Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:19:14 GMT

ارائه خدمات احراز هویت و شناسنامه در روز انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۳۴۶۲

ارائه خدمات احراز هویت و شناسنامه در روز انتخابات

ایسنا/گیلان مدیرکل ثبت احوال گیلان، با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، گفت: واحدهای ثبت احوال از ابتدای رای گیری تا پایان جهت ارائه استعلام های احراز هویت دائر هستند.

حس وفایی در گفت وگو با ایسنا، از ارائه خدمت دفاتر اداری ثبت احوال در روز ۲۸ خرداد خبر داد و اظهار کرد: فردا همزمان با روز انتخابات دفاتر اداری ثبت احوال گیلان باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت شناسنامه به این دفاتر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صدور شناسنامه برای افراد متقاضی تعویض خبر داد و افزود: افرادی که طی روزهای گذشته جهت تعویض و المثنی اقدام کرده اند، شناسنامه آنها آماده تحویل بوده و می توانند به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال مراجعه کنند. افرادی که پیامک دریافت کارت ملی برای آنان صادر شده نیز می توانند برای دریافت اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احول گیلان ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در روزهای گذشته به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند، فردا یعنی روز اخذ رای نیز می توانند شناسنامه خود را دریافت کنند.

وفایی، با اشاره به احراز هویت سیستمی رای دهندگان از طریق سازمان ثبت احوال، عنوان کرد: دفاتر ثبت احوال در روز برگزاری انتخابات به تمامی استعلام های احراز هویت پاسخ می دهند و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در طی زمان برگزاری انتخابات برای مشارکت در این امر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کارت ملی الزامی نیست؛ البته تقریبا همه همشهریان گیلانی کد ملی خود را می دانند، اما چنانچه فردی برای شرکت در انتخابات پیش رو کد ملی خود را فراموش کرده است می تواند به واحدهای ثبت احوال که از ابتدای رای گیری تا پایان دائر هستند، مراجعه کرده و شماره ملی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ثبت احوال کارت ملی هوشمند شناسنامه انتخابات ۱۴۰۰ احراز هویت ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت صمت گفت: به طور کلی خدمات دولت به صورت غیر مستقیم در حال انجام است، ولی امروزه از طریق شناسه یکتا این خدمات صورت می گیرد. 

به گفته رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت صمت، افرادی که مجوزهای شناسه یکتا را نداشته باشند نمی توانند خدمات دریافت کنند.  اگر تولید کننده و یا فعال اقتصادی باشند شامل این گروه خواهد شد. 

 سیاح تصریح کرد: با شناسه یکتا تمامی افراد می توانند نوع فعالیت عرضه کننده خدمت را تشخیص دهند و از نوع فعالیت عرضه کننده خدمت فعالان اقتصادی اطمینان حاصل کنند.

 او تصریح کرد: درگاه ملی مجوزها باعث شده جلوی تخلفات ،کالاهای فیک و  دیگر موارد گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است