Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:54:47 GMT

مدافعان وطن در مکتب حاج قاسم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۹۲۳۰

مدافعان وطن در مکتب حاج قاسم

به گزارش ایرنا، ملت ایران اینبار در پوشش مدافعان وطن با وجود مشکلات اقتصادی، انگشتشان را به جوهر استقلال مسلح کرده اند و برای خلق حماسه ای دیگر به انتظار نشسته اند.

ملت همیشه بیدار ایران و به تبع آن کرمان که در صحنه های مختلف پشت سر نظام و کشور خود و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستاده اند، اکنون نیز گوش به فرمان مقتدای خود در تدارک برپا کردن شور حماسی دیگری هستند تا دنیا را بار دیگر در بهت فرو ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ولایتمدار و شهیدپرور کرمان نیز به نیابت از شهید زنده، مرد میدان حاج قاسم سلیمانی ۲۸ خرداد سال جاری همچون گذشته پای در رکابند تا رای خود را به صندوق بیندازند و به خواسته حاج قاسم که همان با ولایت ماندن کرمانی ها تا آخرین نفس است، جامه عمل بپوشانند.  

اقشار مختلف مردم در کرمان از ملت همیشه بیدار و بصیر ایران می خواهند با شرکت گسترده و حضور حداکثری در انتخابات، همچون همیشه مشت محکمی به دهان بدخواهان نظام بزنند و در برابر رجزخوانی بیگانگان قد علم کنند.

فرهنگیان کرمان پای انقلاب خود ایستاده اند 

یکی از فرهنگیان کرمان با بیان اینکه اهالی این استان همواره و در همه صحنه های نظام آماده و پای در رکاب بوده اند گفت: ملت شهیدپرور، ولایت مدار و بصیر کرمان سره را از ناسره تشخیص می دهند و می دانند در این برهه حساس شرکت در انتخابات چه اهمیت و جایگاهی دارد.

محبوبه مومنی افزود: فرهنگیان کرمان نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و سایر عرصه های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و این نقش و جایگاه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به ترور حجت الاسلام شهید علی ایرانمنش مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: فرهنگیان و دانش آموزان این استان برای رشد کردن نهال انقلاب خون های زیادی داده اند و اکنون نیز پای انقلاب خود ایستاده اند.

این فرهنگی کرمانی یکی وجوه مشخصه و خاص کرمان را وجود مزار مطهر سپهبد شهید سلیمانی در این استان عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی از مردم کرمان خواسته بودند همواره با ولایت بمانند و ما این مهم را آویزه گوشمان قرار داده ایم.  

وی شرکت در انتخابات را وظیفه ای همگانی دانست و از مردم خواست در انتخابات شرکت کنند تا راهی برای دخالت و پیاده سازی برنامه های بیگانگان در کشور باز نشود.   

تامین امنیت گاهی خون می خواهد و گاهی رای 

یک پزشک کرمانی نیز با اشاره به اینکه ما رهرو راه امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم گفت: امنیت موجود در کشور اتفاقی به دست نیامده و برای تامین شرایط موجود جان های زیادی نثار شده است.

مریم مولایی با بیان اینکه تامین امنیت گاهی جان دادن می خواهد و گاهی حضور و رای دادن افزود: دشمن باید بداند ما برای حفظ ایران اسلامی از جان خود نیز می گذریم.

وی به رشادت های زنان و مردان این آب و خاک در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در هر سنگری که قرار داشته باشیم فرقی نمی کند برای اعتلای ایران اسلامی تلاش خواهیم کرد، چنانچه کادر درمان در روزگار سخت و نفس گیر شیوع کرونا از جان و سلامت خود گذشتند و همانند جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند.

این پزشک کرمانی شرکت در انتخابات را تکلیف می داند و می گوید: شرکت نکردن در این حماسه ملی ما را مدیون خون به ناحق ریخته شده شهدا خواهد کرد و این به نوعی حق الناس است.

۲۸ خرداد جمعه حضور حماسی و بانشاط ایرانیان برای عزت و سرافرازی وطن است 

فعال رسانه ای، مجری رادیو، تلویزیون و صحنه با تاکید بر اینکه من به اندازه یک رای حق انتخاب دارم و از آن به درستی و با بصیرت استفاده خواهم کرد گفت: به نظرم هر چیزی که به ارتباط ما و کشور، خاک و زادگاهمان مربوط باشد حائز اهمیت است.

زهرا استادنارویی با بیان اینکه به فرمایش بزرگانمان عشق به وطن از نشانه های ایمان است و چه جان ها که برای حفظ این آب و خاک در طبق اخلاص گذاشته نشده است گفت: نمی توان دم از عشق وطن و سربلندی و شکوه ایران زد اما نسبت به سرنوشت آن بی تفاوت بود.

وی تاکید کرد: باید به حرمت عشق به وطن و خون های پاک به ناحق ریخته شده شهدای وطن در انتخابات شرکت و ضرورت این مهم را به سایرین نیز گوشزد کنیم.

استادنارویی تصریح کرد: همه ما می دانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزگار تهدیدها و تحریم‌ها اوضاع کشور مطلوب نیست اما راه برون رفت از این شرایط شرکت نکردن در انتخابات یا بی تفاوتی سیاسی نیست.

وی گفت: حتی اگر به شرایطی و شیوه هایی در انجام‌ امور کشور اعتراض داریم با شرکت در انتخابات و استفاده از حق قانونی خود باید تلاش کنیم اوضاع را بهبود ببخشیم.

فعال رسانه ای، مجری رادیو، تلوزیون و صحنه تاکید کرد: وطن خانه ماست لذا باید در هر شرایطی پای آن بایستیم و در راستای آبادانی و اعتلای آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه به عمل کار برآید به سخندانی و ( سخنرانی ) نیست افزود: نباید فقط دادِ سخن بدهیم بلکه باید در مواقع ضروری به صحنه بیاییم و حماسه ای دیگر خلق کنیم.

استادنارویی اظهار داشت: در عصر ارتباطات و اطلاعات، در دنیایی که هر خبری در عرض چند ثانیه تمام جهان را پر می کند رسانه های بیگانه با همه توانشان به صحنه آمده اند تا مردم کشور را ناامید و ملت را از حضور و مشارکت در انتخابات نهی کنند.

وی ادامه داد: دشمنان در فضاهای مجازی که واقعا تشخیص سره از ناسره بسیار دشوار است تلاش می کند به مشکلات دامن بزند یا مسائل رو جور دیگری جلوه دهند.

استادنارویی گفت: راه مقابله با این ترفندها، فعالیت رسانه ای به روز و بر پایه صداقت و شفاف سازی در راستای جلب اعتماد بیشتر مردم و کمک برای انتخاب آگاهانه و انتخاب نامزد اصلح است. 

وی با بیان اینکه واقعا مردم فهیم، ولایی و همیشه در صحنه کرمان احتیاجی به توصیه دیگران برای شرکت در صحنه های حساس نظام بخصوص انتخابات ندارند گفت: مردم‌ ایران و به تبع آن کرمانی های عزیز و بزرگوار همیشه در صحنه بوده و در هر شرایطی هر جا که به حضور و مشارکتشان نیاز بوده به میدان آمده اند.

وی ادامه داد: این بار نیز در برابر نگاه های کینه توزانه دشمنان، در برابر نگاه های خصمانه رسانه‌های معاند و بیگانه که هیچوقت دلسوز کشور و ملت ما نبوده اند، در برابر نگاه های منتظر خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که فرزندان و عزیزانشان برای عزت و عظمت این خاک جانفشانی ها کرده اند، در برابر نگاه های دلسوزان واقعی نظام که دغدغه کشور و مردم را دارند و آرزو می کنم تعدادشان روز به روز رو به افزایش باشد، به میدان انتخاب می آیند تا حلاوت استفاده‌ از حق انتخاب و مشارکت در این مقطع حساس و بحرانی وطن در روزهای سخت را به همه و بیش از ۴۲ هزار رای اولی عزیز در استان بچشانند.

به نیابت از رفقای شهیدمان در انتخابات شرکت می کنیم

یکی از بازاریان کرمان حضور در انتخابات را یک تکلیف عنوان کرد و گفت: دشمن برای اجرای دسیسه های خود در راستای کاهش اقتدار ایران اسلامی برنامه ریزی و تلاش کرده و می خواهد با ناامید کردن مردم صحنه انتخابات را از رونق بیندازد.

محمد محمودی نیا افزود: حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رأی دشمن را ناامید و مأیوس و نقشه های آن ها را نقش بر آب می کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود تصریح کرد: مردم با انتخاب صحیح در راستای بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور سهیم باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می دانم تصریح کرد: با عده زیادی از دوستانمان قرار گذاشته ایم به نیابت از رفقای شهیدمان در انتخابات شرکت کنیم.

وی کرمان را سرزمین و زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی کرد و اظهار داشت: باید در خور نام و جایگاه سیدالشهدای مقاومت و به نیابت از ایشان در انتخابات شرکت کنیم.

قهر کردن از انتخابات مشکلی را حل نمی کند

تهیه کننده، نویسنده و گوینده رادیو و تلویزیون مرکز کرمان نیز با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات گفت: معتقدم قهر کردن از صندوق های اخذ رای و انتخابات مشکلی را حل نمی کند.

وحید یوسف زاده با بیان اینکه ممکن است ما از شرایط اقتصادی موجود رضایت کامل نداشته باشم اما برای درست شدن اوضاع باید در انتخاب نامزد اصلح دقت کنیم تا شرایط به گونه ای صحیح پیش برود و مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: ممکن است فکر کنیم نامزدی که مورد علاقه ما بوده، صلاحیتش احراز نشده و از این بابت دلخور باشیم یا ممکن است فکر کنیم هیچکدام از این نامزدها انتظار من رو در مقام رییس دولت برآورده نمی کنند اما این علل و یا هر دلیل دیگری از هیچ کدام از افراد جامعه پذیرفته نیست که در انتخابات شرکت نکنیم.

تهیه کننده، نویسنده و گوینده رادیو و تلوزیون مرکز کرمان با بیان اینکه جمله ای هست که می گوید، «سیاستمداران بد را مردم خوبی انتخاب می کنند که رای نمی دهند» اظهار داشت: واقعیت هم همین است که من باید رای بدم و اعتقاد و حرفم را با رای دادنم فریاد بزنم نه با رای ندادنم.

وی تاکید کرد: رای ندادن فقط ما را از حق مطالبه بعدی محروم می کند و مهم تر از اینکه چه کسی رای بیاورد این است که نگاه دشمنان به انتخابات ما دوخته شده است.

انتخابات برجسته‌ترین جلوه‌گاه پیوند مردم و نظام است

یوسف زاده گفت: انتخابات یکی از برجسته ترین جلوه‌گاه‌ های پیوند مردم و نظام را نشان می دهد که با هر اختلاف سلیقه ای و با هر مشکلی که در جامعه وجود داشته باشد، مردم با اصل انقلاب و نظام همراه و هم‌قدم هستند و به نمایش گذاشتن این همراهی و هم قدمی، جامعه را در برابر تهدیدهای بیرونی مصون می کند.

وی افزود: به هر حال دولتی که از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد، آسیب پذیر است و شرکت ما در انتخابات است که نشان دهنده پشتگرمی دولت و حاکمیت به مردم و رای مردم است.

یوسف زاده تاکید کرد: همه با هم باید در انتخابات شرکت کنیم، حتی اگه می خواهیم به چیزی اعتراض کنیم، اعتراضمان رو با رای مان نشان بدهیم و فکر نکنیم که استقبال نکردن از انتخابات و برگزاری انتخابات کم رونق فایده ای برای ما و کشور دارد.

وی گفت: تنها فایده انتخابات کم رونق فقط و فقط مانور دادن شبکه های خارجی و کم جلوه نشان دادن اقتدار داخلی و کمرنگ به تصویر کشیده شدن رابطه مردم و نظام است که به نفع هیچکس نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری در انتخابات عاملی مهم در راستای ارتقای امنیت و اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه هاست تصریح کرد: حضور در پای صندوق های رای در روز جمعه 28 خرداد موجب ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان می شود.

وی به هجمه کم نظیر دشمنان با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای به منظور دلسرد کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره و از راه های مختلف درصدد وارد آوردن ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند اما ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران هیچگاه در دام توطئه های دشمنان نمی افتند.

هرچند بروز مشکلات اقتصادی طی سال های اخیر در پی اعمال تحریم ها روی خوشی از زندگی را برای ملت ایران به نمایش نگذاشت، اما ملت صبور، فهیم، بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی که همواره پای انقلاب، نظام و ولایت فقیه ایستاده اند، اینبار نیز در انتخابات ششمین شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در حماسه ای دیگر، اوج عشق و علاقه خود را به انقلاب اسلامی در قاب حضوری حماسی به تصویر خواهند کشید. 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی برابر نگاه انتخابات شرکت شرکت در انتخابات انقلاب اسلامی ایران اسلامی ایستاده اند حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • پیام تبریک مدیرعامل مس بابت قهرمانی در لیگ برتر
  • در مکتب تو همیشه شاگردم من
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد