Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت دانش بنیان نویان نگین پارسیان با همکاری اتحاد زیست شناسان ایران و بنیاد پروفسور فرهود در راستای بومی سازی وانتقال فن آوری های نوین آزمایشگاهی و به منظور ایجاد ارتباط هدفمند میان صنعت آزمایشگاهی و دانشگاه ها قرارداد آموزش و کارورزی بیش از 180دانشجو را امضا نمود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت نویان نگین پارسیان،  پروفسور فرهود پدر علم ژنتیک کشور در  حاشیه این مراسم و بازدید از شرکت نویان، با ابراز شگفتی از افتخار آفرینی این شرکت در حوزه انتقال فناوری بیوتکنولوژی عنوان نمود:امروز یکی از بهترین روزهای زندکی من بود و با توجه به ظرفیتی که امروز دیدم پیش بینی می کنم  نویان طی چند سال آینده به عنوان لیدر بازار تجهیزات آزمایشگاهی در ایران و منطقه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چهارشنبه 26 خردادماه 1400 رویدادی به میزبانی شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» – فعال در حوزه تولید تجهیزات  تشخیصی پیشرفته آزمایشگاهی – و با حضور پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک کشور و جمعی از دانشجویان رشته های میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی و تولیدکنندگان محتوا در حوزه های مختلف علوم پایه برگزار شد.

شرکت نویان ظرفیت مطرح شدن در سطح بین المللی را دارد

پرفسور فرهود در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با ارائه پیشنهاد خرید کیت‌های آزمایشگاهی مورد نیاز در حوزه های ژنتیک از شرکت نویان، بیان کرد: ظرفیت هایی که در این بازدید از شرکت نویان مشاهده کردم در ایران بی‌نظیر بود و  این شرکت علاوه بر پتانسیل مطرح شدن در سطح بین المللی می تواند در حوزه آزمایش های ژنتیک بسیار گره‌گشا باشد.

وی ادامه داد: ضمنا آمادگی داریم نتایج استفاده از کیت‌های تشخیصی شرکت نویان در حوزه ژنتیک را به صورت مقالات علمی در معتبرترین مراجع علمی جهان منتشر کنیم و از این طریق وجه و اعتبار بین المللی این شرکت را افزایش دهیم.

نویان، از تحریم فرصت آفرینی کرده است

بنیانگذار اولین گروه ژنتیک انسانی در ایران، تحریم خارجی را مانع غیرقابل نفوذ در مسیر توسعه بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور ندانست و افزود: شرکت نویان در اوج تحریم توانسته است در حوزه بیوتکنولوژی برای ایران افتخارآفرینی کند و زمینه انتقال یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های آزمایشگاهی جهان را به کشور فراهم نماید. بنابراین اگر خودباوری داشته باشیم و کوشا و خلاق باشیم و ضمنا موانع داخلی اجازه بدهد جوانان ما می‌توانند حتی از تحریم، فرصت‌های استثنایی خلق کنند.

مراکز درمانی و آزمایشگاهی به دنبال واردات نباشند

پدر علم ژنتیک به مراکز آزمایشگاهی و درمانی دولتی و غیر دولتی توصیه کرد در شرایطی که قیمت ارز بسیار افزایش داشته به دنبال واردات تجهیزات آزمایشگاهی و کیت‌های تشخیصی از خارج نباشند و از دولتمردان نیز درخواست کرد به تلاش جوانان ایرانی در بومی سازی فناوری های تجهیزات آزمایشگاهی ارج بنهند و مراکز تحت نظر خود را موظف کنند به جای واردات محصولات مشابه خارجی از محصولات تولید شده توسط متخصصان ایرانی در شرکت هایی همچون نویان استفاده کنند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد درخشش شرکت نویان در بازارهای منطقه باشیم و محصولات این شرکت به بازارهای جهانی نیز صادر شود.

حفاظت از سلامت مردم با مدرن سازی صنعت آزمایشگاهی

همچنین در این مراسم محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان با اهدای لوح یادبود از مقام علمی پرفسور فرهود تجلیل کرد و بازدید وی از شرکت نویان را موجب افتخار و دلگرمی کلیه پرسنل و همکاران این شرکت دانست.

 صالحی در ادامه با اشاره به ضعف زیرساخت های آزمایشگاهی در ایران، بیان کرد: انتقال فناوری های نوین تجهیزات آزمایشگاهی به کشور نه یک انتخاب بلکه ضرورت غیرقابل تردید در نظام سلامت ما به شمار می رود و اپیدمی کرونا هم به ما نشان داد که در جهان مدرن بدون سرمایه‌گذاری و توسعه در فناوری های نوین آزمایشگاهی هیچ حاشیه امنی برای سلامت مردم وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود نویان در تلاش است با گسترش بخش تحقیق و توسعه  خود از طریق همکاری مستمر با نهادهای علمی و دانشگاهی این فن آوری های نوین را در کشور بومی سازی نماید.

دولت جدید ثبات را به اقتصاد بازگرداند

مدیرعامل شرکت نویان تنها راه برطرف شدن ضعف زیرساخت های صنعت آزمایشگاهی در ایران را پشت سر گذاشتن تکنولوژی‌های قدیمی و گذر پرشتاب به نسل نوین فناوری دانست و افزود: با توجه به آغاز قریب الوقوع دولت سیزدهم انتظار داریم اهمیت به اصل اقتصاد مقاومتی که همان توانمندی صنایع آزمایشگاهی به صنایع ارزآور می باشد در اولویت این دولت باشد تا بتوان تاثیر تحریم ها را به حداقل رساند.

مدیر عامل نویان افزود اگر دولت جدید دست بخش خصوصی فعال در صنعت آزمایشگاهی را در انتقال فناوری بازتر کند و ثبات را به اقتصاد بازگرداند این امر میسر می باشد

صالحی در ادامه این مراسم پاسخگوی پرسش های دانشجویان و بلاگرهای رشته های مختلف علوم زیستی – زیست شناسی مولکولی، سلولی، میکروبیولوژی و .. بود.

مدیرعامل شرکت نویان در این بخش از رویداد مذکور به تشریح برنامه های این شرکت در راستای کارافرینی برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با صنعت آزمایشگاهی پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین بخش در نویان بخش تحقیق و توسعه می باشد ما در تلاشیم با جذب نیروهای خلاق و جوان علاوه بر جلوگیری از خروج این نخبگان ارزشمند کشور با بومی سازی این فن آوری ها زمینه صرفه جویی ارزی محصولات آزمایشگاهی را نیز فراهم نماییم. در واقع  نویان شرکتی متعلق به جوانان است و به کار گیری جوانان دانشگاهی را مسئولیت مهم خود می دانیم.

وی بیان کرد:  تلاش می کنیم با دعوت از شما عزیزان به بازدید از نویان و آشنا کردن شما با ظرفیت های این شرکت، مسیر را برای ورود شما به بازار کار فراهم کنیم و طرح های توسعه ای ما نیز در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب خواهد کرد. ضمنا آمادگی داریم با ارائه بورس تحصیلی از نخبگان دانشگاهی حمایت کنیم و این سرمایه گذاری را برای تضمین آینده شرکت ضروری می دانیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت نویان نگین پارسیان شرکت دانش بنیان تجهیزات آزمایشگاهی نویان نگین پارسیان صنعت آزمایشگاهی شرکت نویان شرکت نویان بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد