نباشد ولی ما نشان دادیم که این امر امکان‌پذیر است.

وی با بیان این‌که باید علاوه بر اصول دین بر اصول نظام هم پایبند باشیم، گفت: مردم عزیز با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح در هر دو انتخابات گامی در راستای منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برمی‌دارند، همگان باید در راستای افزایش شور انتخابات و حضور مردم، دستاوردهای این نظام مقدس را برای دیگران بیان کنند.

شفافیت عامل اساسی برای بهبود عملکرد داوطلبان انتخابات است

سجادی با اشاره به تأثیر شفافیت بر عملکرد نامزدهای منتخب اظهار داشت: انتخابات سال ۱۴۰۰ قطعاً همانند انتخابات دیگر حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز است و مردم با ایمان شهرستان دهاقان مثل همیشه در صحنه حاضر هستند و نقش به‌سزایی در پرشور کردن انتخابات ایفا می‌کنند اما شفافیت عامل اساسی برای بهبود عملکرد مطلوب داوطلبان است و این افراد برای قبول مسؤولیت باید شفافیت داشته باشند زیرا شفافیت منجر به حرف‌ها و قول‌های صادقانه‌ای می‌شود که قابل اجرا هستند و داوطلبان نیز منطبق بر قانون و دستورالعمل حرکت و اقدام می‌کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: شفافیت سبب می‌شود داوطلبان با مطالعه و بینش دقیق جواب‌گوی مردم باشند و این امر را در عملکرد خود نشان دهند؛ بر این اساس شفافیت مهم‌ترین عامل در بهبود وضعیت جامعه توسط مسؤولان است و نامزدها با شفافیت در عملکرد در صدد انجام کارها اقدام می‌کنند و نیازی نیست به فکر توجیه باشند.

وی در پاسخ به چرایی شفافیت در عملکرد بیان کرد: عملکرد شفاف نامزدها باعث می‌شود که در انظار عمومی وجهه یابند و مردم نیز به آنان اعتماد می‌کنند؛ پس به زبان ساده می‌توان گفت که شفافیت اعتماد را جلب و از دورویی و دروغگویی جلوگیری می‌کند و در واقع شفافیت همچون باکس شیشه‌ای است که مردم می‌توانند به کمک آن ناظر اعمال و کارهای نامزدها و حتی مسؤولان باشند و راحت و دقیق موانع را مشاهده کنند.

شائبه و دروغ مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کند

سجادی ادامه داد: افرادی که برای شوراهای شهر و روستا و یا ریاست جمهوری نامزد و در صحنه حضور می‌یابند در صورتی‌که در فرایند انتخابات از شرایط لازم برخوردار نباشند و به مردم پاسخی شایسته و مطلوب منطبق بر صداقت و شفافیت ارائه ندهند به مرور زمان نظر مردم را نسبت کشور منفی می‌کنند، اگر نامزدها با شائبه و دروغ به مناصب مملکتی برسند ممکن است مردم را به همه خدمت‌گزاران نظام بی‌اعتماد کنند به نوعی که عملکرد اغلب مسؤولان را فاقد شفافیت بدانند که این اتفاق به ضرر جامعه تمام می‌شود و فاصله بین مردم و مسئولان را زیاد می‌کند.

حضور مردم در انتخابات تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان این‌که در گام دوم انقلاب هستیم و در حال حاضر نخستین انتخابات قرن جدید را در پیش روی داریم، ادامه داد: در سطح منطقه شاهد تحولات متعددی هستیم و حضور باشکوه مردم به شدت اثرگذار است و کم رنگ شدن حضور مردم نیز سبب می‌شود که در مناقشات بین‌المللی کم تأثیر باشیم.

وی با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور ما تحمیل شده منجر به سخت‌تر و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی مردم شده است، اظهار داشت: حمایت و حضور مردم در انتخابات منجر به دلگرمی برای منتخبانی می‌شود که خواستار انجام اقدامات کلان و شهرستانی هستند و با این راهکار مهم و نتیجه بخش به جهان ثابت می‌کنند که تحریم‌ها برای ایرانیان هیچ اثری ندارد.

بی‌طرفی و تشویق مردم به مشارکت حداکثری، شایسته‌ترین رفتار برای مسؤولان

سجادی تأکید کرد: مسؤولان شهرستانی موظف هستند که در کمال بی‌طرفی و بی‌غرضی در انتخابات حاضر شوند و با اجرای عدم طرفداری از نامزدها، اعتماد مردم به مجریان و مسؤولان را جلب کنند، بی‌طرفی مسؤولان و تشویق، ترغیب و مشارکت حداکثری شایسته‌ترین رفتار برای مسؤولان به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان دهاقان در همین راستا ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های بازرسی و شورای نگهبان چند واحد مستقل از جمله هیأت بازرسی و موازی با آن هیأت نظارت در جریان انتخابات حضور دارند که موجب می‌شوند هم بر رفتار نامزدها و هم بر رفتار مسؤولان برگزار کننده نظارت بیشتر و منسجم‌تری از زوایای مختلف انجام شود؛ اگر جنبه بی‌طرفی پر رنگ‌تر شود، طبیعی است که حدود و حریم هر کاندیدایی حفظ می‌شود و هم‌چنین نظارت بر تبلیغات مؤثر خواهد بود.

ضرورت نظارت جدی بر فضای مجازی برای سلامت انتخابات

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در انتخابات بیان کرد: پر رنگ شدن فضای مجازی پتانسیل ویژه‌ای است که به مرور زمان همه مسؤولان و نامزدها متوجه آن می‌شوند، همان‌طور که در انتخابات آمریکا متوجه اثرگذاری آن شدیم و حتی شائبه‌ها در خصوص مسؤولانی به کمک توئیتر و سایر نرم‌افزارها بیان شد؛ نامزدها نیز در این زمینه حساس شده‌اند و فعالیت در فضای مجازی را جز تبلیغات اساسی خود تلقی می‌کنند.

سجادی با بیان این‌که مسؤولان باید نظارت بیشتر بر فضای مجازی انجام دهند، تأکید کرد: تخلفات فضای مجازی باید در نظر گرفته شود و نظارت بیشتر و مؤثری نسبت به این فضا صورت گیرد تا با سلامت انتخابات پیش رو را پشت سر بگذاریم.

استقرار ۴۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان دهاقان

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان این‌که در انتخابات ۲۸ خرداد ۴۰ شعبه اخذ رأی داریم، گفت: ۳۵  شعبه ثابت و ۵ شعبه به صورت سیار اقدام به اخذ رأی می‌کنند، ۱۵ شعبه در شهر دهاقان، ۵ شعبه شهر گلشن و ۱۵ شعبه در سطح روستاها و تیره‌های عشایری مستقر می‌شود.

وی با اشاره به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر بیان کرد: ۱۰ کاندیدا در شهر دهاقان و ۱۲ کاندیدا در شهر گلشن در حال رقابت هستند.

سجادی با بیان این‌که در ۱۱ روستای بخش مرکزی شهرستان دهاقان و ۴ تیره عشایری انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می‌شود، گفت: ۱۰۰ کاندیدا در روستاها و تیره‌های عشایری در حال رقابت هستند.

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به تعداد عوامل برگزاری انتخابات پیش رو بیان کرد: بیش از ۱۱۰۰ نفر اعم از عوامل اجرایی، هیأت نظارت شورای نگهبان و شوراها، هیأت بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی وظیفه برگزاری انتخابات را در شهرستان دهاقان بر عهده دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان دهاقان فرماندار شهرستان دهاقان فضای مجازی اخذ رأی حضور مردم بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لنگرود اظهار کرد: جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع و متعلق به انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود شهرستانی با نام و نشان و ریشه دار است، گفت: لنگرود در حوزه‌های مختلف از جمله در دیانت و عمق شیعه افتخاراتی داشته و اسم این شهرستان را برجسته کرده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه لنگرود از لحاظ تراکم جمعیت رتبه سوم را در گیلان دارد، ادامه داد: اما از حیث تشکیل پرونده برای اثر اختلاف جرایم دارای رتبه سیزدهم است و این آمار با توجه به تراکم جمعیت خوب است.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده این است که تمام مسؤولان در این شهرستان به خوبی کار کردند و انسجام خوبی در بین مردم و مسؤولان وجود دارد، ادامه داد: زمانی مسؤولیت ارزش پیدا می‌کند که بتوانیم اقامه عدل و دفع ظلمی را انجام دهیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به آتش سوزی رخ داده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اضافه کرد: اگر در حادثه امام زاده ابراهیم شفت عمل به وظیفه صورت می‌گرفت آن حادثه تلخ رخ نمی‌داد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مشکلات مردم را جزو دغدغه‌های خود بدانند و در جهت رفع آن گام بردارند، افزود: جایگاه قضا و قاضی بسیار بالا است، بنابر این انتظار ما از قضات این است با قاطعیت و همت مضاعف برای اجرای عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم تلاش کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: توجه به حوزه پیشگیری در شهرستان یک اقدام مؤثر، کم هزینه و پر فایده است و انتظار می‌رود رئیس جدید حوزه قضائی به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد: برای پیشبرد اهداف نیازمند به وحدت هستیم و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه دست به دست هم دهند و انسجام داشته باشند تا گره‌های شهرستان گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید حمایت‌های لازم از مدیران را در تصمیمات شهر داشته باشند، گفت: باید اولیت‌های شهرستان را با هم فکری مسؤولان شهرستان در دستور کار قرار دهند و مشکلات را حل رفع کنند.

صادقی نیارکی از جمله این مشکلات شهرستان را پرونده‌های امور مرتبط به خانواده ذکر کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده تا هزینه‌های پیشگیری کاهش یابد و در راستای تحقق این امر مهم همه باید پای‌کار باشند.

گفتنی است، در این مراسم «محمد کرمی» به عنوان دادستان جدید و «سید هاشم میرحسینی» به عنوان رئیس دادگستری لنگرود معرفی شد و «تیمور یوسفی» به عنوان معاون قضائی دادگستری گیلان معرفی شد.

کد خبر 6098125

دیگر خبرها

  • زارعی: کسی که شفافیت ندارد لایق مجلس نیست + فیلم
  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • ۵۰ شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات
  • اسلامی: داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رأی را کسب کنند
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند