Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای تصویب طرحی هستند که به موجب آن حمایت‌های واشنگتن از تایوان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. این اقدام به منظور مقابله با پیشرفت‌های چین در عرصه‌های مختلف انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر این اساس، آمی برا و استیو چابوت، رهبران دموکرات و جمهوری خواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تصویب قانون صلح و ثبات تایوان برای حمایت‌های همه جانبه در زمینه اقتصادی و سیاسی تایوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمی برا در این رابطه گفت: من امیدوارم در این مورد احزاب مختلف سیاسی در آمریکا بتوانند به نتیجه‌ای واحد برسند. امید است همه بتوانیم یک صدا درباره تایوان تصمیم گیری کنیم.

سنای آمریکا در هفته‌های گذشته لایحه‌ای مبنی بر افزایش بودجه بین المللی تا سقف ۲۵۰ میلیارد دلار را به منظور توانمندی در رقابت با چین به تصویب رساند. قرار است این بودجه در بخش توسعه سامانه‌های مخابراتی و تجهیزات پیشرفته ارتباطی هزینه شود.

همچنین حالا نمایندگان سنای آمریکا به دنبال تصویب قانونی حمایت واشنگتن از تایوان در صورت ایجاد درگیری این کشور با چین هستند.

چین در هفته‌های گذشته چندین بار جنگنده‌های نظامی خود را بر فراز مناطقی از تایوان به پرواز درآورده است. آمریکا در این میان معتقد است این جزیره جزو آبراه‌های بین المللی است و چین حق مالکیت بر آن را ندارد. مقامات پکن هر بار این ادعا‌ها را به دلیل دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی چین به شدت محکوم کرده اند. سالهاست آمریکا در موضوعات اختلافی میان تایوان و چین از دولت تایوان حمایت می‌کند.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی چین را اصلی ترین چالش امنیتی آمریکا می داند. چین دارای جمعیت زیاد و رشد اقتصادی بالاست و برآورد می شود طی سه دهه آینده از هر دو جنبه از آمریکا پیشی بگیرد. این بدان معنا خواهد بود که چین با تکیه بر این دو فاکتور توانایی تشکیل ارتشی قدرتمند و به چالش کشیدن هژمونی آمریکا را خواهد داشت.

مرشایمر معتقد است تایوان، دریای چین جنوبی و جزایر مورد اختلاف پکن و توکیو در دریای ژاپن اصلی ترین مناطقی هستند که احتمال درگیری نظامی میان آمریکا و چین در انها وجود دارد.

پربیننده ترین رفع تحریم جزو اساسی برجام است / از اقدامات ایران نگرانیم در مذاکرات وین به توافق نزدیک تر شده ایم / انتخابات ریاست جمهوری ایران تأثیری بر روند مذاکرات ندارد سوییس: بایدن از تسهیل مبادلات انسانی با ایران حمایت می‌ کند واشنگتن: مسائل حل نشده‌ ای در مذاکرات وین وجود دارد گروسی: برای احیای برجام باید تا روی کار آمدن دولت بعدی ایران صبر کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو     دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم