Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@03:35:46 GMT

شوری آب نخلستان‌های آبادان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۲۸۶

شوری آب نخلستان‌های آبادان را تهدید می‌کند

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:پیشروی آب شور از خلیج فارس به سمت رودخانه‌های اروند و بهمنشیر نخلستان ها و مزارع کشاورزی آبادان را تهدید می‌کند.

سیدمجتبی محفوظی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم اکنون میزان شوری آب بهمشنیر در ایستگاه طرح بخاخ هفت هزار و ۶۰۰ میکروموس و در کارون در ایستگاه مارد ۶ هزارو ۶۰۰ میکروموس است که برای برطرف شدن بخشی از مشکل شوری آب مزارع آبادان نیاز به رهاسازی ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه آب از پشت سدها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسؤلان تاکنون به قول خود در خصوص رهاسازی آب از بالادست کارون عمل نکردند و این امر سبب شده نخلستان‌ها و بخش دامپروری مردم منطقه به خطر بیافتد.

محفوظی ادامه داد:نتیجه زحمت و تلاش یکساله کشاورزان در این چند ماه به ثمر می‌نشیند و اگر شوری آب ادامه داشته باشد مسلما کشاورزان آبادان با بحران جدی مواجه خواهند شد.

وی در میزان آب اختصاص یافته از طرح آب غدیر برای آبادان گفت:سهمیه آبادان از این طرح آبرسانی تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مصارف خانگی آبادان نیاز به ۳۰  متر مکعب آب در ثانیه است و برای عبور از بحران خشکسالی میزان نیاز آبی شهرستان آبادان ۱۶۰ مترمکعب می باشد تا شوری آب آشامیدنی برطرف  شود.

محفوظی افزود: مسؤلان باید به وعده خود در قبال رهاسازی حقابه آب کشاورزی از بالادست کارون و تامین آب آشامیدنی مردم عمل کنند.

آبادان دارای ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید رئوفی نسب به خبرنگار ما گفت: به دنبال یک نیم فصل تقریبا خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی، از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگوناپذیر هستند، افزود: باتوجه به تغییرات مستمر الگو‌های بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و درحال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از مجموعه سرریز‌ها و نیروگاه رهاسازی می‌شود.

رئوفی نسب ادامه داد: جلسه‌های متعدد کارشناسی باحضور مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان و نیروگاه و سد دز برگزار و وضعیت مدل‌های هواشناسی به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: بخشی از آب نیز به صورت مدیریت شده و براساس تاب آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان + فیلم