Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:58:55 GMT

ساماندهی مراکز آموزش عالی نادیده‌انگاری زحمات نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۳۷۶۸

ساماندهی مراکز آموزش عالی نادیده‌انگاری زحمات نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع ساماندهی مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم گفت: ساماندهی نادیده‌انگاری زحمات نیست، بلکه به اقدامات صورت گرفته از ابتدای انقلاب نظم داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مخبردزفولی در یکصد و پنجاهمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با موضوع ساماندهی مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل این دبیرخانه برگزار شد، اظهار کرد: در مصاحبه‌ها گفته می‌شود، ایران ۲۸۵۰ دانشگاه دارد، در حالی که طبق برخی برآوردها چیزی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ دانشگاه داریم و این حرف یک اتهام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رنکینگ‌های جهانی حتی این مسئله بیان شده است. در عین حال لازم است این آشفتگی بازار در نظام آموزش عالی کنار برود و به سمت برنامه محوری و جایگزینی پژوهش با وضعیت موجود برویم.

وی افزود: ساماندهی نادیده‌انگاری زحمات نیست، بلکه به اقدامات صورت گرفته از ابتدای انقلاب نظم داده می‌شود. در مورد دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی باید با نگاه جدی‌تر مدیریت و ساماندهی شود.

مؤسسات و مراکز آموزش عالی در طرح ساماندهی منحل نخواهند شد

دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در بخشی از این جلسه در سخنانی اظهار کرد: بحث اقدام و انحلال مطرح نیست و مؤسسات و مراکز آموزش عالی در طرح ساماندهی منحل نخواهند شد، اما نه به عنوان مؤسسه‌ای مستقل بلکه زیر نظر یک دانشگاه فعالیت می‌کنند. آیین‌نامه و دستورالعمل الحاق آنها به صورت تفصیلی ابلاغ شده است.

به گفته رحیمی، بار توسعه علمی کشور بر دوش دانشگاه‌هاست، لذا طرح ساماندهی از ضروریات است تا این نتیجه حاصل شود که وضعیت فعلی برخی واحدها و مراکز آموزش عالی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقشه جامع علمي كشور مراکز آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همچنان وجود دارد جزئیات ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعلام شد . با اعلام این جزئیات  تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و مشمولان طرح ساماندهی استخدام همچنان نا مشخص  است . ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در طرح ساماندهی استخدام دولت گنجانده شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  عرشه آنلاین؛ با توجه به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت به  طرح ساماندهی کارکنان دولت به نظر می رسد این طرح به نتیجه نمی رسد و به بایگانی سپرده می شود 

در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ عنوان شد، ایرادات قبلی شورای نگهبان در آخرین اصلاحیه طرح ساماندهی کارکنان دولت مرتفع شده و تنها ایرادات هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجاست

اکنون عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است