Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح عملکرد این حوزه در ۲ سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تا کنون در استان ۲۹۳ هزار و ۶۸۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سطح استان بازرسی بهداشتی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۷۶۴ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۲ هزار و ۹۳۳ مورد پلمب شده است، افزود: در برخورد با عرضه مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته با کسی تعارف نداریم، چراکه با سلامتی مردم در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بازدیدهای مشترک انجام شده با سایر دستگاه‌ها را ۱۴۳ هزار و ۱۷ مورد برشمرد و گفت: در  مدت زمان یاد شده، ۱۹۱ هزار و ۴۸۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است.

دکتر قادری به نمونه برداری از مواد غذایی در سطح عرضه اشاره و آن را چهار هزار و ۲۳۸ مورد اعلام کرد و افزود: حدود ۷۷۵ هزار و ۵۹ مورد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل در بازرسی های انجام گرفته است

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مورد برخورد با متخلفین بهداشتی و معرفی آنها به مقامات قضایی صورت گرفته است، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با سلامت مردم تعارف ندارد و با متخلفان برخورد میکند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از نمونه برداری ۲ هزار و ۳۴۶ مورد از نان خبر داد و افزود: پیگیری و علت یابی مشکلات موجود طعم و بو در آب آشامیدنی شهرهای سنندج، سقز، بانه و انجام آزمایش، بررسی وجود جلبک و عوارض آن در آب شرب برای اولین بار در کشور که منجر به صدور گاید لاین و راهنمای مدیریت جلبک‌های سبز و آبی در آب آشامیدنی در آبان ماه ۹۸ شده از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

قادری پیگیری مشکل دفع فاضلاب سنندج و نواحی الحاقی، مشارکت جدی در فرایند به تعویق انداختن آبگیری سد ژاوه و اجرای برنامه ایمنی آب شهرهای سنندج و بانه و ایمنی آب روستایی مجتمع سرخه دزج و مارنج با همکاری ارگان‌های ذیربط را از دیگر اقدامات نام برد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ و تغییر فرایند شکایات مردمی از درخواست کاغذی به ثبت در سامانه تلفنی مذکور، اضافه کرد: از سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۲۷۸ مورد شکایات بهداشتی توسط مردم استان به این سامانه گزارش و توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای پیگیری شده است.

دکتر قادری افزود: سه مرکز تخصصی طب کار در بخش‌های خصوصی و دولتی، مجوز طب کار برای ۱۰ پزشک عمومی، صدور مجوز برای چهار شرکت ارایه خدمات بهداشت حرفه ای در سطح یک و ۲، صدور مجوز ۳۷ دفتر پیشخوان دولت جهت صدور کارت تندرستی، پنج دفتر خدمات سلامت جهت ممیزی بهداشت محیط و صدور مجوز برای هشت مورد شرکت‌های کنترل و نظارت سموم و مواد شیمیایی در مدت زمان یاد شده از دیگر اقدامات حوزه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزار و ۳۵۶ بیمار مبتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود

خانم فرجی گفت: امحای بیش از ۱۵۳۹ کیلو گرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیر بهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط، شبکه بهداشت ودرمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی افزود: دراین باره همچنین ۱۵ مورد به امور قضایی و ۲ مورد هم پلمپ واحد صورت گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • مواد غذایی ضد التهاب