Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۰ خرداد) آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود. با این حال حاکمیت جو نسبتا آرام و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی نقاط پایتخت نیز طی امروز وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۷ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. همچنین با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»  در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز باعث انباشت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (۲۸ خرداد ماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول خواهد شد. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ «ازن» می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۸ خرداد ماه) و در ساعات همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا ذرات معلق آلاینده ازن هوای ناسالم برای گروه های حساس هوای قابل قبول ناسالم برای گروه های حساس برخی مناطق افزایش غلظت آلاینده ها کیفیت هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری از فردا در استان قزوین

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز همچنان با گذر امواج تراز میانی جو آسمان استان نیمه ابر تای ابری خواهد بود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس فردا هم با گذر سامانه بارشی از استان شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، عمده فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهرو شب جمعه خواهد بود.

آخوندی افزود: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری دارد به همین منظور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: پدیده غالب در روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید خواهد بود و در این مدت پدیده مه به ویژه در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به ابری بودن آسمان دمای بیشینه کمی کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • هوای تهران «پاک» است
  • آسمان قم بارانی می‌شود
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه