Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:41:06 GMT

آوردگاه رنگ و کاغذ در تربت‌حیدریه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۷۹۶۹

آوردگاه رنگ و کاغذ در تربت‌حیدریه

امروز در کوچه و خیابان و حتی بر سردر برخی ادارات تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه خراسان رضوی آنچه بیش از همه دیدنی های محیطی رخ می‌نماید تصویر پرتره، بالاتنه یا نمای تمام قد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.  

ظرف این روزهای پرهیجان و تکاپو، هواداران نامزدهای انتخاباتی ۳۲ حرف الفبای فارسی را به خدمت گرفتند تا در فضای تبلیغاتی این شهر یک پیام کلیدی را به گوش همگان برسانند که من بهتر از دیگران هستم پس به من رای دهید!

به جز مجالس شام و ناهار که در این دوره از انتخابات رد و نشانی از آن دیده نشد، همه نامزدهای عضویت در شورای شهر تربت‌حیدریه و همچنین مدیران و کارکنان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری با دادن شربت، بستنی، چای و شیرینی از مردم و یا به عبارت بهتر میهمانانی که برای خواندن بروشورها یا شنیدن صحبت‌های سخنرانان به داخل ستادها می‌آمدند پذیرایی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فصل مشترک مشهود در ستادها و فضای انتخاباتی تربت‌حیدریه و تاثیرگذار بر آنها با دیگر فضاهای تبلیغاتی در سراسر ایران، ویروس منحوس کرونا بود که همگان را ملزم به رعایت موازین بهداشتی پیشگیرانه همچون حفظ فاصله فیزیکی و بر صورت داشتن ماسک بهداشتی کرده است.  
به واسطه همین مزاحم هزاره سوم میلادی، رفتارهای انتخاباتی تحت تاثیر قرار گرفته و به دلیل رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم، ازدحام همیشگی دوره‌های انتخاباتی پیشین در ستادهای انتخاباتی و فضاهای تبلیغاتی به چشم نخورد.  
البته ناگفته نماند که با نزدیک شدن به زنگ خاموشی فعالیت های تبلیغاتی در فاصله ۲۴ ساعت مانده به شروع رای‌گیری و باز شدن در شعبه‌های اخذ رای، بی‌اعتنایی نسبت به وجود ویروس کرونا با افزایش شور تبلیغات انتخاباتی بیشتر قابل مشاهده بود.
حامیان و طرفداران هر نامزد، برای اثبات حقانیت فرد مورد نظر خود از شعبده رنگ و کاغذ بهره گرفته و حتی پیچ ولوم بلندگوهای ستاد خود را بیشتر باز کردند تا تنها صدای آنها به گوش مردم رسیده و توجه آنان را به سوی خود جلب کند.      
اما در مقابل، شبکه‌های اجتماعی این خطه نیز چنان طوفانی از تبلیغ به پا کردند که گویی اسامی ۵۰ نامزد کرسی های شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه در دیگر شهرستانها و استان های کشور نیز شناخته شده و بر سر زبانها افتاده‌اند.  
این ناشی از آن بود که گاه انتشار پیام تبریک یا آرزوی موفقیت برای یک نامزد از سوی تربتی‌های مقیم مشهد، تهران و یا دیگر نقاط کشور بسیار چشم‌نوازی می کرد.  
تنها مورد نه چندان خوشایندی که ظرف مدت تعیین شده برای تبلیغات انتخاباتی مشاهده می شد، پر شدن کف، در و دیوار خیابانها و کوچه‌های سطح شهر با پوسترهایی بود که مناظر نازیبایی را پدیده آورده بود. این وضعیت سبب‌ساز زحمات مضاعف ماموران شریف پاکبان شهرداری شده که هم‌اینک جارو به دست ‌در حال جمع‌آوری انبوه لیوان های یکبار مصرف و پوسترهای تبلیغاتی هستند.
از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۸۳ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر در تربت‌حیدریه، ۱۲ نفر در کدکن، ۹ نفر در رباط سنگ و ۱۲ نفر در  بایگ رقابت دارند.
این افراد برای کسب هفت کرسی شورای شهر تربت‌حیدریه، و در مجموع سه شهر بایگ، رخ و کدکن هر کدام پنج کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.  

همچنین از مجموع ۷۲۵ نفر داوطلبی که برای عضویت در شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان ثبت‌نام کردند، صلاحیت ۶۳۶ نفر تایید شده است.
از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش مرکزی، ۲۳۷ نفر در بخش جلگه رخ، ۸۰ نفر در بخش کدکن و ۴۵ نفر در بخش بایگ هستند.
این افراد نیز برای کسب ۴۰۰ کرسی ۳ تا ۵ نفره شورای اسلامی در ۱۲۹  روستا در چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ با هم رقابت می‌کنند.
در شهرستان تربت‌حیدریه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۰۵ شعبه اخذ رای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.  

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تربت حیدریه انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی پاکبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تربت حیدریه انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تربت حیدریه انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی پاکبان شهر تربت حیدریه شوراهای اسلامی دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای اسلامی نفر در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع ، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم برداشت‌های غیرمجاز را در استان تهران شناسایی و پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ خوشخو تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن، افراد را به درگاه جعلی هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، وجه را به کارت دیگری منتقل کرده و پس از پی گیری‌های مقام قضایی وجه نقد به صاحب حساب برگشت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ با مراجعه به بانک یا موسسه‌ای که در آن حساب دارند نسبت به درخواست و فعال‌سازی رمز پویای یک بار مصرف خود اقدام کنند تا از دسترسی مجرمان و هکر‌ها به رمز حساب‌های بانکی جلوگیری کرده و حضوری امن و بی‌خطر در حوزه بانکداری الکترونیک در فضای سایبر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور