Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:25:35 GMT

از بساز بفروشی تا پارلمان شهری فردیس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۳۰۷

از بساز بفروشی تا پارلمان شهری فردیس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شنیدیم یکی از کاندیداهای شورای شهر فردیس که تا دیروز دنبال ساخت و ساز و فرار از کمیسیون ماده صد بود اکنون از قانون گرایی دم می‌زند تا شاید مردم گذشته او را فراموش کنند.

زمین و زمان یکی شدند اما دو جریان اصلی انتخاباتی کرج کاسه یکی نشدند؛ شنیده شده است حتی در آخرین روزهای انتخاباتی هم دو جریان اصلی کرج حاضر نشدند بایکدیگر کنار بیایند البته گویا اول قرار بوده یک اتفاقاتی بیفتد و انسجامی شکل بگیرد اما ظاهرا یکی از دو طرف زیر میز یکپارچگی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نامزدهای شورا را به این دليل که هزینه لیست را که ده میلیون تومان بوده نداشته است از یکی از لیست انتخاباتی حذف کرده‌اند البته گویا آقای کاندیدا هم راضی نشده شخص دیگری به‌جای او پول بدهد.

حمایت فعالان اقتصادی از انتخابات

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که روز چهارشنبه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: از تمامی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دعوت می کنم که بار دیگر پای صندوق های رای حاضر شوند و حمایت خود را از ثبات و امنیت کشور با حضوری پرشور نشان دهند.

او با بیان این که در شرف برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا هستیم، افزود: دغدغه فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان در خصوص برق به تبع از شرایطی که در کشور وجود دارد، ما را بر آن داشت که امروز نسبت به برگزاری این نشست اقدام کنیم.

شهبازی گفت: از ابتدا نیازهای رونق ، توسعه تولید و اشتغال در استان را برشمردیم و در این راستا ارتقا زیرساخت های خدماتی در اهم امور قرار گرفت از این رو طرح رینگ سراسری گاز از بویین زهرا به کرج، افزایش دو برابری حق آبه استان از محل سدهای مستقر در البرز و آغاز عملیات اجرایی پست برق چهارصد کیلو ولت در باغستان کرج و زکی آباد را رقم زدیم.

استاندار البرز گفت: به سرانجام رسیدن نمایشگاه دائمی تولید استان به عنوان مطالبه دیرینه مردم و تولیدکنندگان، رفع ممنوعیت شعاع صد و بیست کیلومتری برای تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد، ساماندهی لکه های صنعتی، ثبت رکورد یک میلیارد دلاری در البرز از جمله دیگر اقدامات دولت است.

پیام نماینده ولی فقیه در البرز به مناسبت انتخابات

نماینده ولی فقیه در البرز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است؛

بسم‌ الله الرحمن الرحیم


امام صادق علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرمایند:
مَنْ أَصْبَحَ و لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ

کسی که صبح کند و اهمیتی به کارهای مسلمانان ندهد، از آنان نیست. کافی ج ۲

مردم ولایتمدار و سرافراز استان البرز
حال که دشمنان خارجی و ایادی داخلی شان در باطل خود مجتمع گشته اند و شبانه روز از طریق رسانه های وابسته به شیاطین خبیث از آمریکا و اسرائیل گرفته تا عربستان سعودی و ... سعی در منصرف کردن آحاد ملت بزرگ ایران از شرکت کردن در انتخابات‌ می‌کنند و صدای حقد و کینه جویی و دنائت منافقینی که دست شان تا مرفق به خون زنان و مردان و کودکان مظلوم هموطن مان آغشته است از گلوی آن چهره ی پلید جریان نفاق، در تحریم انتخابات بیرون می‌آید، کدام عقل سلیمی که اندک علاقه و دلبستگی به وطن اسلامی اش دارد، می تواند اختیار خود را به دست کسانیکه  سینه هایشان مالامال از نفرت نسبت به ایران اسلامی‌ است، بسپارد و آنان را خشنود سازد؟

آنچه در این سال ها بر‌ مردم مظلوم و غیور ایران گذشت ثمره انتخاب نادرستی بود که جریانی را بر سر کار آورد تا  معیشت و عزت و علم و سازندگی و تولید کشور را به رضایت غرب و آمریکای منحوس گره بزند و نتیجه این خوشبینی به دشمن، شد شرایط سختی که همه ی ایران را درگیر خود کرده است.

اما راه حل برون رفت از این گردونه ی نامبارک تعلل و زنجیره ی شعار نمی توانیم و حصار تحریم ها چیست؟

آیا دست در دست بدخواهان بگذاریم و یا با انتخابی درست در تغییر وضع به وجود آمده به سهم خودمان تلاش کنیم؟
نباید استفاده از حق قانونی و شرعی خود در مسیر بهینه سازی اوضاع نابسامان کشور را با هیچ انگیزه ی ناامید کننده ای معاوضه کنیم. بلکه با قوت و تعقل راه را برای روی کار آمدن دولتی برخواسته از توده ی مردم رنج کشیده، اهل عمل، باتقوی و عزتمند و به تعبیر امام المسلمین دولت حزب اللهی، در مقابل دشمنان اسلام و ایران هموار کنیم و بدانیم هر یک رأی توان مضاعفی برای دولت بعد خواهد بود تا با سرعت بیشتر کشور را به سوی ثبات اقتصادی و به حرکت در آوردن گردونه معیوب شده تولید سوق دهد و برای سربلندی و استقلال هر چه بیشتر ایران عزیزمان در مقابل دولت هایی که جز ذلت و عقب ماندگی و وابستگی‌را برای ما نمی‌خواهند، تصمیم‌سازی کند.

حضور پرشور۱۰ هزار رای اولی در فردیس

ولی الله احمدی، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ، جوانانی حاضر می‌شوند که جشن تکلیف سیاسی خود را می گیرند و می‌توانند با رای دادن سرنوشت کشور را تعیین کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس افزود:حضور حماسی و موج‌آفرین رأی اولی‌ها در انتخابات و تحولات سیاسی و اجتماعی کشور نقش کلیدی و اساسی دارد که برای حضور پرشور رای اولی‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله تشکل‌های دانش آموزی استفاده شود.

احمدی گفت: رأی اولی‌ها در انتخابات تأثیرگذار و تعصب‌گرا به جامعه می‌اندیشند و نقش عمده در افزایش آرا دارند، میزان مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات، نشان دهنده میزان مسئولیت پذیریشان در امور عمومی و فضای همگانی است.

انتهای پیام/ر. ن

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست خبری حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز با اصحاب رسانه امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آستانه برگزاری آئین شصت‌ودومین سال جایزه البرز در بخش نخبگانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ارشدی طی سخنانی بیان کرد: جایزه البرز به عنوان قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است که بیش از ۶۰ سال پیش از سوی زنده‌یاد حسینعلی البرز پایه‌گذاری شد و در طول شش دهه از عمر این بنیاد بیش از شش هزار نفر از نخبگان علمی کشور را انتخاب کرده و نقش امید‌آفرینی را برای ایشان داشته است.

وی افزود: اعتلای فرهنگ کشور از دغدغه‌های مهم مرحوم حسینعلی البرز بود. نتیجه علمی برندگان جایزه البرز باید در سه محور کاهش آلام بشری، اعتلای زندگی انسانی و اعتلای حیثیت ایرانی در جامعه جهانی باشد. اهم ویژگی‌های اختصاصی جایزه البرز نیز بدین صورت است که این جایزه باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور به عنوان نوبل ایرانی، تنها جایزه علمی کشور بر مبنای سنت حسنه وقف، جایزه غیر دولتی، مستقل و مردمی و قابلیت معرفی به عنوان نوبل ایرانی را دارد.

ارشدی تصریح کرد: از سال ۱۳۴۲ تا به امروز بیش از سه هزار دانشجو از طریق وام تحصیلی و وام اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و چهار هزار و ۶۵۰ نفر نیز جایزه البرز را دریافت کرده‌اند. از سال ۱۳۹۰ تاکنون تعداد ۱۳ همایش ملی در تهران و هشت همایش استانی در سطوح مخترعان، دانشمندان، دانش‌آموزان و طلاب برگزار شده است. مرحوم حسینعلی البرز به عنوان یکی از ۵۰ کنشگر اقتصادی ۱۵۰ سال اخیر ایران انتخاب شده‌اند و با این وجود تمامی ثروت خود را در راه اعتلای علم و دانش کشور وقف کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز از سال ۱۳۴۲ با وقف تمامی اموال مرحوم حسینعلی البرز آغاز به کار کرد. ایشان حتی پیکر خود را وقف دانشکده علوم پزشکی تهران کرده بود. شیوه اجرای نیت واقف در بنیاد فرهنگی البرز در قالب برگزاری دو مراسم ملی در طول سال اجرا می‌شود.

وی گفت: در سال جاری که متقارن با شصت و دومین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و با هدف تکریم از دانشگاهیان و عالمان کشور مراسم اعطای شصت و دومین جایزه البرز در بخش نخبگانی طی روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

ارشدی با بیان اینکه فراخوان جایزه ملی البرز طی سال گذشته منتشر شد، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره از جایزه البرز آذرماه سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و سپس، فرایند راستی‌آزمایی مدارک ثبت‌نام‌کنندگان انجام شد و در نهایت نیز طی اسفندماه سال گذشته آئین داوری جایزه البرز انجام و اسامی نفرات برتر مشخص شد. 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: در مراسم امسال از ۶۲ نفر از دانشمندان، فناوران، دانشجویان و طلاب تقدیر خواهد شد. این مراسم با حضور ریاست سازمان اوقاف، معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، وزیر بهداشت و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز برپا خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته و با همکاری وزارت امور خارجه، برای اولین بار فراخوان جایزه البرز در تمامی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در دنیا منتشر شد و تعدادی از دانشمندان ایرانی خارج از کشور در این فراخوان شرکت کردند. البته در مراسم پیش رو از ایرانیان خارج کشور نفرات برنده نخواهیم داشت و امیدواریم در آینده زمینه انتخاب ایرانیان خارج از کشور نیز در جایزه البرز فراهم شود.

ارشدی تصریح کرد: رقم جایزه امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است و نزدیک به ۹ میلیارد تومان جایزه در این مراسم اعطا خواهد شد. در سال جاری در بخش دانشگاهیان و حوزویان به هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان، در بخش فناوران و مخترعان نیز به هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان، در بخش دانشمندان به هر یک از برندگان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در بخش دانشمندان نیز به هر نفر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد. طبق نیت واقف تمامی جوایز ملی البرز از موقوفات بنیاد تأمین می‌شود.

در ادامه امیرعلی حمیدیه، بنیانگذار اولین بانک سلول‌های بنیادین ایران و برنده جایزه ملی البرز نیز در سخنانی بیان کرد: علت اینکه جایزه البرز روز به روز توسعه پیدا می‌کند، این است که به دنبال رفع آلام بشری است. امروز نیازمند بازتعریف واژه نخبه هستیم. نخبه کسی است که به رفع آلام بشری کمک می‌کند و از ضریب شرافت بالایی برخوردار است.

وی گفت: باید بدانیم که پول و تحصیلات الزاما انسان را عالم و وارسته نمی‌کند؛ لذا طبق تعاریف بنیاد البرز ضریب شرافت به ضریب علمی افزوده شده است. بنیاد البرز در سال ۱۴۰۰ با اعطای جایزه به بنده به عنوان مسئول گروه تحقیقاتی سلول‌های بنیادین، کمک بزرگی به گروه و راه دشوار ما را تسهیل کرد.

حمیدیه با بیان اینکه تاثیر بنیاد البرز فقط بر روی افراد نیست و جامعه را متاثر می‌کند، اظهار کرد: تعاریف والای جایزه البرز در حوزه انسانی، به تعالی جامعه علمی کشور کمک می‌کند.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم و با حضور مسئولان حاضر، از پوستر شصت و دومین دوره جایزه ملی البرز در بخش دانش‌آموزی رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • جاده چالوس بسته است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • گام عملی برای جهش تولید
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک