Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین، موج دوازدهم نظر سنجی ایسپا بامداد امروز منتشر شد نظر سنجی این دور نشان می دهد: نرخ مشارکت تا ۲۶ خرداد تغییر چندانی نداشته و در حد ۴۲ درصد ارزیابی می شود. در واقع ۲۴ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر تصمیم به مشارکت گرفته اند. اگر این میزان مشارکت رخ دهد پایین ترین میزان نرخ مشارکت در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در ایران ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این میزان مشارکت حدود ۲۰ درصد از مشارکت‌کنندگان در انتخابات در پاسخ به این پرسش که «اگر الان انتخابات برگزار شود به چه کسی رأی می‌دهید؟» نام نامزد مورد نظرشان را اعلام نکرده‌اند در حالی که این عدد در آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ برابر با ۴٪ بوده است.

 کیفیت تصمیم‌گیری این ۲۰ درصد نسبت آرای نامزدها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برخی از آن‌ها ممکن است در نهایت رأی ندهند، برخی ممکن است رأی سفید یا باطله بدهند و آرای برخی از آن‌ها در بین نامزدها تقسیم خواهد شد. چگونگی توزیع این آرا در میان نامزدها نیز نامشخص است.

ایسپا اعتقاد دارد: با فرض این‌که رأی افرادی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در نهایت با همان نسبت آرای فعلی نامزدها تقسیم شود، احتمال دارد درصد آرای آقای رئیسی تا حدود ۷۰٪ و شاید بیشتر از آن نیز افزایش یابد. این افزایش می تواند شامل سایر نامزدها (متناسب با رأی فعلی آنها) نیز بشود.  البته به نظر می‌رسد که احتمال تقسیم مشابه کم باشد بنابراین نتیجه را باید محتاطانه تلقی کرد.

 با توجه به احتمال انصراف برخی کاندیداهای انتخاباتی در روزهای آخر، ایسپا در سوالی از مردم پرسیده است «چنانچه کاندیدای مورد نظر شما انصراف داد به چه کسی رأی خواهید داد». طبق آخرین اخبار انتخاباتی و انصراف آقایان محسن مهرعلیزاده، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی از انتخابات، ارزیابی ایسپا از آراء به شرح زیر است:

 ۶۳.۷ درصد ابراهیم رئیسی، ۸.۹ درصد محسن رضایی، ۴.۲ درصد عبدالناصر همتی و ۳ درصد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را برگزیده‌اند. ۲۰.۲ درصد افراد به این سوال پاسخ نداده‌اند.

کد خبر 608189 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ملایر همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

این دور از انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک برگزار خواهد شد که ۱۶۷ حوزه اخذ رای برای این دور از رقابت‌ها پیش‌بینی شده است.

حسین احمدی با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸.۹۱ درصد و احمد آریایی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸.۸۲ درصد آرا به عنوان نفرات دوم و سوم، به علت عدم کسب ۲۰ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند که در این دور از رقابت‌ها با آرای مردم نماینده‌ای که به کرسی بهارستان تکیه خواهد زد مشخص می‌شود.

تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه