Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: ما می گوییم انتخابات مهندسی اما آنها می گویند که نه اسمش پزشکی است؛ مهندسی مگر شاخ و دم دارد همین را مهندسی می گویند.

«محمود میرلوحی»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با اظهارات تندی که اخیرا برخی خطاب به اصلاح طلبان مطرح می کنند، گفت: براساس قرائن و شواهد گذشته می توان آینده پیش رو را ترسیم کرد، جریان مقابل در سال 84 ریاست سه قوه را عهده دار بود مجلس و دولت و قوه قضائیه و صداوسیما همگی باهم بودند، دیدیم که چه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال۱۴۰۰ همان را تکرار می کنند وقتی همه‌ی قوا یک دست شوند نتیجه اش همان می شود. شورای نگهبان اگر دنبال یک دست شدن قوا نبود هزینه های سنگین روی دست کشور، انقلاب و قانون اساسی نمی گذاشت و چنین رد صلاحیت هایی را شاهد نبودیم، کسی که دموکراسی بداند و حقوق رقبایش را به رسمیت بشناسد چنین کاری نمی کند، کسانی این روش را در پیش می‌گیرند که حاضر نیستند حقوق اساسی مردم و رقبایشان را بپذیرند و می گویند، همه آنچه که هست باید در اختیار ما باشد. 

او ادامه داد: خودشان را مطلق اسلام و مطلق قانون اساسی و ولایت فقیه و همه چیز می دانند و می گویند ما هستیم و هر کس غیر از ما فاقد صلاحیت، فاقد مشروعیت و فاقد توان کارآمدی هستند، در دولت اول احمدی نژاد شاهد بودیم که چه رفتاری با رسانه ها، جوانان و دانشجویان و احزاب کردند، دیدید که احزاب را چطور یکی پس از دیگری منحل کردند. البته در دولت دهم مقداری بهم ریختند و با خودشان درگیر شدند در هر صورت غیر از این عمل نمی کنند اگر غیر از این بخواهند عمل کنند چه دلیلی دارد که  اینقدر هزینه تحمیل کنند، فکر می کنید فردا روزی که بر سر کار بیایند می گویند زنده باد بانوان، زنده باد جوانان و اقوام، زنده باد دموکراسی و قانون آزادی اطلاعات، زنده باد آزادی اعتراضات و اجرای اصل 27، زنده باد قانون مطبوعات و زنده باد استقلال دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی، ما که سابقه چنین چیزی را مشاهده نکردیم. 

میرلوحی بیان کرد: البته با وجود فضای مجازی و امکاناتی که در کشور است واقعیت ها را نمی توانند پنهان کنند. افکار عمومی اینها را عقب می زند، اینها خیز خود را برای محدود کردن فضای مجازی برداشته اند چه کسی کلاب هاوس را فیلتر کرد؟ اینکه وزیر مربوطه اعلام کرد که خلاف قانون است دولت مصوبه گذاشت، چه کسی بدون مجوز و مصوبه این کار را کرد، اینکه نه مصوبه مجلس را داشته و نه شورای مرتبط با فضای مجازی را، قاضی حکم دهنده تلگرام هم با وجود آنکه در پشت میله های زندان است اما فیلتر تلگرام به قوت خودش باقی است. در واقع نمی توانند مانع انتقال اطلاعات شوند، فقط می توانند هزینه استفاده از آن را بالا ببرند و مردم را وادار به پرداخت هزینه های اضافی کنند.

او در خصوص صحبت های حیدر مصلحی گفت: آقای مصلحی  شاید در این جلسات متوجه شده است که می خواهند مزدش را ندهند و به همین دلیل اعلام کرد که اینکار را من کردم چرا مزد من را نمی پردازید؟! شبیه همان اتفاقات سال 92 را در این دوره از انتخابات شاهد هستیم حالا تفاوتش این است که در این دوره دیگر، وزارت اطلاعات این کار را به این شکل نکرد و وزیر اطلاعات دیگر آقای مصلحی نیست. ما می گوییم انتخابات مهندسی اما آنها می گویند که نه اسمش پزشکی است؛ مهندسی مگر شاخ و دم دارد همین را مهندسی می گویند.

او گفت: وزیر اطلاعات باید بداند از مجلس رای گرفته و اینجا ذیل این قوا است و در موضوع انتخابات، حق دخالت ندارد. قانون به او گفته که تو باید با بی طرف عمل کنی، اینکه وزیری به شورای نگهبان می رود و صحبت می کند و آنها را قانع می کند و الان هم تقاضا دارد تا مزدش را بدهند در کجای قانون امده است. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان مجلس دولت قوه قضائیه شورای نگهبان انقلاب قانون اساسی دموکراسی حقوق قانون ولایت فقیه احمدی نژاد رسانه دولت دهم مطبوعات استقلال فضای مجازی زندان حیدر مصلحی انتخابات وزارت اطلاعات انتخابات محمود میرلوحی انتخابات 1400 زنده باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر