Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای بر لزوم مشارکت مردم در عرصه انتخابات تاکید کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای اعلام کردند: از کلیه اقشار مردمی درخواست می‌شود در این فرصت محدود باقیمانده، با تشریح لزوم حضور گسترده مردمی در صحنه انتخابات، به منظور رقم زدن یک "تحول بزرگ در نظام اجرایی کشور"، و پاک کردن فساد و ناکارآمدی از دامن دستگاه اجرایی، تلاش مؤثر و همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در مسیر ورود به یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته که در آن مردم غیرتمند ایران می‌توانند رویکرد مدیریتی کشور را تغییر دهند. در ادوار گذشته، انتخابات همواره منشأ تغییر و دگرگونی و تحول از جانب مردم ایران بوده است. با انتخاب رئیس‌جمهور، نمودی دیگر از اراده ملت ایران در تعیین سرنوشت سیاسی و مدیریتی تحقق یافته و این ودیعه الهی که با انقلاب اسلامی بهمن 1357 با رهبری خمینی کبیر ظهور و بروز یافت، به اذن الهی تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و برقراری حکومت حق و عدل الهی و حاکمیت مستضعفان استمرار می‌یابد.

دانشگاهیان انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی حساس و سرنوشت ساز نکاتی را به عرض ملت شریف ایران می‌رسانند:

1. مردم ایران در شرایط کنونی وارث نظامی هستند که محصول فداکاری و ایثار میلیون‌ها ایرانی و خون مقدس صدها هزار انسان فداکاری است که با جان‌فشانی خویش، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت خود و تعیین مدیریت عالی اجرائی کشور را برای مردم ایران امکان‌پذیر نموده‌اند. این مسئولیت سنگین، بر عهده همه‌ی ما است، تا این امانت رشد یافته با خون فرزندان و جوانان این مرز و بوم را پاس داشته و در تداوم آن کوشا باشیم.

2. مردم ایران امروز از وجود یک دولت ناکارآمد که 8 سال فرصت‌های بی‌نظیری را در عرصه‌های ملی و بین المللی جهت اعتلا و پیشرفت کشور، بهبود اقتصاد و معیشت مردم، توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و قدرت‌های اقتصادی نوظهور دنیا از دست داده، نگران و گله‌مند هستند. موضوع مشارکت حداکثری مردم دستمایه‌ای برای به چالش کشاندن اصل حق مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و مشروعیت مردمی انتخابات شده است. پروژه کاهش مشارکت مردم دارای دو بال داخلی و خارجی است که در شیوه‌ها، ابزارها و سازوکارها، از هماهنگی و انسجام برخوردار بوده و در پی بکارگیری تمام توان خود، مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم را هدف قرار داده است.

بررسی عملکرد اجزای عناصر داخلی و خارجی این جریان نشان از تفکر و اعتماد به مشی لیبرالی است. این جریان به جای نمایندگی حق آحاد ملت ایران، نماینده جریانات و گروه‌های سیاسی و اصحاب قدرت بوده و در پی تبدیل دولت مردمی و دموکراسی، به دولت حزبی، باندی و گروهی است. اینک که این جریان دستیابی به قدرت و دولت را مسدود می‌بیند، چالش حضور مردمی، ایجاد تردید و یأس در انتخابات را تدارک دیده است.

ترویج انگاره کاهش مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ای است که به شدت مورد تبلیغ واقع شده و تقلیل نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی به دلیل نارضایتی از یک باند و جریان و گروه و پیوند زدن آن به مشروعیت و مقبولیت نظام و انقلاب، ماهیت هسته اصلی این برنامه را تشکیل می‌دهد.

در واقع مرور بر عملکرد این جریان حاکی از آن است که دستگاه اجرائی کشور، خانه امن مفسدین و دست‌اندرکاران چپاول دارایی‌های ملت شده و ملت عزتمند و با شرافت، محرومان و مستضعفان را به صف مرغ و روغن و سایر کالاهای اساسی کشانده و مبهوت افزایش بیکاری، کاهش مداوم قدرت خرید و ارزش پول ملی نموده است.

3. در دوره زمانی مناظرات و گفتگوهای انتخاباتی، نمایندگان این جریان لیبرال و ناتوان در مسیر انحراف اذهان و قلب واقعیت و ایجاد جنگ روانی جهت استمرار و تداوم همان روند حکومتی در بازه زمانی 1400 تا 1408 برآمده‌اند و با توهین و افترا به کاندیداهای انقلابی و کدخدانمایی مجدد آمریکا و ارتباط با غرب و کشورهای سلطه‌گر، به عنوان تنها راه نجات کشور، سعی در ایجاد دلسردی بیشتر و کاهش مشارکت مردمی نمودند. البته در مقابل این حرکت‌های مذبوحانه، کاندیداهای جبهه انقلاب با متانت به مباحث غیر اصولی آن‌ها که باعث ضربه‌زدن به باورها و صیانت نظام بود، پاسخ دادند. 

4. آنچه در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، لزوم اتحاد و انسجام کاندیداهای جبهه انقلاب و پشتیبانی از کاندید اصلح، جهت برگزاری یک انتخابات پرشور و پر تعداد است و لذا دانشگاهیان انقلاب در این مقطع زمانی تاریخی، از کاندیداهای جبهه انقلاب می‌خواهند برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه سال 1392، با عزت نفس و برخورد مسئولانه و به دور از تحریکات افراد نا آگاه، یا عوامل نفوذی، و با أخذ یک تصمیم انقلابی در جهت هم‌افزایی و تسهیل در انتخاب کاندید اصلح، اقدام نمایند.

5. از کلیه اقشار مردمی درخواست می‌شود در این فرصت محدود باقیمانده، با تشریح لزوم حضور گسترده مردمی در صحنه انتخابات، به منظور رقم زدن یک "تحول بزرگ در نظام اجرایی کشور"، و پاک کردن فساد و ناکارآمدی از دامن دستگاه اجرایی، تلاش مؤثر و همه‌جانبه‌ای داشته باشند. البته در این ساعات باقیمانده، باید با هوشیاری و توجه، همچنان مراقب فضاسازی‌ها و توطئه‌های بیگانگان و عوامل داخلی آن‌ها بود، تا با طرح موضوعات چالش‌برانگیز، فضای انتخاباتی کشور را تحت تأثیر و آسیب قرار ندهند.

دانشگاهیان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 دانشگاهیان انقلاب اسلامی مشارکت مردم مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است