Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از اتمام مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و از آنجا که تمام نامزدها، در برنامه‌های جداگانه ۳۰ دقیقه‌ای درباره استان سمنان و ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی آن سخن راندند، بد نیست نگاهی اجمالی نیز به نظر نامزدها در خصوص این استان و برنامه‌هایشان بیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از نامزدها مستقیماً با مردم استان سمنان سخن گفتند و برخی دیگر سعی کردند که برنامه‌های کلی ترشان را بگویند برخی مانند جلیلی به صورت جز به جز نسبت به استان طرح و راهکاری ارائه کرده بودند و برخی دیگر برای سمنان حتی برنامه توسعه نوشته بودند مانند محسن رضایی؛ هرچه بود اما امروز بهتر است نگاهی به این وعده‌ها بیندازیم تا ببینیم اشراف نامزدها و مشاورانشان به مسائل استان چقدر بوده است.

رئیسی از شهمیرزاد گفت

رئیسی اولین کسی بود که برنامه انتخاباتی وی به قید قرعه برگزار شد رئیس با اشاره به ضرورت ایجاد صنایع و به خصوص صنایع تبدیلی در استان سمنان و با بیان اینکه فعال اقتصادی باید آزادانه فعالیت کند، گفت: نقش دولت هدایت و حمایت و سوم نظارت است و باید بگذارد که فعالان اقتصادی کار کنند.

رئیسی ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان همانند، ظرفیت‌های معدنی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، نیروهای انسانی، منابع طبیعی، و گردشگری گفت: با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام فروشی و فرآوری برای ارزآوری چه در استان سمنان چه در کشور ضرورت دارد.

وی با اشاره اینکه مهدی‌شهر استان سمنان می‌تواند به قطب دامپروری صنعتی کشور تبدیل شود گفت: استفاده از برنامه زنجیره کشاورزی و دامپروری در استان سمنان با تبیین برنامه‌ای مدون برای جلوگیری از هدر رفت محصولات باید برنامه‌ریزی دقیق شود.

ضرورت برنامه‌ریزی و فساد گریزی

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بررسی و داوری عادلانه موضوع آب در استان سمنان گفت: در کلان کشور مشکل کمبود آب وجود ندارد، بلکه مشکل مدیریت تخصیص اب وجود دارد و با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه‌های مختلف مثل بخش کشاورزی می‌توان این مشکل را رفع کرد از سوی دیگر شهمیرزاد یکی از ظرفیت‌های گردشگری است و نزدیکی سمنان به پایتخت، امکان تبدیل شدن به قطب گردشگری را فراهم می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه باید به ظرفیت استان‌ها نگاه ویژه داشت و امروز همچنین برای مبارزه با فساد باید ابتدا بسترهای فسادزا را اصلاح و سپس کاری کرد که اگر فساد کرد با وی برخورد کنیم، گفت: اولین اقدام کشور این است که افراد در هر جایگاهی که هستند به خصوص دولتی‌ها و اداری‌ها خودشان را موظف بدانند که در آشکار و پنهان، قانون‌مند و اخلاق‌مدار باشند که در نظام اداری به آن خودکنترلی می‌گویند.

وی همچنین ادامه داد: دوم این است که باید طرح نظارت ملی را جدی بگیریم و مردم ناظر اصلی هستند و باید این اصل امر به معروف را جدی گرفت، سومین نکته نظام پاسخگویی است که همواره باید دولتمردان به خدا، مردم و مراجعان و سلسله مراتب اداری خودشان پاسخگو باشند و اینها از وقوع فساد پیشگیری می‌کند و کسی که فساد کرد باید برخورد عبرت‌آموز با او کرد چرا که با دزد دزد گفتن یا فساد فساد گفتن مشکلی حل نمی‌شود، لذا مردم اعتماد می‌کنند وقتی ببینند که یک ساختار فسادزا اصلاح شده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم از دولت می‌خواهند که بگوید در واگذاری امتیازات به بخش خصوصی کاری کرده‌ام که زمینه رانت ایجاد نشود و از این منظر دولت ما دولت مبارزه با رانت خواری خواهد بود، افزود: ظلمی که مسئولان انجام می‌دهند در نوع محروم کردن افراد از حقوق حقه خودشان، ظلمی آشکار است که باید جلوی آن را گرفت.

ظرفیت‌های پر شمار سمنان

جلیلی اما برنامه خود را بهتر شروع کرد وی در ابتدا نام چند شهید شاهرود و سمنان را بر زبان آورد و از فرومد تا ایوان کی سخن گفت تا به مردم بگوید که به خوبی نسبت به استان اشراف دارد وی همچنین ضمن بیان اینکه استان سمنان به عنوان میقات الرضا (ع) سالانه در مسیر تردد زائران پرشمار است، تاکید کرد: این استان پهناور با توجه به فرصت‌ها و مزیت‌های زیادی که دارد می‌تواند به شکوفایی دست یابد.

وی با بیان اینکه همانطور که در سطح ملی نیز مطرح شد، برای چهار سال آتی دو نوع نگاه شامل نگاه حداقلی برای اداره امور کشور و دوم نگاه مشارکت حداکثری برای اعتلا و شکوفایی در بخش‌های مختلف وجود دارد، افزود: باید انتخاب کنیم که برای چهار سال آتی کدام مسیر را می‌خواهیم از سر بگذرانیم.

نامزد منصرف انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات باید برطرف شوند و نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات راه حل های عملی می‌بایست مطرح سازند، تاکید کرد: ما می‌خواهیم در چهار سال آتی علاوه بر رفع مشکلات و نارسایی‌ها، مدیریتی را بر کشور حاکم ببینیم که بتواند ظرفیت‌ها را نیز به سمت جهش تولید و رونق سوق دهد و از تمام توانمندی‌های استان‌ها استفاده حداکثری داشته باشد. کشور امروز باید به این فضا نزدیک شود.

جلیلی با بیان اینکه امروز با همه فرصت‌های خوب خدادادی استان سمنان و کشورمان می‌تواند جهش خوبی را شاهد باشد، بیان کرد: ما معتقد هستیم که بدون روستا هیچ جهشی را نمی‌توان صورت داد لذا روستاها محور توسعه هستند.

استفاده از فرصت‌های خدادادی

نامزد منصرف انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استان سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: باید فرصت‌های تولید روستایی ابتدا احصا ء و سپس تقویت شوند تا شاهد شکوفایی استان سمنان باشیم. سمنان فرصت‌های بسیار خوب معدن، کشاورزی، دامداری و صنعتی و… دارد و لذا تمام این ظرفیت‌ها فرصت‌های خوبی برای تعالی استان هستند.

جلیلی با بیان اینکه استان سمنان در کنار تمام مزیت‌ها می‌تواند گردشگری را نیز به خوبی داشته باشد، بیان کرد: این استان در کنار قرارگیری در مسیر زائران رضوی دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و گردشگری و میراث فرهنگی است که می‌توان آنها را برای ارتقای گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وقتی دولت یازدهم و دوازدهم در انتخابات پیروز شد به آنها تبریک گفتیم اما معتقد بودیم که کار ما تازه شیوع شده است و باید به دولت کمک کرد و لذا دولت در سایه را تشکیل دادیم، گفت: معنای این دولت در سایه این است که همه مردم باید دلسوزی داشته و سایه به سایه دولت تمام مسائل و موضوعات کشور را به فراخور توان شأن رصد کنند و اگر کار خوبی از سوی دولت صورت گرفته حمایت شود و اگر کار بدی انجام می‌شود حتماً در صدد تصحیح آن برآمد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته به بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مسافرت‌هایی داشته و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی کردیم همچنین به شهرک‌های صنعتی آمده و موانع را شاهد بودیم لذا به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تعالی می‌بایست مردم با دولت‌ها مشارکت در امور داشته باشند به واقع قبل از دولت جوانان روستاها باید ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه روستاهایشان را احصاء کرده و آنها را بنویسند تا به این شکل در توسعه مشارکت داشته باشیم.

دفاع از کارنامه اصلاح طلبان

روز جمعه نوبت همتی بود که با مردم صحبت کند عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و نامزد باقی مانده در انتخابات که حضور اصلاح طلبان را پشت سر خودش دارد کمتر به سمنان اشاره کرد و بیشتر سعی داشت که کلیات برنامه خود را بگوید و ابراز داشت: امروز یکی از اقداماتی که باید صورت دهیم این است که ریل گذاری اقتصادی کشور را تغییر دهیم و حکمرانی اقتصادی کشور را اصلاح کنیم.

این نامزد انتخابات با بیان اینکه روندی که در سال‌های قبل بوده چندان قابل قبول نیست، تاکید کرد: مردم به خوبی کاهش قدرت خرید را احساس کرده‌اند و می‌دانند که رشد اقتصادی و رشد تولید کاهش یافته است اما سوال اصلی این است که باید چگونه این روند را اصلاح کرد؟ ما معتقد هستیم که رشد میانگین سه درصد در یک دهه گذشته اصلاً درخور شأن ملت ایران اسلامی نیست در نتیجه باید ساختارها را اصلاح کرد.

همتی با بیان اینکه اصل توسعه و اشتغال به رشد و تولید باز می‌گردد، افزود: باید امروز موانع تولید و رشد اقتصادی برداشته شود، تاکید داشت: تورم مزمن ساختاری در سه دهه گذشته حول و هوش ۲۰ درصد بوده و در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها بیش از این میزان نیز برآورد می‌شود اما باید این موضوع را چگونه کنترل کرد؟

وی با بیان اینکه دیگر فرصت اشتباه وجود ندارد و باید ساختار اقتصادی به خوبی اصلاح شود، افزود: امروز باید اقتصاد حاکم و مقدم بر سیاست باشد و اگر این موضوع پیش نیاید شاهد دورانی هستیم که امروز آن را سپری می‌کنیم یعنی سیاستگذاری و مداخلات اقتصادی توسط دولت، قیمت گذاری دستوری، عدم تخصیص به موقع اعتبارات و… را شاهد خواهیم بود لذا وقت آن است که دست دولت را از اقتصاد بیرون بکشیم و مدیریت تولید و اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم بسپاریم.

تعامل نیاز است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل مؤثر در اقتصاد کشور تعامل داخلی و خارجی است، بیان داشت: من نام دولت خویش را تعامل از خانه تا دنیا قرار داده‌ام زیرا معتقد هستم که امروز باید مشکلات را در سایه تعامل حل و فصل کرد.

همتی با بیان اینکه آیا تعامل بین اعضای خانواده، جامعه، افراد، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه و حتی در سطح بین‌الملل وجود دارد؟ بیان داشت: برخی موارد نه تنها تعامل وجود ندارد بلکه تقابل حتی در داخل کشورمان صورت می‌گیرد در نتیجه تمام نیروی ما صرف این تقابل‌ها می‌شود لذا باید تعامل را جایگزین کرد.

بیکاری مشکل بزرگ

مهرعلیزاده نامزد منصرف انتخابات هم مانند همتی کمتر سعی کرد درباره سمنان صحبت کند و سعی داشت به موشکافی اتفاقات رخ داده در دو، سه دهه اخیر بپردازد نامزد منصرف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عدم اعتماد مردم باعث می‌شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درستی در راستای منافع مردم انجام دهند مورد اعتماد مردم واقع نشود، ابراز داشت: واقعیت‌ها را باید گفت تا مردم بدانند، اگر فردی امروز در جایگاهی قرار گرفته که می‌خواهند بین خود و خدا و مردم خودشان پیمان ببندند تا مشکلات را حل کنند، می‌بایست از دل مردم با خبر باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه پدرانی هستند که سالیان سال در واحد تولیدی اشتغال به کار داشته و در اثر بیکاری چندین وقت است که درآمدی ندارند تا جایی که حتی هزینه روزانه زندگی فرزندان خود را نمی‌تواند تأمین کند، افزود: باید کسی بر مسند کار باشد که این مسائل را فهمیده و شرمساری آن را درک کند.

وی با بیان اینکه ۱۲ دوره در این کشور رئیس جمهور انتخاب شده و نمی‌شود اجر کسی را که از پیروزی انقلاب تا به امروز بر مسند بوده، ضایع کرد، ابراز داشت: دولت در زمان جنگ زحمات زیادی کشید و با شرایط سختی که روزی صدها شهید می‌آوردند و تحریم‌ها بدتر از امروز بود و حتی اداره زندگی بشدت کار مشکلی بود، توانستند با شش و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه و نیم میلیارد دلار آن سهم هزینه‌های جنگ بود، هزینه رزق و روزی مردم را تأمین کنند.

دنبال سازندگی هستیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که دیروز رقابت را ترک کرد با بیان اینکه اگر چه در دولت سازندگی همه به دنبال سازندگی بودیم اما آنچه که ایده آل مردم بود اتفاق نیفتاد، تاکید کرد: در قدم بعدی دولتی پیش آمد که همه انرژی خود را گذاشت و آن هم دولت اصلاحات بود چرا که مردم انتخاب کردند تا دوباره برای کشور عزت بیافریند و پاسپورت ما را معتبر کنند دولت اصلاحات کاری کرد که رؤسای جمهور کشورهای اروپایی برای دیدار با رئیس جمهور ما صف بکشند و تئوری یا نظریه گفت و گوی تمدن‌ها در سطح جهان طنین‌افکن شد و در دنیا اینگونه بیان شد که ما طرفدار جنگ نیستیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در دولت اصلاحات قیمت ارز بین ۶۰۰ تا حداکثر ۸۰۰ تومان ثابت ماند، تاکید کرد: تورم از ۴۸ درصد کاهش یافت و حتی به زیر ۱۰ درصد رسید و حتی شاخص سلامت اداری و بهبود فضای کسب و کار و… ارتقا پیدا کرد اما دو دولت دیگر آمد و متأسفانه خیلی از این موارد تغییر کرد هر چند کارهای خوب را نباید نادیده گرفت اما شرایط به نحوی پدید آمد که دولت یازدهم و دوازدهم روی کار آمدند.

وی افزود: در دولت فعلی کار بسیار ارزشمندی که تحت عنوان برجام می‌شناسیم، طی سه سال اول دولت با تمام تلاش‌ها در مجموعه نظام و حتی با همراهی عالی‌ترین سطح تصمیم گیران نظام مانند مقام معظم رهبری به طرحی بدل شد که شاید در عمر تاریخ ایران قوی‌ترین معاهده بین‌المللی محسوب می‌شود که در آن ایرانیان توانستند نظریات خودشان را اعمال کنند و هم به حق غنی سازی خودشان برسند.

برخورد با مشکلات به درستی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد اصولگرایان که نشان داده که برنامه خوبی داشته است وی با بیان اینکه امروز دچار استضعاف مردم شهرستان‌ها هستیم، ابراز داشت: کشور از تبعیض گسترده رنج می‌برد که نیاز به برنامه‌ریزی برای اصلاح است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خیلی از دولت‌ها مدعی اصلاح بودند ولی محقق نشد، تاکید کرد: دولت‌ها بدون مردم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند از سوی دیگر باید گفت نبود توازن در ۱۰۰ ساله گذشته کشور علت اصلی تبعیض بوده است و باید به این حقیقت واقف بود.

وی با بیان اینکه برخورداری درستی از اقتصاد و منابع در شهرستان‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: مراکز دانشگاهی و آموزش عالی ما همچنین مراکز رفاهی و اشتغال‌زایی در برخی مناطق خاص کشور استقرار یافته که البته همان مناطق نیز برخوردار نشدند و آسیب‌های دیگر ایجاد شد.

استفاده از ۳ میلیون سرباز

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که هنوز در رقابت حضور دارد و گویا قصد کنار کشیدن هم ندارد با بیان اینکه کشورمان سه میلیون سرباز فراری دارد، گفت: سربازی در واقع جوان را در دو سالی که در سن کار قرار دارند، از تولید و اشتغال دور می‌سازد در نتیجه باید فکری به حال این موضوع کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام به تعداد شهرستان‌های کشور باید پایتخت داشته باشیم، ابراز داشت: اختیاراتی که در تهران در اختیار وزراست به فرمانداران منتقل می‌شود تا بتوانیم کارها را بهتر انجام دهیم از سوی دیگر اصل ۱۲۷ قانون اساسی امکان می‌دهد اختیارات وزرا به دیگران تفویض شود و نظر ما بر این است که اختیارات وزرا به فرمانداران منتقل شود تا در حوزه اجرا بتوانند هم کار انجام دهند و هم در قبال آن مسئولیت، پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود، ابراز داشت: باید بودجه به استان‌ها برسد، لذا ما برای این منظور در دولت سلام برنامه داریم و از سوی دیگر باید گفت اعتبار مجموعه دستگاه‌ها را به صورت سرجمع در اختیار فرماندار قرار می‌دهیم تا اختیار منابع مالی شهرستان در اختیار خود شهرستان باشد چرا که معتقد هستیم حاکمیت به مردم بازگردانده می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: منظور ما از اینکه حاکمیت باید به مردم بازگردانده شود این است که باید دولتمردان پاسخ‌گو باشند در حالی که اکنون دولت‌ها استیفای حقوق خود می‌کنند و به اسم‌های مختلف از جیب مردم بر می‌دارند.

سمنان استانی غنی است

علیرضا زاکانی پیش از رضایی به عنوان نامزد یکی به آخر در این رالی وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی، در قاب تصویر حاضر و با مردم استان سمنان صحبت کرد با بیان اینکه امروز باید مزیت‌های اقتصادی تقویت شوند تا اقتصاد هر منطقه به پویش در آید، گفت: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح و نه دولت حرف و شعار است چرا که با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی متبلور شوند.

زاکانی با بیان اینکه من بارها به شهرستان‌های استان سمنان سفر کرده و متوجه موضوعات استان هستم، ابراز داشت: ظرفیت‌ها و اقلیم‌های متفاوت این استان توانسته موقعیتی را پدید بیاورد که در آن توسعه شکل گیرد زیرا سمنان استان غنی است از سوی دیگر به برخی موضوعات کم توجهی شده است.

وی که البته انصراف داده است، با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان بسیار معیوب است و باید فکری به حال این مزیت اقتصادی شود، بیان کرد: باید بکوشیم جنبه صنعتی بودن استان را رونق دهیم و از مواهب آن برای شهرستان‌ها استفاده کنیم همچنین تمرکززدایی در استان می‌تواند دیگر شهرستان‌ها را به حرکت در بیاورد ما همچنین معتقد هستیم که صنعتی بودن در کنار کشاورزی و دامداری امکان گسترده‌ای را برای استان فراهم کرده که می‌بایست از آن بهره برد.

دولت اختیارات ویژه به شهرستان‌ها

نامزد منصرف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که نشان داد استان سمنان را خوب می‌شناسد با بیان اینکه در دولت من استان‌ها جایگاه ویژه خواهند داشت، ابراز کرد: بازنگری در آمایش سرزمینی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در دولت بعدی به آن تاکید و نگاه ویژه کرد.

زاکانی با بیان اینکه در دولت بنده اختیارات ویژه به شهرستان‌ها داده می‌شود، ابراز کرد: این تمرکززدایی صورت می‌گیرد و شاهد خواهیم بود که امکانی فراهم می‌شود که بیش از ۴۵۰ نقطه کشور با هم به رقابت اقتصادی سازنده خواهند پرداخت و این امر سبب ایجاد فرصت‌های مولد می‌شود.

وی با اشاره به مزیت شناسی هر منطقه از ایران اسلامی، بیان کرد: باید ظرفیت‌های هر منطقه تقویت شوند از سوی دیگر ما معتقد هستیم که افراد زیادی در کنار معادن هستند خاک آن را می‌خورند اما استفاده آن در جای دیگری می‌شود باید حق و حقوق مردم داده شود.

همه چیز مال تهران نیست

در نهایت نیز قرعه به نام محسن رضایی رسید تنها کسی که برنامه کامل و مدون خود برای استان سمنان را در کانال‌های مجازی خود قرار داد تا نخستین وعده اش را عملی کند و گفت: ثروت، قدرت و زندگی باید برای همه باشد و ما این کار را با به میدان آوردن اقوام و استان‌های ایران اسلامی دوباره انجام خواهیم داد ما مناطق اقتصادی درست کرده و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت خواهیم داد یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک‌ها گذاشتند باید همانجا سرمایه گذاری شود نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد از داشته‌های مردم به تهران بیاید، تبدیل به ارز و از کشور خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند، بیان داشت: ما با این استثمار نوین مبارزه می‌کنیم و این امر با ایجاد قطب‌های اقتصادی میسر می‌شود و این‌طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان برنامه‌ریزی آغاز شده است و ما برای هر استان یک برنامه تنظیم کرده‌ایم و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص خود آن استان را نداشته باشد هر استانی طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و این‌طور نیست که فولاد را از هرمزگان در جایی بیاورند که مرکز هنرهای دستی ایران است و آب ندارد.

توسعه بر حسب داشته‌ها

رضایی با بیان اینکه توسعه بر حسب ظرفیت‌های هر استان باید باشد، گفت: مزیت‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مردم هر استان باید سنجیده شود دولت ما اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و توانمندی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه و اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را برای تمام مردم خواهیم داشت و از طرف دیگر باید گفت ما به استان‌ها اختیار هم خواهیم داد تا بتوانند تولید و اقتصاد خود را داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: قیام برای زندگی بهتر و دولت وحدت ملی و اینکه همه ایرانی و شهروند درجه یک و دو در قاموس وجود نداشته باشد، حرکتی ملی خواهد بود زیرا مردم سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند، بیان داشت: ما دوباره می‌خواهیم قیام سوم یعنی زندگی بهتر را آغاز کنیم تا کشاورزان، بازنشستگان و… بهترین زندگی را داشته باشند، لذا ما برای پیشرفت ایران و دست‌یابی به قله‌های بلند مانند دوران دفاع مقدس آمده‌ایم و شرط آن این است که همه با هم حرکت کنیم.

در نهایت باید دید روز جمعه رقابت بین رئیسی، رضایی، همتی و زاکانی به نفع چه کسی تمام و چه سی مأمور تشکیل دولت بعدی (سیزدهم) ی‌شود.

کد خبر 5236966

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مهرعلیزاده محسن رضایی عبدالناصر همتی انتخابات 1400 انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا چالش شفافیت انتخابات ریاست جمهوری اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری استان سمنان معتقد هستیم برنامه ریزی نامزد منصرف سوی دیگر وجود ندارد شهرستان ها استان ها ما معتقد باید گفت ظرفیت ها مزیت ها فرصت ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات