Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@19:54:19 GMT

اولین فروشگاه فیزیکی گوگل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۷۴۶

اولین فروشگاه فیزیکی گوگل افتتاح شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که اولین فروشگاه فیزیکی خود را در شهر نیویورک افتتاح کرده است. این امر منعکس کننده یک روش خرده فروشی است که به شرکت اپل کمک کرده است در دو دهه گذشته میلیارد‌ها دلار بدست آورد. فروشگاه گوگل در محله چلسی در نزدیکی شهر نیویورک واقع شده است و بیش از ۱۱۰۰۰ کارمند در آن مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولاتی که گوگل در فروشگاه فیزیکی خود به فروش می رساند

گوگل که در گذشته فروشگاه‌های پاپ آپ را برای تبلیغ محصولات خود راه اندازی کرده بود، گفت که تلفن‌های هوشمند پیکسل، پیکسل بوک‌ها و ردیاب‌های تناسب اندام فیت بیت را به همراه دستگاه‌های خانه هوشمند Nest، در خرده فروشی خود به فروش خواهد گذاشت.

بازدید کنندگان همچنین می‌توانند از خدمات مشتری برای دستگاه‌های خود بهره‌مند شده و سفارشات آنلاین خود را در فروشگاه تحویل بگیرند.

شرکت اپل که در سال ۲۰۰۱ دو فروشگاه خرده فروشی اول خود را در ویرجینیا افتتاح کرد، اکنون ۲۷۰ فروشگاه در ایالات متحده آمریکا و بسیاری دیگر در سراسر جهان دارد که در پیشبرد فروش آن نقش زیادی ایفا می‌کنند و همچنین خدمات را به خریداران ارائه می‌دهند.

این در حالی است که برخی از خرده فروشان با توجه به تغییر چشمگیر فروش آنلاین در طول شیوع ویروس کرونا، در حال کاهش میزان حضور فیزیکی خود هستند. این به معنای دور شدن کامل از فروشگاه‌های واقعی نیست، هرچند که جای آزمایش را نیز باز گذاشته‌اند. به عنوان مثال، آمازون فناوری Amazon Go بدون فروشنده خود را تحت آزمایش قرار داده که از دوربین‌ها و سنسور‌های ردیابی خریدار برای نظارت بر آنچه هر شخص انتخاب می‌کند، استفاده کرده و سپس هنگام ترک فروشگاه به طور خودکار آن را به حساب آمازون مشتری اضافه کرده و از آن پول کم می‌کند.

بیشتر بخوانید

اعلام حمایت کارمندان یهودی گوگل از مردم فلسطین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل پیکسل گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌نظر می‌رسد اپل درحال بررسی مجدد گزینه‌های خود برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون است. به گزارش بلومبرگ، اپل همچنان درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای استفاده از محصولات هوش مصنوعی این شرکت‌ها است. پیش‌ازاین نیز، خبری از همکاری احتمالی اپل و گوگل برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمینای در آیفون منتشر شده بود.

براساس گزارش دیجیاتو، براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل دوباره درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای آوردن هوش مصنوعی مولد به iOS 18 آیفون است؛ اما این شرکت هنوز بین ChatGPT، جمینای یا شاید هوش مصنوعی سایر شرکت‌های شخص ثالث تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

همکاری احتمالی اپل با گوگل و OpenAI

به گفته مارک گرمن، اپل همچنین درحال ساخت مدل‌های زبانی بزرگ اختصاصی خود است تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 را تقویت کند، اما مذاکراتش با OpenAI حول یک چت‌بات متمرکز است. از سویی، اپل با گوگل برای استفاده از جمینای در iOS 18 نیز مذاکره کرده. این مذاکرات هنوز ادامه دارد و همچنان ممکن است به هر طرف پیش برود، زیرا اپل تصمیم نهایی درباره آن را نگرفته است. گرمن می‌گوید درنهایت احتمال دارد اپل از فناوری هوش مصنوعی هر دو شرکت استفاده کند یا اصلاً به سمت هیچ‌کدام نرود.

تاکنون، اپل به‌طور قابل‌توجهی درباره فعالیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی سکوت کرده است. البته زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه (بهمن‌ماه) اعلام کرد، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و قرار است جزئیات پیشرفت‌های خود را تا اواخر سال 2024 به اشتراک بگذارد.

سری آیفون 16 قرار است در پاییز 2024 رونمایی شود و احتمالاً قرار است شاهد اولین گوشی اپل با هوش مصنوعی مولد باشیم؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این امر ارزش سهام اپل را افزایش خواهد داد. درحالی که آیفون آتی می‌تواند شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی بزرگ داخلی اپل باشد، به گزارش بلومبرگ این شرکت قصد دارد با یک سازنده هوش مصنوعی با سابقه‌تر همکاری کند تا یک چت‌بات شبیه به ChatGPT را نیز به آیفون بیاورد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900172

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • فناوری در خدمت جنایت