Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت هفته اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش کل معاملات روزانه نیز چهار هزار و چهار میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انتشار عرضه اولیه سبب تزریق خون تازه به بازار سرمایه می شود

او بیان کرد: تعداد روز‌های معاملاتی در این هفته، ۵ روز و در هفته گذشته ۳ روز بوده است و بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل تغییر ۰.۲۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین حجم کل معاملات بورس اوراق بهادار، به عدد ۴۷ هزار و ۳۸۳ میلیون سهم رسید.


کارشناس بازار سرمایه در رابطه با میزان شاخص گفت: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به میزان ۰.۳۶ درصد کاهش یافت و با میزان کاهش ۴ هزار و ۱۷۷ واحدی در تراز یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۶۹ واحدی قرار گرفت.

او بیان کرد: شاخص صنعت نیز با رشد ۰.۱۴ درصدی و افزایش یک هزار و ۴۵۱ واحدی در تراز یک میلیون و ۸ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز با افزایش ۰.۵۹ درصدی و افزایش هفتگی ۲۶۷ واحدی افزایش در تراز ۶۲ هزار و ۴۵۰ واحدی قرار گرفت.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز با افزایش ۰.۴۱ درصدی و با میزان تغییر هفتگی ۱۸۰ واحدی در تراز ۴۹ هزار و ۵۹۰ قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن با کاهش ۲.۶۷ درصدی، با میزان تغییر هفتگی نزولی ۱۰ هزار و ۱۶۱ هزار واحدی در تراز ۴۳۹ هزار و ۸۰۱ قرار گرفت.

ادهم در خصوص میزان معاملات صورت گرفته در برخی از بازار‌ها اظهار کرد: بازار بدهی با افزایش ۹۷ درصدی و رشد در ارزش معاملات به میزان ۳۷۰ هزار میلیارد تومان و به میزان ۳.۸۰ برگه سهم ۹۹ درصد نسبت به هفته گذشته رشد کرد.

او بیان کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز، نسبت به هفته گذشته رشد خوبی را داشتند که این نشان دهنده میزان ورود نقدینگی به صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله است که ارزش کل معاملات این صندوق‌ها ۵۴ هزار و ۵۸۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و حجم معاملات نیز ۳ هزار و ۵۳ میلیون واحد بوده که ۸۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در این هفته رشد ۱۰۵ درصدی در ارزش معاملات بازار مشتقه را تجربه کردیم و حجم معاملات بازار نیز رشد داشته و البته بازار مشتقه یک بازار آینده نگر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل شاخص کل هم وزن بورس ایران هزار میلیارد تومان نسبت به هفته گذشته هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات واحدی در تراز بازار سرمایه قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار