Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف در این اجلاس پیرامون دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب‌زاده همچنین افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفتگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، مجمع دیپلماسی آنتالیا روز جمعه ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می شود.
فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی ،تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سال جاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفتگو قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5237104

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدجواد ظریف رجب طیب اردوغان مولود چاووش اوغلو خلیج فارس افغانستان سعید خطیب زاده خاورمیانه انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی سعید جلیلی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شورای نگهبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری مناظره انتخاباتی عبدالناصر همتی محسن رضایی محسن مهرعلیزاده مجلس شورای اسلامی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا