Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای طرح ملی انتخاب روستاهای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها خبر داد و گفت: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستا‌هایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه شاخص‌های تخصصی  شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی هستند، افزود: در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیأت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز (دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد نظر است.

احمدخانی با اشاره به اینکه در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی، چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی (شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی مورد نظر است، ادامه داد: در این طرح رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا (سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا بررسی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا (سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط بود.

احمدخانی با اشاره به اهداف وزارت ارشاد در راستای عدم تمرکزگرایی و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور، گفت: وزارت ارشاد نقش اصلی تامین هدایت فرهنگی در سراسر کشور را در اولویت قرار داده است.

او ادامه داد: روستای اژدهاتو از استان زنجان در بین ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود