Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر پاکروان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در شهرستان ۴۵ روستا داریم که از این تعداد ۳۲ روستا تحویل امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز شده است، بیان کرد: باقی روستاها نیز در حال تحویل‌گیری است و در حال حاضر ۲ مجتمع آبرسانی در ویرانی و گراخک ابرده بخش شاندیز داریم که با معضل کمبود آب مواجه شدند به‌طوری‌که ما آب را با مدیریت فشار آب تامین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز با اشاره به مجتمع آبرسانی گراخک ابرده شاندیز، تصریح کرد: این مجتمع آبرسانی به دلیل اپیدمی که در سال ۹۸ پیش آمد و چاه‌های آب شرب  روستای ابرده به دستور مقام قضایی از مدار بهره‌برداری خارج شد و منبع جایگزینی برای تامین آب شرب این روستا نیز نبود از همان سال ۹۸ تامین آب شرب ابرده از طریق آب شرب شهر شاندیز انجام شده است.

وی افزود: شهر شاندیز هم ظرفیت خاصی دارد و آبی که در این شهر در اختیار است جوابگوی خود مردم شهر است و آبی که از طریق مجتمع آبرسانی کوثر برای روستای ابرده در نظر گرفته شده است جوابگوی همه روستاهای آن منطقه از جمله ابراهیم آباد، ساغشک و گراخک نیست و ما مجبوریم که کمبود آب را از طریق شهر شاندیز جبران کنیم و به همین دلیل است که بازهم در منبع با کمبود آب مواجه هستیم و آب شرب به صورت مدیریت فشار آب تامین می‌شود.

پاکروان اظهار کرد: امیدواریم تا یک ماه آینده وضعیت آب شرب بهتر شود باتوجه به اینکه یک حلقه چاه آب در شهر شاندیز به ظرفیت تامین آب شرب شهر در حال اضافه شدن است و به احتمال زیاد مشکلات این منطقه کمتر خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه در ۲ شهر طرقبه و شاندیز فعلاً مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: بلوک‌های چند روستای بخش طرقبه از جمله مغان، مایانات، اردمه و تمام روستاهای بخش طرقبه به نوعی در معرض کمبود آب است به دلیل آن که این روستاها در ناحیه کوهستانی قرار دارند و با کاهش نزولات آسمانی و افت شدید سفره‌های آب، چاه‌هایی که اکثراً هم دستی است با این مشکل مواجه شدند و مجتمع‌های فرح آباد، ویرانی و گراخک ابرده در شاندیز هم در حال حاضر برای تامین آب شرب شهروندان با مدیریت فشار آب اداره می‌شوند.

وی افزود: علی‌رغم تلاش نیروهای امور آبفای شهرستان برای رفع مشکل کم آبی این مجتمع‌ها، به احتمال زیاد تابستان امسال را این مجتمع‌های آبرسانی نیز با همین روش مدیریت فشار آب  اداره شوند.

پاکروان با اشاره به باقی روستاها در مجتمع شهید کوثری که آب شرب حدود ۹ روستا را تامین می‌کند، تاکید کرد: در این روستاها در حال حاضر مشکل خاصی نداریم ولی امکان دارد تابستان امسال این روستاها هم با مشکل کم آبی روبه‌رو شوند.

مدیر امور آبفای طرقبه شاندیز اظهار کرد: محله حصار طرقبه هم از جمله محلاتی است که با خشک شدن چاه آب که تنها منبع تامین آب شرب این محله بود با مشکلات کمبود آب مواجه بود که از ابتدای خردادماه این محله به شبکه آب شرب شهر طرقبه وصل شد و فعلاً در این محله از نظر تامین آب شرب مشکل خاصی نیست.

وی با اشاره به روستاهای کنگ، مجد، تجر و ازغد در بخش طرقبه که در سال جاری به امور آبفای طرقبه شاندیز تحویل شده‌اند، بیان کرد: منابع آب این روستاها هم مثل سایر روستاهای شهرستان دچار نقصان بوده است، بازسازی شبکه آبرسانی روستای کنگ در حال اجرا است و بازسازی شبکه منابع آب هم در برنامه پیش‌بینی شده است و برای سال آینده مشکلات این روستاها در زمینه آب شرب برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود آب مدیریت فشار آب مجتمع آبرسانی طرقبه شاندیز تامین آب شرب شهر شاندیز آب شرب شهر کمبود آب امور آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت

همایون حائری گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

 

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

 

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد و نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

دیگر خبرها

  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره