Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم،در جلسه‌ای که با حضور سید مجتبی علامه معاون صنایع‌دستی و کارشناسان این معاونت برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی در استان گفت: استاد رسول حقیقی‌راد هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی و طراحی‌سنتی قم برای نخستین بار تمام صحنه نبرد امام‌حسین (ع) با لشکر یزید در روز عاشورا را به صورت کاملاً ذهنی، طراحی کرده و از جایی اقتباس نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این هنرمند برای طراحی این نقشه قالی سه سال زمان صرف کرده است و برای به تصویر کشیدن این صحنه‌ها فقط از کتاب‌های تاریخی استفاده کرده، ولی در نهایت آنچه که به ذهنش خطور کرده، طراحی و به تصویر کشیده و کاملا بداهه است.

ارجمندی گفت: ابعاد نقشه ۳ونیم در ۵متر است که در مجموع ۱۷متر مربع است که قصد داریم که این هنرمند را برای گرفتن مُهر اصالت ترغیب کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی قیام عاشورا نقشه قالی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان