Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ۲۸ خردادماه امسال، نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن در ایران رقم می‌خورد و مردم هم برای انتخاب سیزدهمین کرسی ریاست جمهوری و هم برای تعیین نمایندگان خود در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوق رأی می‌روند.

تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۲۸ خرداد کمتر از ۱۹ ساعت ‌باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا تدابیری برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان خراسان‌جنوبی اندیشیده شده است.

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۱ شعبه اخذ رأی در استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در هر شهرستان یک شعبه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

۱۱شعبه اخذ رأی برای بیماران کرونایی

 وی با بیان اینکه یکی از این شعبه در مرکز استان و در پارک خانواده از ساعت ۱۰ تا ۱۲ مستقر خواهد بود، افزود: به بیماران کرونا مثبت ثبت شده در سامانه، ساعت و مکان حضور در این شعب با پیامک اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، مطرح کرد: رأی‌دهندگان حتما با ماسک وارد شعب شوند و خودکار شخصی همراه داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم بعد از رأی دادن بلافاصله محل را ترک و از تجمع بیرون از شعبه خودداری کنند، گفت: در شعب هم ماده ضدعفونی ترجیحا به صورت چشمی و پدالی در نظر گرفته شده و بهتر است مردم ماده ضدعفونی کننده شخصی همراه داشته باشند.

لغو ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌های شخصی

«علیرضا عباسی» رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی از لغو ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌های شبانه در روز‌های ۲۷ و ۲۸ خرداد در استان خبر داد و گفت: خودروهای شخصی در 27 و 28 خردادماه در ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد جریمه نمی‌‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این تصمیم برای حفظ سلامت مردم اخذ شده است، افزود: به دلیل اینکه مردم تا قبل از ساعت ۲۲ مجبور نشوند در ساعات شلوغ شبانه‌روز رأی دهند، ممنوعیت تردد در این دو روز لغو شده است.

اجرای طرح حامیان سلامت

«محمد‌رضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از حضور جوانان داوطلب در قالب طرح «حامیان سلامت» به منظور ارائه توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا به رأی‌دهندگان انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به‌منظور نظارت بر اجرای نکات بهداشتی در صورت درخواست و صلاح‌دید ستاد انتخابات، جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر طی مدت رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: تنها وظیفه اعضای هلال‌احمر، نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، ارائه توصیه‌های بهداشتی به رأی‌دهندگان، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در مواردی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است.

آماده‌سازی ۳۴۸ صندوق رأی الکترونیک

«ملکی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی  استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در سطح استان یک هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۳۰ شعبه در بیرجند قرار دارد.

وی بیان داشت: چالش خاصی در استان برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و در سه شعبه بیرجند به دلیل برگزاری انتخابات الکترونیک، احتمال بروز مشکل ارتباطی وجود داشت که مقرر شده اداره کل ارتباطات استان نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی  استانداری خراسان‌جنوبی افزود: ۱۱۵ شعبه اخذ رأی و ۳۴۸ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در بیرجند پیش‌بینی شده و برای ۹۰ صندوق نیز دستگاه احراز هویت پشتیبان در نظر گرفته شده است.

آماده‌باش ۴۲ گروه اجرایی برای تأمین برق

«دادگر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: ۴۲ گروه اجرایی از شرکت توزیع نیروی برق استان، برای حفظ پایداری شبکه برق خراسان‌جنوبی در روز انتخابات، در آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: در این گروه‌ها ۸۵ نفر از کارکنان این شرکت با تجهیزات مورد نیاز به همراه ۳۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین و همچنین ۱۲ دستگاه مولد برق اضطراری به مدت ۴ روز (۲ روز قبل و یک روز بعد از روز انتخابات) در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی عنوان کرد: برای هماهنگی و کنترل هر چه بهتر پایداری شبکه، جلسات کارگروهی مدیران ستادی و شهرستانی در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شده و هماهنگی‌های لازم با استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز صورت گرفته است.

۵۶۹ هزار نفر واجد شرایط رأی در استان

«ناصر خوش‌‍خبر» رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: به منظور مراقبت از سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد امسال نسبت به انتخابات قبل در این استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار، یک هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی در استان تشکیل می‌شود، عنوان کرد: از این تعداد ۶۲ درصد در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶۹ هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن داریم، بیان داشت: بیش از ۷۳۰ هزار تعرفه رأی انتخابات ریاست جمهوری و همچنین بیش از ۷۳۰ هزار تعرفه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور نمایندگان هیأت نظارت و فرمانداران توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۴ هزار نفر در خراسان‌جنوبی به‌عنوان عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد به‌کارگیری خواهند شد و تمام عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را فراگرفته و هیچ مشکلی پیش روی خود نداریم.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی صندوق رای تعرفه رای استانداری خراسان جنوبی بیماران کرونایی 28 خرداد تردد شبانه پلیس راهور برای بیماران کرونایی شرکت توزیع نیروی برق برگزاری انتخابات نظر گرفته شده خراسان جنوبی شعبه اخذ رأی هلال احمر ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی