Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز به کار ثبت فروش ریالی برای صادرات به سایر کشور‌ها که در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد ۹۷ صورت گرفته خبر داد.

فعالیت سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشور‌هابه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرکنندگانی که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ به سایر کشورها، غیر از عراق و افغانستان، فروش ریالی داشته اند، می‌توانند نسبت به ثبت اولیه اطلاعات کوتاژ‌های صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و همزمان مدارک و مستندات مربوط به فروش ریالی خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس ازانجام فرآیند تایید کمیته اقدام ارزی و متناسب با ثبت صورت گرفته، تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان رفع خواهد شد.

رئیس کمیته اقدام ارزی با قدردانی از اعضای کمیته اقدام ارزی و همچنین همکاران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اداره صادرات بانک مرکزی گفت: صادرکنندگانی که بر اساس فراخوان دبیرخانه کمیته اقدام ارزی، مدارک و مستتدات مربوط به دلایل فروش ریالی به سایر کشور‌ها را در بازه زمانی یاد شده به سازمان توسعه تجارت ایران تحویل داده‌اند نیز موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند.

زادبوم همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و از آنجا که مفهوم صادرات با پول ملی هر کشور بر اساس قواعد تجارت بین الملل پذیرفته نیست، ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به معنای رفع تعهدات ارزی نبوده و پس از بررسی و تایید کمیته اقدام ارزی و صرفا در خصوص فروش ریالی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ۹۷ رفع تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان انجام خواهد شد.

/خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته اقدام ارزی بازه زمانی سایر کشور توسعه تجارت فروش ریالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴