Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:58:53 GMT

دستگیری شکارچی دو رأس بز کوهی در سفیدکوه خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۹۵۲

دستگیری شکارچی دو رأس بز کوهی در سفیدکوه خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز که در ارتفاعات سفیدکوه خرم‌آباد اقدام به شکار دو رأس بز کوهی کرده بود، خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: در پی اخبار موثق از همیاران محیط‌زیست، مبنی بر شکار دو رأس بزکوهی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط یک نفر متخلف زیست‌محیطی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره با همکاری نیروی انتظامی و با اخذ دستور از مقام قضایی اقدام به بازرسی از منزل این فرد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از تفتیش و بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از منزل این فرد متخلف، مأمورین موفق به کشف مقداری گوشت شکار و اجزای لاشه این حیوانات شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: در این بازرسی یک قبضه اسلحه‌ام یک، تعدادی فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی و چند عدد کوله‌پشتی و ادوات شکار کشف و ضبط شد.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: با عنایت به قوانین شکار و صید پرونده این متخلف زیست‌محیطی پس از تنظیم صورت‌جلسه، جهت بازداشت و صدور رأی قانونی به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده از وی تا صدور رأی قطعی به‌صورت امانی زیر نظر این اداره‌کل باقی می‌مانند.    

وی بیان کرد: محیط‌بانان پر تلاش لرستان به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت استان حضور دارند و با هرگونه تخلف احتمالی با جدیت و بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از تمامی دوست داران محیط‌زیست درخواست کرد هرگونه تخلف در حوزه محیط‌زیست را به سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان لرستان نیروی انتظامی محیط زیست دستگيري شکارچی غیرمجاز خرم آباد نيروي انتظامي حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)