Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک میلیون نفر در میانمار به کمک احتیاج دارند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «یک میلیون نفر در میانمار به دلیل درگیری میان ارتش و گروه‌های داخلی و همچنین مشکلات اقتصادی ناشی از کودتا در این کشور، به کمک نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین امروز (پنج‌شنبه) منابع خبری از کمک ۳۰۰ هزار دلاری کره‌شمالی به سازمان ملل برای میانمار خبر دادند. داده‌های سازمان ملل بیانگر آن است که این اولین کمک پیونگ‌یانگ از سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) به این کشور است.

کره شمالی در سال ۲۰۰۵  و یک سال پس از سونامی ویرانگر در آسیای جنوب شرقی ۱۵۰ هزار دلاری به میانمار، اندونزی، هند، تایلند، مالزی، مالدیو، و سریلانکا کمک کرد. گفته می‌شود کره‌جنوبی نیز کمکی ۶۰۰ هزار دلاری به میانمار داشته، اما تبادلات تجهیزات جنگی خود به این کشور را قطع کرده است.

به تازگی «آنگ سان سوچی» رهبر سابق میانمار محاکمه شده است. او که در پی کودتا سرنگون شده بود به اتهام نقض محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا محاکمه شد. همزمان با اعلام این خبر صد‌ها نفر در رانگون با لغو ممنوعیت تظاهرات به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود را از آنگ سان سوچی اعلام و به محاکمه نمایشی وی اعتراض کردند.

آنگ سان سوچی در همان روز کودتای اول فوریه دستگیر شد و از چهار ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برد. میانمار در بهمن ماه سال گذشته شاهد کوتایی نظامی بود که از آن زمان تا به امروز بیش از ۷۵۰ نفر از معترضان به نظام سیاسی و دموکراسی این کشور به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در آبان ماه توانست با کسب ۸۳ درصد آراء در انتخابات مجلس پیروز شود، ولی ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته و باید دوباره برگزار شود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و در نهایت کودتای نظامی در این کشور شد. میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنگ سان سوچی کودتای میانمار سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ و پنجمین دیدار از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا در بلژیک، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت 22 امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، با لوون، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار کرد.

یاران صیادمنش که در هشت مسابقه اخیرشان نمایش ضعیفی داشتند و 6 شکست متحمل شدند و دو تساوی به دست آوردند، در دیدار خانگی مقابل لوون هم نتوانستند نتیجه بگیرند و متوقف شدند.

تیم فوتبال وسترلو که در آخرین تقابل خود با لوون سه بر صفر شکست خورده بود، در این بازی هم به تساوی یک بر یک رسید تا 17 امتیازی شود و در قعر جدول مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک بماند.

اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی وسترلو که در 11 دیدار این فصل ژوپیر لیگ بلژیک به میدان رفته بود، در دیدار مقابل لوون از دقیقه 61 به زمین رفت که نتوانست نخستین گل خود را به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم)
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند