Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@22:53:19 GMT

پوتین: دیدار با بایدن مهم و سازنده بود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۷۵۱۸

پوتین: دیدار با بایدن مهم و سازنده بود

رئیس جمهور روسیه دیدار روز چهارشنبه با همتای آمریکایی را «مهم» و «سازنده» خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری که پس از دیدارش با «جو بایدن» برگزار شد، گفت که دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مرتبط با ثبات استراتژیک، امنیت جهانی، تعارض‌های منطقه‌ای، تجارت و همکاری در منطقه شمالگان با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین همچنین اعلام کرد که دو کشور در مورد بازگشت سفرای خود به پایتخت‌های یکدیگر توافق کردند. این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن که پس از اظهارات بایدن علیه مقامات روسیه به مسکو فراخوانده شده بود، در حال بازگشت به واشنگتن است و «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو نیز به این شهر بازخواهد گشت.

رئیس جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد که مسکو و واشنگتن عهده دار یک «مسئولیت ویژه» برای (برقراری) ثبات جهانی هستند. وی همچنین تصمیم بایدن برای توسعه پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک و همچنین برداشتن گام‌های بیشتر در مسیر کنترل تسلیحات را «مسئولانه» خواند و از آن تمجید کرد.

به گفته پوتین، یکی دیگر از حوزه‌هایی که روسیه و آمریکا با برگزاری رایزنی‌های بیشتر در مورد آ ن موافقت کردند، حوزه امنیت سایبری است و اینکه هر دو طرف مایل به درک یکدیگر و یافتن راه حل‌ها هستند.

پوتین همچنین گفت که در این دیدار موضوع مناقشه در اوکراین به طور خلاصه مورد بحث قرار گرفت و اینکه رئیس جمهور ایالات متحده تأیید کرد که راه حل‌ها در چارچوب توافقنامه مینسک قرار دارند.

رئیس جمهور روسیه با خودداری از هرگونه اظهارنظر در مورد پیوستن احتمالی اوکراین به ائتلاف ناتو، در مورد «تعهدات» روسیه در قبال اوکراین گفت که مسکو تنها متعهد به مشارکت در اجرای توافقنامه مینسک است.

پوتین همچنین با دفاع از استقرار نیروهای نظامی روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین گفت که این نیروها در خاک روسیه حضور دارند و اینکه مسکو از حق برگزاری رزمایش‌های نظامی در هرنقطه از خاک خود برخوردار است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است

کاخ سفید رسما اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی حین سخنرانی‌های خود مرتکب شده است؛ در چهار ماه اول سال، اشتباهات بایدن تقریباً در هر سخنرانی او اصلاح می‌شد.

کارکنان ارتباطات اغلب اظهارات رسمی بایدن را تصحیح، بسط یا اصلاح می‌کنند تا آنها را با سیاست رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد با واقعیت همسو کند. در چندین مورد، بیانیه‌ها باید تغییر می‌کردند تا دقیقاً معنای مخالف آنچه بایدن گفته بود، منتقل شود.

کاخ سفید بین ۱ ژانویه تا ۲۴ آوریل، ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگو با خبرنگاران را رسماً به روز کرد و حداقل ۱۴۸ بار سخنان رئیس جمهور را با صدای بلند تصحیح کرد. برخی از تغییرات شامل اصلاح نام ها، تاریخ‌ها و نام سازمان است.

در موارد دیگر، افعال یا معنای بیانیه بایدن تغییر کرده است. کلماتی که او نگفته بود، اما مقامات کاخ سفید معتقد بودند باید گفته می‌شد نیز به رونوشت‌ها اضافه شد.

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۲ ساله افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه