Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین؛ ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت که از معاملات تسلا با بیت کوین دوباره برمی گردد و او می‌خواهد در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کند، اما او این کار را به جای برق تولید شده از منابع سنتی به عملیات استخراج از طریق منابع انرژی پاک مرتبط دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان انتشار این توئیت، قیمت بیت کوین تا ساعت ۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ ۱۲ درصد افزایش یافت و به طور متوسط ​​۳۹.۴۸ هزار دلار در هر واحد و با ارزش بازار در ۷۳۸.۵ میلیارد دلار تسویه شد.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک: با احتیاط در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید تاثیر توئیت‌های مدیرعامل تسلا روی قیمت بیت کوین

توئیت بنیانگذار تسلا در پاسخ به مقاله منتشر شده در سایت خبری Cointelegraph بود که نظرات مدیرعامل شرکت خدمات مالی Sygnia، مگدا ویرزیزکا، که ماسک را به شرکت در یک طرح افزایش قیمت متهم کرده بود، برجسته شد. ویرزیزکا، فعال مبارزه با فساد اداری، هفته گذشته در یک سمینار گفت که ماسک از سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین در توئیتر با هدف بالا بردن قیمت بیت کوین استفاده کرده و سپس آن را در اوج فروخته است.

اما ماسک در پاسخ گفت که تسلا فقط ۱۰ درصد بیت کوین خود را فروخت تا بازار را به حرکت در نیاورد و به اولین فروش بیت کوین تسلا در سه ماهه اول که پس از چندین توئیت تبلیغاتی ارز رمزنگاری شده ۲۷۲ میلیون دلار درآمد داشت، اشاره کرد. ماسک از فوریه گذشته بیش از ۱۰ بار در مورد ارز‌های دیجیتال توئیت‌هایی را منتشر کرده و هر بار قیمت آن‌ها با نوسانات شدیدی روبرو می‌شود و بر فروشندگان این ارز‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

حمایت ماسک از دوج کوین

در اوایل ماه فوریه، ماسک با ارسال یک توئیت خوش آمد گویی برای ارز جدیدی که قبلاً چندان شناخته شده نبود، نوشت: "خوش آمدید"، و توئیت را به تصویر میمونی که شیر کوچکی را حمل می‌کند، ضمیمه کرد و صحنه‌ای از فیلم شیرشاه را بازسازی کرد. به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، به محض اینکه ماسک به ارز جدید Dogecoin خوش آمد گفت، ارزش آن حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران در جهان قرار گرفت. "

طبق ارقام Coinbase در اوایل معاملات روز دوشنبه، Dogecoin با قیمت ۰.۰۰۰۵ دلار در هر واحد، در حال حاضر ۳۲ سنت فروخته می‌شود که ارزش کل بازار آن ۴۲.۲ میلیارد دلار است. در آوریل گذشته، سکه DOGE در عرض چند دقیقه پس از اعلام ایلان ماسک در یکی از توئیت‌های خود، بیش از ۸۳ درصد جهش کرد.

دو ماه پیش، ایلان ماسک گفت که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده خریداری کرده و مصرف کنندگان را به خرید اتومبیل‌های تسلا با بیت کوین ترغیب کرد و بیت کوین را به سطوح تاریخی قیمت ۶۳ هزار و ۸۰۰ دلار در هر واحد رساند. اما پس از مدتی توئیتی را منتشر کرد که فروش اتومبیل‌های خود را با معروف‌ترین ارز دیجیتال به حالت تعلیق درآورده و به دنبال آن توئیت دیگری منتشر کرد که ممکن است ارز‌های دیجیتال خود را بفروشد و بیت کوین را به طور متوسط ​​به ۴۵ دلار رساند و سپس توئیتی دیگری منتشر کرد و در آن گفت که هنوز ارز‌های خود را نفروخته است.

به دلیل انتشار توئیت‌های منفی ماسک نسبت به ارز‌های دیجیتال، همراه با محدودیت‌های چینی‌ها در ارز‌های رمزپایه و معاملات محلی آن‌ها، قیمت و ارزش همه ارز‌های دیجیتال کاهش یافته و یک تریلیون دلار از ارزش بازار خود را از اوج خود در اواسط آوریل از دست دادند.

انرژی پاک

ایلان ماسک، که سرمایه گذاری‌های خود را در بخش‌های انرژی پاک به کار گرفته، می‌خواهد حدود ۵۰ درصد از انرژی پاک را در تولید بیت کوین استفاده کند و گفت: "این یک استاندارد قابل قبول است. "

قابل ذکر است که استخراج کنندگان ارز‌های رمزنگاری شده در تعمیر و نگهداری شبکه‌ها، ذخیره سازی داده‌ها و پردازش عملیات پیچیده در استخراج، مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند که انتقاد طرفداران محیط زیست را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک بیت کوین ارز دیجیتال ارز های دیجیتال رمزنگاری شده سرمایه گذاری ایلان ماسک انرژی پاک بیت کوین ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1403
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت دلار امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳