Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداختی از جیب مردم در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید با وجود تحریم ها و شرایط کرونایی با ۶۵ درصد کاهش به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

ایرج حریرچی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب که با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد، افزود: امیدواریم که این پرداختی از جیب مردم در دولت آینده به ۲۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اقدامات گسترده دولت طی هشت سال اخیر در حوزه سلامت اظهار داشت: در طول این مدت میزان تخت های افتتاح شده و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی از کشور که اقوام و اقلیت های مذهبی زندگی می کنند، بیشتر از مناطق مرکزی کشور بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در همین راستا در آذربایجان غربی نیز که هشت سال قبل به ازای هر هزار نفر، تنها ۹ دهم تخت بیمارستانی وجود داشت این میزان هم اکنون به ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است که تا پایان سال به ۱.۷ تخت نیز خواهد رسید که نزدیک به متوسط کشوری است.

حریرچی در زمینه بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب نیز گفت: این بیمارستان با توجه به جمعیت ۸۵ هزار نفری آن باید ۷۵ تخت برای آن پیش بینی می شد که این تعداد به ۹۶ تخت افزایش پیدا کرده است و هم اکنون با احتساب دیگر تخت های بیمارستان قدیمی این شهرستان به ۱۲۶ تخت رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این پوشش شبکه بهداشت و درمان نیز در این شهرستان محروم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

حریرچی: پرداختی از جیب مردم در نظام سلامت به حدود ۳۰ درصد رسید

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

در آیین بهره برداری از این بیمارستان که در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، «حسن همتی» نماینده مردم ، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان تکاب حضور داشتند.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و درمانگاه است که توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی احداث و تحویل این دانشگاه شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عملیات احداث این بیمارستان که در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود که در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و در طی ۲ سال اخیر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

تکاب از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان در یک باب بیمارستان قدیمی با قدمت بیش از ۵۰ سال ارائه می‌شود.

در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت ، هزار و ۷۷  تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» در ۶ استان کشور افتتاح شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران در استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قم ضمن سه هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال زایی ۲ هزار و ۶۸۰ نفر را نیز در این طرح های ملی فراهم ساخته است.

این طرح ها شامل بیمارستان ۵۳۸ تختخوابی فیروزآبادی شهرری، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی جایگزین لنگرود، بیمارستان ۹۶ تختخوابی جایگزین آذرشهر، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب و بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی بخش خصوصی مادر قم امروز به بهره برداری رسد.

۲ ایستگاه مترو شهدای سلامت و شهرک آزمایش تهران نیز از طرح های ملی است که امروز افتتاح شد.

این هفتاد و سومین برنامه افتتاح طرح های ملی با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است، و مسوولان نظام سلامت این شعار را اولویت قرار داده و اقدام به سرمایه گذاری در بهره برداری از طرح های ملی می کنند.

دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی، توسعه متوازن زیرساخت‌های سلامت و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق کشور را در دستور کار قرار داده و گام های بلندی را برای حل مشکلات برداشته است./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان ۹۶ تختخوابی پرداختی از جیب مردم بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی بهره برداری طرح های ملی افتتاح شد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

کد خبر 6095075 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند