Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی جاودان روز پنجشنبه درگفت وگوبا ایرنا افزود: به طور کلی، بررسی روند انتخابات ۴۰ ساله گذشته نشان می دهد که مردم با وجود تمام شرایط سخت جنگ، تورم، تحریم، گرانی و کمبودها به دلایل متعددی از جمله اعتقادی، حزبی، قبیله ای و مهمتر از همه سربلندی این سرزمین در انتخابات گذشته مشارکت فعال داشته اند.

وی ادامه داد: آنچه در اینجا اهمیت بالایی دارد توجه به تفاوت های فردی است؛ به این معنا که در یک جامعه علایق و سلایق مختلف دیده می شود و همچنانکه مردم از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند از نظر افکار، عقاید و نگرش ها نیز متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در جوامع متمدن و پیشرفته توجه به تفاوت های فردی و اختلاف سلایق است. لذا، برای افزایش مشارکت مردم یک جامعه محدود کردن افراد مورد انتخاب به علایق و سلایق خاص ضمن نادیده انگاشتن حقوق شهروندان با ادعای دمکراسی مغایرت دارد. بنا بر این، فراهم کردن زمینه‌ حضور چهره های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی متنوع و نخبگان جامعه، علاوه بر پیشرفت جامعه مورد افزایش مشارکت کنندگان خواهد شد.

عضو هیأت علمی گروه مشاوره و روان شناسی دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: علاه بر این، هر یک از افراد مورد انتخاب برنامه و رویکرد خاصی دارند که تلاش می کنند پس از موفقیت در نبرد انتخاباتی به برنامه های ارائه شده جامعه عمل بپوشانند. اما به هر دلیلی که فرد انتخاب شده نتواند به وعده های انتخاباتی داده شده جامعه عمل بپوشاند، باعث دلسردی مردم از مشارکت در انتخابات می شود.

 جاودان بیان داشت: یکی دیگر از عواملی که باعث مشارکت مردم جامعه در انتخابات می شود حال مردم جامعه است. زمانی که مردم از کیفیت و سرزندگی مناسبی برخوردار باشند، طبیعتا انگیزه و شور و شوق بیشتری   برای مشارکت و حضور در صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

انتخاب حق هر فرد اجتماعی در زندگی است

عضو هیأت علمی گروه مشاوره و روان شناسی دانشگاه هرمزگان گفت: هر یک از ما انسان ها در مسیر زندگی در مورد مسائل زیادی تصمیم می گیریم که آن تصمیم و انتخاب می تواند نقش حیاتی و اساس در زندگی ما داشته باشد.

جاودان اضافه کرد:برخی از تصمیم ها و انتخاب ها مؤثر، موفقیت‌آمیز و رضایت بخش ها هستند، برخی از تصمیمات فردی هستند و برخی دیگر گروهی. تصمیم و انتخاب فردی پیامدش در زندگی فردی و شخصی متجلی می شود و تصمیم گروهی می تواند کل جامعه را تحت تأثیر خودش قرار دهد.

 وی یاد آور شد: یکی از ویژگی های که موجودات کره زمین از جمله انسان ها دارند، یادگیری است؛ به این معنا که یاد می گیرند پیامد هر تصمیم و انتخابی چه بوده است؟ پیامد خوشایند باعث تکرار تصمیم و پیامد ناخوشایند باعث انصراف از انجام آن عمل می شود. این یکی از مهمترین اصول تکامل بقا و حیات است که موجودات ذی‌حیات در مسیر زندگی خود یاد می گیرند چه رفتاری چه پیامدی به دنبال دارد.

بنا به اظهار عضو هیأت علمی گروه مشاوره و روان شناسی دانشگاه هرمزگان، موجودات باهوش این موضوع را زودتر فرامی گیرند و موجوداتی که از بهره هوشی کمتری برخوردارند ممکن است پس از چند بار اتفاق به پیامد موضوع پی برده باشند. یکی از انتخاب ها و تصمیماتی که در جوامع دمکراسی اتفاق می افتاد انتخاب برخی از مسوولان و تصمیم گیرندگان بالادستی برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه مردم آن جامعه، اجتناب از استبداد و تک صدایی می باشد.

جاودان تاکید کرد :این انتخاب نشان دهنده، نیازها، انتظارات، خواسته ها، توقعات، سطح درک آنان از مسایل اجتماعی، هوش و شخصیت فکری مردم آن سرزمین از فرد منتخب می باشد. برای مثال، مردمی که در یک جامعه به کارآفرینی تمایل دارند، افراد کارآفرین را انتخاب می کنند، مردمانی که بهبود وضعیت اقتصادی را دوست دارند به یک فرد اقتصاددان ابراز علاقه می کنند و به همین ترتیب.

 یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر در استان هرمزگان واجد شرایط شرکت در انتخابات شامل ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.
 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سالجاری در هرمزگان برگزار می‌شود و مردم استان نیز همواره با احساس مسوولیت، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته‌اند و در این روزها مردم در حال آماده شدن برای حضوری دیگر در انتخابات به عنوان یک تکلیف هستند و بطور قطع بار دیگر انتخاباتی باشکوه در هرمزگان خواهیم داشت.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد