Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:04:47 GMT

برداشت آلبالو از باغ‌های مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۷۰۷

برداشت آلبالو از باغ‌های مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

سعید کریمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آلبالو دیرتر از سایر محصولات باغی گل دهی می کند، افزود: امسال به علت شرایط آب و هوایی، آبیاری مناسب و به موقع، تولید این محصول ۲۵ تُن نسبت به پارسال افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ارقام "محلی" و "مجاری" عمده‌ترین ارقام برداشت این محصول از باغ‌های مهاباد است، افزود: پارسال ۷۷۰ تن آلبالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: ۱۰۰ هکتار باغ بارور آلبالو در سطح شهرستان وجود دارد که امسال متوسط عملکرد برداشت در هر هکتار ۱۰ تن است.

کریمی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت آلبالو در سطح باغ های این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: برداشت این محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

 وی بیان کرد: آلبالو، سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود؛ در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

همچنین از مجموع هزار و ۱۶۰ هکتار از باغ‌های آذربایجان‌غربی که زیر کشت آلبالو قرار دارد، ۲ هزار و ۳۰ هکتار به صورت غیربارور و ۹۵۷ هکتار به صورت بارور است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه های تابستانه در آنها کشت می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی برداشت محصول بازار محصولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی برداشت محصول بازار محصولات آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد