Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:20:17 GMT

وطنم ای شکوه پابرجا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۸۹۵

وطنم ای شکوه پابرجا

زخمی عشقی وطنم.. باید صدایت بزنم..

باید کنارت بمانم ، شعری و شوری وطنم..

وقتی صدای تو منم.. باید که از تو بخوانم

رنجها و آلام مان بسیارست. قلبمان مجروح، دلمان شکسته، از ناکامی ها، از بی عدالتی ها، از نادیده گرفتن ها..

دستهامان پینه بسته، پاهایمان بی رمق شده، خسته شدیم، حتی به جایی رسیدیم که گفتیم دیگر ادامه نمی دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

اما
چه کسی می گوید چاره درد من و تو گوشه ای نشستن و رنج خوردن است؟
چه کسی می گوید قهر کردن با خانه و حانواده ای به وسعت ایران است؟

من اگر بنشینم.. تو اگر بنشینی.. چه کسی برخیزد؟

آن بیگانه ای که ما را به در خود فرو رفتن و کاری نکردن فرا می خواند چاره دردهای ما نیست، او بدنبال مرهم گذاشتن بر آلام ما نیست. می خواهد بر کینه های کهنه خویش مرهم نهد.
می خواهد به مام وطن بگوید دیدی در تربیت فرزندانت کوتاهی کردی؟ 
دیدی فرزندت از عتاب و خطاب تو به آغوش من پناه آورده اند؟

دیدی صلاحیت نگهداری از جگرگوشه های خودت را نداری؟

او می خواهد مام وطن را شماتت کند.

اما چه کسی می گوید دایه ای دلسوزتر از مادر وجود دارد؟ چه کسی باور می کند کدخدایی و دایه گی فقط مکری ست برای مطامع بی حد و حصر آنها. برای اشتهای سیری ناپذیرشان

چه کسی رجز خوانی های پنهان و آشکارشان را به مام رنجدیده و دلشکسته ی وطن نشنیده و از آنها بی خبر است؟

بدخواهان و دشمنان دیری ست شمشیر را بر فرزندان دلیر این آب و خاک از رو بسته اند. دیگر کودکان دبستانی هم می دانند چه کسی دوست و چه کسی دشمن است. آنها همه چیز را بر ما بسته و به ما می گویند ناجی شما منم. نان  ما را گروگان گرفته تا آنها را ستایش کنیم و در مقابل عظمت پوشالی شان زانو بزنیم.

ما رنجیده ایم. از هم رنجیده ایم. از کار نابلدی ها، از بی عدالتی ها، از نادیده گرفتن ها، از اشتباهات کوچک و بزرگ، از خطاهای سهوی و عمدی..
گاه هم یادمان رفته آن دایه های دلسوزتر از مادر راه را بر توش مام وطن بسته اند. آب و آذوقه را بر پاهای زخمی و دردناک مام وطن بوده بسته اند، تا گرسنگی و تشنگی کفرمان را در بیاورد. تا کافرمان کند به داشته هایمان.

آنها بارها و بارها سنگمان زده اند، فحشمان داده اند، تیرباران و بمبارانمان کرده اند، داشته و نداشته مان را ضبط کرده اند و به دامن پاک مام وطن می گویند یا به آنچه ما می گوییم تن بده یا کاری می کنیم فرزندانت از گرسنگی و تشنگی به جان هم بیفتند. کاری می کنیم از بی رمقی، دامانِ تو را رها کنند و درب خانه ما را بزنند.
چگونه می خواهیم وطنی که قرنها رنجیده ی فرزندان نااهلش شده و بارها و بارها به تاراج ناکسان و دشمنان رفته، بار دیگر تن به خفت و ذلت بدهد؟
آنهم در زمانه ای که وجب وجبِ خاکش با خون فرزندان رشیدش آبیاری شده، بیشتر از همیشه ی تاریخ.

چگونه یادمان می رود؟ چگونه می خواهیم گناه تنگناهای بین المللی را به گردن همدیگر بیندازیم و به سخن و کلام مسببانش گوش بدهیم و رای ندهیم؟؟ چگونه در تغییر سرنوشت خود سهیم نشویم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند و آینده ما را آنطور که خودشان می پسندند، رقم بزنند؟ دور باد..
اگر امروز رای ندهیم، آیا بیگانه راه چاره مشکلاتی که خود با قطعنامه ها و بخشنامه ها و تحریم ها ایجاد کرده، خواهد شد؟ بالاخره کسی و کسانی از این صندوق ها انتخاب خواهند شد. چون  بیشمارند فرزندان وطن که گوششان به رجز خوانی های دشمنان بدهکار نیست. پس چه بهتر که ما نیز از حق خود برای آنچه که فکر می کنیم برایمان درست تر و بهتر است، آستین بالا زده باشیم.

هم وطن! چاره ی درد ما بیرون از این خانه نیست. ما همگی ( خوب یا بد) فرزندان همین آب و خاکیم.
 باید کمر همت ببندیم و با دلهای شکسته و دستهای زخمی، بار دیگر برای ساختن ویرانه ها برخیزیم.

همه می آییم. همه می آییم و وطنمان را به مکر بیگانه نمی فروشیم.
هنوز خون مرزبانان ها و پاسبانها و سربازانت بر چهار گوشه مرزهایت خشک نشده که بخواهیم به وعده نان و نام و آسایش دروغین بیگانه بفروشیمت و دامنت را لکه دار کنیم. 
دور بادا از ما این کاهلی

و دور بادا از تو این دلشکستگی از فرزندانت


ایستادی به جنگ رو در رو
خنجر از پشت می زند دشمن

گویی از ما و در نهان بر ما
وطنم پشت حیله را بشکن 

رگت امروز تشنه عشق است
دل رنجیده خون نمی خواهد

دل تو تا ابد برای تپش
غیر عشق و جنون نمی خواهد

.....
وطنم ای شکوه پابرجا
در دل التهاب دوران‌ها

می شود با تو دل به دریا زد
می شود با تو دل به دنیا بست

وطنم....

خبرنگار ایرنا در بردسیر*

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ایرنا ایران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ایرنا انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ایرنا ایران مام وطن چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • وداع با شکوه ایلامی ها با پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران