Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:08:17 GMT

بازداشت 20 تبعه ازبک مظنون به افراط‌گرایی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۲۱۹۲

بازداشت 20 تبعه ازبک مظنون به افراط‌گرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نیروهای امنیتی ازبکستان در استان «سردریا» 20 شهروند مظنون به انتشار مطالب افرط‌گرایانه از طریق تلگرام  را بازداشت کردند.

کارمندان بخش وزارت کشور و خدمات امنیت دولتی استان «سردریا» در ناحیه «میرزآباد» و «ینگی ییر»  این افراد را بازداشت کردند.

اعضای این گروه از طریق شبکه‌های اینترنتی تحت تاثیر اعضای سازمان‌های افراطی و تروریستی قرار گرفته و ایده‌های رادیکال را تشویق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از طریق پیام رسان تلگرام مطالب صوتی و ویدئویی را که توسط سازمان‌های افراطی و تروریستی تهیه شده، توزیع کردند.

هنگام بازرسی و تفتیش منازل بازداشت شدگان ضمن کشف مطالب افراط گرایانه، چند دستگاه گوشی، لپ تاپ، کارت حافظه، هفت‌تیر و تفنگ دوربین دار یافت شده است.

در حال حاضر این بازداشت شدگان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

گفتنی است، در اوایل ماه ژوئن اعلام شد که در «سمرقند» 14 شهروند به اتهام تلاش برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه بازداشت شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

آنگونه که خبرگزاری دانشجو روایت کرده، فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی منتشر شده است که در آن همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

وی با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می‌داد تعداد کشته‌ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می‌داد فقط برای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت: در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار فیلم می‌گرفت و به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آن‌ها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آن‌ها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901312

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی