Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دانلود دیتکتور، یک پایگاه آنلاین ناظر بر فعالیت وبسایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی، از اختلال در پایگاه‌های اینترنتی برخی بانک‌ها در استرالیا و شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا و از دسترس خارج شدن آن‌ها خبر داد.

پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکایی مانند «امریکن ایرلاینز»، «ساوتوست ایرلاینز»، «یونایتد ایرلاینز» و «دلتا ایر لاینز» از جمله شرکت‌هایی بودند که این وبگاه اختلال در آن‌ها را گزارش و اعلام کرده است: «هزاران کاربر ساوتوست ایرلاینز از این مشکل شکایت کرده‌اند و ۴۰۰ گزارش درباره نیز درباره دلتا ایر لاینز به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

همچنین مشتریان چند بانک استرالیایی نیز از اختلال در وبگاه خود خبر داده‌اند. «وست‌پک»، «اس تی جورج»، «اِی‌اِن‌زی» و «کامنولث بانک» از جمله بانک‌های استرالیا هستند که کاربران از بروز مشکل در آن‌ها شاکی شده و گفته‌اند قادر به دسترسی به برنامه‌های تلفن همراه و وبسایت‌های آن‌ها نیستند.

تاکنون رسانه‌ها و مقامات این بانک‌ها و شرکت‌ها واکنشی به این خبر نداشتند.

این در حالیست که در هفته‌های اخیر چندین حمله بزرگ سایبری به شرکت‌های بین المللی انجام گرفت و باج افزار‌ها میلیون‌ها دلار از آن‌ها پول به صورت رمز ارز بیت کوین دریافت کردند. به طور مثال، شرکت فرآورده‌های گوشتی «جی بی اس» بزرگترین تامین کننده گوشت در آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال حمله سایبری گسترده‌ای که منجر به تعطیلی تمامی شعب این کارخانه شد، مجبور به پرداخت باج به مبلغ ۱۱ میلیون دلار شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری شرکت هواپیمایی اختلال اینترنت شرکت ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی