Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@09:01:02 GMT

رفاقت قدیمی، قربانی پول شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۸۷۱

رفاقت قدیمی، قربانی پول شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، متهمی که بدهی قدیمی را عامل این اتفاق شوم می‌دانست و می‌گفت که از مدت‌ها پیش، ۲ میلیون تومان از نعمت، دوست چندین ساله اش می‌خواسته است. بار‌ها برای این موضوع با هم صحبت کرده بودند و حتی گاهی کارشان به مشاجره لفظی کشیده بود، اما نعمت هربار دلیلی برای این موضوع می‌آورد و پولش را پس نمی‌داد تا دو هفته قبل که دست به گریبان شدن این ۲ رفیق قدیمی در حالت مستی، ماجرای بدهی را به یک جنایت کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماجرا نیمه شب رخ می‌دهد. اما چند ساعت قبل از این جنایت تعدادی از دوستان در خیابان حر ساعت ۱۱ شب تصمیم می‌گیرند که گرد هم جمع شوند و بساط شیطانی مشروب را پهن کنند.

با آغاز این بزم شوم، آرام آرام سر‌های همه شان گرم شده و با همین وضعیت پا به خیابان می‌گذارند. ساعت حدود ۳ بامداد صدای قهقهه مستانه این افراد محله را پر می‌کند.

رو شدن تسویه حساب‌های شخصی


«کریم. ر» و «حامد. ر» ۲ برادر بودند که نقش فعالی در این عربده کشی‌های بامدادی داشتند. در این میان ناگهان چشم کریم به «نعمت. ز» می‌افتد که ناگهان یاد پول دستی‌ای می‌افتد که چند وقت قبل به او داده بود.

کریم در همان حالت مستی به سمت نعمت می‌رود و طلب پولش را می‌کند. اما نعمت هم که حال و روز بهتری نداشته است، جواب سربالایی به او می‌دهد و موجب می‌شود آن‌ها دست به یقه شوند.

آغاز یک نزاع جمعی


ورود حامد به درگیری، به شدت نزاع می‌افزاید و عده‌ای هم به پشتیبانی از نعمت پا به میدان می‌گذارند و در چشم برهم زدنی، ماجرای یک مطالبه نابجا تبدیل به نزاعی جمعی می‌شود.


صدای هراسناک این افراد که هیچ کدام حال مناسبی نداشتند، خواب را به اهالی محل حرام می‌کند و افراد زیادی که خواب از سرشان پریده، به عنوان شاهد به کوچه می‌آیند.

در میان این نزاع پرحرارت، ناگهان تیغه فلزی یک چاقو در آسمان به رقص درآمده و بر پیکر یکی از این افراد فرود می‌آید. با زمین افتادن فردی که چاقو خورده بود و شتک خون به اطراف، انگار که مستی از سر این افراد پریده باشد، ناگهان همه چیز آرام می‌شود و تنها صدای ناله نعمت مصدوم به گوش می‌رسد.

هنوز لحظاتی بیشتر نگذشته که کریم و رضا از صحنه می‌گریزند. پس از فرار متهمان تلاش برای رساندن نعمت به بیمارستان نیز بی ثمر می‌ماند و این مرد جوان جان می‌بازد.


با گزارش حادثه به نیرو‌های انتظامی و اعلام حادثه به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، قاضی حسن زرقانی به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه حاضر می‌شوند.


با آغاز تحقیقات و شناسایی هویت ۲ برادر که از عاملان این نزاع مرگبار بودند، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری متهمان آغاز می‌شود.


متهم اصلی خود را معرفی کرد


کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات گسترده‌ای را به منظور شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری آن‌ها آغاز می‌کنند. تکمیل دامنه تحقیقات، کارآگاهان را به یک قدمی این افراد رسانده و هر لحظه این محاصره با اطلاعات و مشخصات بیشتری که به دست می‌آید تنگ‌تر می‌شود.

در این میان «کریم. ر» که حضور مأموران در یک قدمی اش را احساس کرده، در اقدامی مناسب با حضور در یکی از کلانتری‌های مشهد خودش را معرفی می‌کند.

قصد کشتن نعمت را نداشتم


با هماهنگی صورت گرفته میان نیرو‌های انتظامی مشهد و مقام قضایی، متهم به قتل تحویل دادسرا می‌شود.


در بازجویی‌های تخصصی از سوی قاضی زرقانی متهم مسئولیت استفاده از چاقو که به شاهرگ گردن مقتول خورده بود را پذیرفته و انگیزه اش را صرفا مسائل مالی اعلام می‌کند.


در حالی که متهم جرمش را پذیرفته و اعلام کرده قصد کشتن نعمت را نداشته است، متهم دیگر پرونده «حامد. ر» که با اتهام معاونت در قتل روبه روست، همچنان متواری و هنوز خودش را معرفی نکرده است.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قتل عمد نزاع خونین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد

به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولانی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز شنبه ۱۵ اردیبشهت آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم