Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد هدایت با برگزاری مسابقات ورزشی، میزبانی از مبلغان حوزه علمیه قم، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به استقبال از دهه کرامت رفته است؛ این مسجد در همراه کردن کسبه با کمک‌های مومنانه سابقه‌ای دیرینه دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت ثامن الائمه (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که مقارن است با جشن ها و آیین های شادباش در سراسر ایران به یمن قدوم موالید نورانی این دهه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودِ واژه کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصوم (ع) ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود، آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزرگواری مرد همان دین او است.

 

اهالی مساجد ایران که حضرت امام رضا (ع) را ولی نعمت خود می دانند اهل کرامت هستند و در این میان برخی از مساجد به دلیل امکانات وسیع مالی که در اختیار دارند، کارهای بزرگتری را در این زمینه انجام می دهند. امام جماعت، هیئت امنا، بسیجیان و سایر کارگزاران مسجد هدایت نمونه خوبی از کرامت مسجدی ها است که امسال نیز در دهه کرامت دوباره خود را نشان داده است.

 

فعالیت های ورزشی مجموعه رزم انتظاران حضرت مهدی (عج)

 

جالب است بدانیم که مجموعه ورزشی رزم انتظاران حضرت مهدی (عج) امسال نیز به مناسبت دهه کرامت یک سری مسابقات ورزشی با مدیریت احمد علمایی، مدیر این مجموعه در سطح خیابان جمهوری اسلامی برگزار می کند که شامل رشته هایی همچون تنیس روی میز و دارت است. به گفته وی، هر سال این مسابقات در رشته های بیشتری برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعدادی از رشته ها حذف شدند.  مسابقات جام رضوی به همت اهالی مسجد هدایت شور و نشاط خاصی به نمازگزاران و کسبه این منطقه از شهر تهران می بخشد. جوایز برگزیدگان نیز معمولا در پایان این دهه تقدیم برگزیدگان می شود.

 

میزبانی مسجد هدایت از مبلغان دینی در دهه کرامت

 

کار جالب دیگر مسجد هدایت، میزبانی از مبلغانی است که همه ساله در مناسبت هایی همچون محرم، صفر، رمضان، دهه ولایت و امامت و همین دهه کرامت در طبقه فوقانی این مسجد مستقر می شوند. به گفته حجت الاسلام والمسلمین علی تهرانی، از زمانی که دهه کرامت و ایام ولادت حضرت رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) با ایام تعطیلی مدارس علمیه همزمان شده است، این مسجد میزبان حدود هشت مبلغ از حوزه علمیه قم است. امسال با توجه به همزمانی این برنامه با انتخابات ریاست جمهوری، تعداد این مبلغان، بیشتر شده است و احتمالا تا پایان این دهه، مسجد هدایت میزبان دوازده طلبه خواهد بود. این طلاب در مساجد و هیئت های مذهبی سطح شهر تهران فعالیت می کنند.

 

کار جالب دیگر مسجد هدایت به مناسبت دهه کرامت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره امام رضا (ع) و کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) است. به گفته تهرانی اطلاع رسانی این مسابقه از چند روز مانده به دهه کرامت آغاز شد و به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند منبع مسابقه را هم از دفتر این مسجد و هم فایل پی دی اف را به صورت مجازی دریافت کنند. امسال به هشت نفر از شرکت کنندگان در این مسابقات به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود که شامل کمک هزینه سفر به مشهد مقدس است.

 

کمک مومنانه میان نیازمندان با کمک خیرن متدین

 

مسجد هدایت در توزیع بسته ارزاق میان نیازمندان نیز همیشه موفق است که به گفته علوی، خادم این مسجد واقع شدن این مسجد در منطقه تجاری و وجود کسبه متدین، موجب شده است که این خانه خدا در کمک مومنانه به نیازمندان بسیار فعال باشد و امسال به مناسبت دهه کرامت، بیش از دویست بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود. همچنین قرار است به جمعی از روحانیون و طلاب، کارت هدیه دویست هزار تومانی اهدا شود.

 

جشن های دهه کرامت نیز در تمام روزهای این دهه با سخنرانی مبلغان دینی و مداحی ستایشگران اهل بیت (ع) بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد برگزار می شود. در روزهای اول و یازدهم دهه کرامت نیز ایستگاه صلواتی در مقابل مسجد هدایت برپا می شود. مسجد هدایت با تلاش کارگزاران آن به ویژه امام جماعت، هیئت امنا، بسیجیان، ورزشی ها و خیران در خدمت به انتشار دین و توزیع بسته های ارزاق بسیار موفق است.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هدایت جشن های دهه کرامت فعالیت های مسجدی مسجد هدایت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران

درگیری بین جوانان و نیروهای اشغالگر صهیونیست در بامداد روز جمعه در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی در حالی روی داد که آنها در حال تامین امنیت شهرک نشینان برای هجومشان به مقبره حضرت یوسف (ع) به مناسبت عید پسح یهودی بودند.

به گزارش ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت