Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار تبریز از وجود ۸۲۱ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان خبر داد.

بهروز مهدوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی شامل نمایندگان هیات‌های نظارتی، حفاظتی و بازرسی این انتخابات را در سطح شهرستان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که یک میلیون و ۳۷۲ هزار نفر از تبریز واجد شرایط اخذ رای هستند، افزود: بالغ بر ۳۰ هزار نفر از این افراد را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همزمانی انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ادامه داد: تمامی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شه های سردرود، باسمنج، خسروشاه و شورای روستاها به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، یعنی فقط بخش احراز هویت رای ‌دهندگان بر اساس سیستم آنلاین و دیتاهای ثبت احوال انجام می‌گیرد ولی شیوه برگزاری مانند دوره‌های قبلی بوده و از تعرفه دستی و کاغذی جهت نام نویسی استفاده می‌شود.

مهدوی گفت: انتخابات شورای شهر تبریز اما به صورت تمام الکترونیکی برگزار شده و بخش احراز هویت و رای دهی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و از هیچ کاغذی استفاده نخواهد شد. در این راستا تعداد ۲۸۴۰ دستگاه تمام الکترونیک در تبریز آماده دریافت رای در انتخابات فردا هستند.

وی افزود: نتایج انتخابات شورای تبریز بلافاصله پس از اتمام رای گیری در آخرین شعبه، مشخص خواهد شد و بعد از تایید هیات نظارت، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

وی تاکید کرد: از افراد ۱۸ سال تمام خواهشمندیم که جهت حضور در انتخابات فردا، حتما کارت ملی و شناسنامه‌های عکس دار خود را به همراه داشته باشند؛ هم‌چنین به دلیل کارکرد دستگاه الکترونیکی رای دهی، شهروندان تبریزی بایستی پیش از ورود به محل شعبه، کدهای چهار رقمی نامزدها را یادداشت کرده و سپس در هنگام رای دهی در دستگاه وارد کنند.

فرماندار تبریز با بیان این‌که رای‌دهندگان حتما دستکش، ماسک و خودکار شخصی به همراه داشته باشند، گفت: تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات در تبریز وجود نداشته و تمامی همکاران ستاد انتخاباتی در محل‌ای مورد نظر مستقر هستند.

وی در خصوص تخلف انتخاباتی شورای شهر و روستای تبریز، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۰ نامزد در رابطه با تخلف انتخاباتی در حوزه تبلیغات به مراجع قضایی معرفی شدند؛ هم‌چنین موارد تخلفات انتخاباتی دیگر نیز دسته بندی و مستند سازی شده و در حدود ۱۰۰۰ قطعه بنر به جهت عدم رعایت اندازه قانونی (۱۰۰ در ۷۰۰ سانتی متر) جمع آوری شده و در انبار موجود هستند.

وی افزود: تعدادی از کاغذهای تبلیغاتی نامزدها که برخلاف قانون در محل‌هایی چون باجه‌های تلفن، پست‌های برق، پل‌های هوایی و... با چسب نصب شده بودند نیز ضبط و ثبت شده است.

مهدوی تصریح کرد: فردا از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۷ عصر وقت قانونی انتخابات است، اما بنابر صلاح دید ستاد کشوری در خصوص شرایط کرونایی، امکان تمدید تا ساعت دو بامداد روز شنبه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس قانون، نمایندگان کاندیداها باید سه روز مانده به انتخابات معرفی شوند، اما امسال قانونگذار اختیار این امر را به هیات اجرایی سپرده و در نتیجه بر اساس تصمیم این هیات، هر نامزد اجازه معرفی تنها ۱۷ نماینده ثابت را دارد که بایستی تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

وی متذکر شد: البته به دلیل نتایج الکترونیکی انتخابات تبریز، نیازی به حضور نمایندگان کاندیداهای شورای شهر تبریز وجود ندارد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در روند برگزاری انتخابات، می‌توانند موارد مربوطه را به نمایندگان هیات نظارت و بازرسی شوراها و ریاست جمهوری که در محل اخذ رای حضور دارند، اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم

صالح اسکندری، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امنا فهرست ۱۶ نفره خود را به مردم معرفی خواهد کرد، گفت: سیاست ما اشتراک حداکثری با فهرست صبح ایران است.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی "شانا" در دور دوم انتخابات ۱۳ نامزد اختصاصی دارد، گفت: احتمالاً ۳ نامزد دیگر به این فهرست اضافه شوند که متعلق به فهرست‌های امنا یا صبح ایران باشند.

وی با بیان اینکه سیاست امنا در دوره گذشته نیز اشتراک صفر نبوده و معتقد است باید فارغ از قبیله گرایی افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم، افزود: چنانچه شانا ۳ نامزد از امنا یا صبح ایران به فهرست خود اضافه کند، از نظر ما بلامانع است.

اسکندری با بیان اینکه ترکیب نهایی فراکسیون‌های مجلس بعد از دور دوم و تعیین تکلیف ۴۵ نفر باقی مانده شفاف‌تر خواهد شد، گفت: با توجه به عدم حضور پررنگ اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم بعید نیست دو فراکسیون قدرتمند از مجموعه نیروهای انقلابی با تفاوت دیدگاه و سلیقه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مبتنی بر بند ۱۵ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری اولویت بندی در مجموعه فعالیت‌های مجلس به منظور گره گشایی از امور اجرایی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید در دستورکار قرار گیرد، افزود: تقویت ارزش پول ملی، پیگیری اجرای سند ملی آمایش و سیاست سرزمینی، پیگیری طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها که ان‌شاالله قانون شود، پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان توسط بانک‌ها در قانون جوانی جمعیت و … می‌توانند مهمترین موضوعات باشند.

عضو شورای مرکزی شریان با بیان اینکه اولویت بنده بیشتر حضور در کمیسیون امور داخلی و شوراها است، گفت: اما معتقدم باید این کمیسیون با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارتقا پیدا کند و به کمیسیون "حکمرانی، امور عمومی و آینده" تبدیل شود.

وی با اشاره به تحولات گسترده در موضوع حکمرانی با توجه به پیش‌ران‌ها از جمله هوش مصنوعی، افزود: در مجالس برخی کشورهای اروپایی امروزه کمیسیون‌های آینده تشکیل شده و به طور تخصصی متغیرهای آینده در حکمرانی در حوزه سیاست گذاری، قانون گذاری و نظارت را پیگیری می‌کنند.

صالح اسکندری با بیان اینکه خبرگزاری مهر یکی از رسانه‌های پیش‌رو و خلاق در دوره‌های مختلف بوده است، گفت: سرمایه‌های انسانی ارزشمندی در این خبرگزاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری مهر و پویش با مهر انتخاب کنیم می‌تواند مرجعیت ساز باشد، افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات معمولاً آرا رأی دهندگان کیفی‌تر است، مرجعیت‌های سیاسی از این دست راهگشا است.

کد خبر 6094645 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تدارک ۲۷۶ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس