Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: عمل پیوند قلب از تبعه افغانستان به گیرنده هم وطن خود از طریق انتقال هوایی عضو پیوندی با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش، گفت: صبح امروز قلب جوان ۱۹ ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم  ۱۴ ساله هموطن خود با موفقیت پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این قلب اهدایی با یاری خداوند متعال، رضایت و سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی و با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.

شادنوش تصریح کرد: این قلب از مشهد به بیمارستان شهید رجایی منتقل و پس از طی عملی پیچیده به بیمار نیازمند اهل افغانستان پیوند زده شد.

پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است

رییس مرکز مدیریت پیوند، تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.

وی با بیان اینکه پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.

بنابر اعلام وبدا، شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون به‌وسیله پیوند اعضا، زندگی بسیاری از بیماران نجات پیداکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پيوند عضو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته که نشان دهنده اهمیت جایگاه شورا است، اما این جایگاه آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، با بیان اینکه شورا دارای یک جایگاه قانونی و شرعی است، اظهار کرد: امور شورایی، مشورت کردن و رجوع به خرد جمعی در کنار عباداتی همچون نماز در قرآن کریم آمده که این نشان دهنده جایگاه والای آن است.

وی افزود: در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به وظایف شوراها اشاره شده که وقتی صراحتاً حدود هفت اصل قانون به موضوع شوراها اختصاص یافته، نشان دهنده اهمیت بالای جایگاه شورا است اما این اهمیت آنگونه که باید در اداره امور کشور دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شورا برآمده از بطن مردم و تلاش آن‌ها برای مردم شهر و روستا است اما این مسئله مورد مغفول واقع شده است.

رضایی تصریح کرد: دفاع از موکلان هم حق و هم تکلیف ما است که گاهی اوقات نیز در رهگذر این دفاع ممکن است آسیب‌هایی متوجه شورا شود. شوراها مشکلات بودجه‌ای زیادی دارند که این بودجه را برای عمران و آبادانی شهر و روستای خود می‌خواهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: امیدواریم مسئولان برای حل مشکلات شوراها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را یاری کنند.

کد خبر 748772

دیگر خبرها

  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی