Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@12:39:22 GMT

فضانوردان چینی به مدار زمین رفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۱۶۰

فضانوردان چینی به مدار زمین رفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، چین نخستین مأموریت فضایی سرنشین دار خود را پس از ۵ سال انجام داد و ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی خود فرستاد.

این فضانوردان همراه کپسول شنژو ۱۲ و به وسیله یک موشک لانگ مارچ ۲F Y۱۲ به مدار زمین رفتند. آنها ساعت ۹:۲۲ دقیقه به وقت چین از صحرای گوبی در شمال چین به فضا پرتاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه فضانورد ۳ ماه در ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین (تیان هه) در مدار زمین اقامت می‌کنند و آزمایش‌های علمی، تست تجهیزات، فعالیت‌های نگهداری ماژول و غیره را انجام می‌دهند.

نخستین مأموریت فضایی سرنشین دار چین در سال ۲۰۰۳ انجام شد و از آن زمان تاکنون ۱۴ فضانورد به فضا سفر کرده‌اند.

کد خبر 5237031 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: چین فناوری فضایی فضانوردان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تحقیقات علمی نوآوری گوگل شرکت مخابرات ایران واکسن کرونا اینترنت فناوری فضایی شرکت های دانش بنیان فناوری نانو امنیت اطلاعات همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر

نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.

مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.

به گفته او  پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.

مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانسته با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • (ویدئو) رونمایی از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!