Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@19:11:54 GMT

احراز هویت الکترونیکی در تمام شعب اخذ آرای اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۵۰۴۴

احراز هویت الکترونیکی در تمام شعب اخذ آرای اردبیل

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی عاشوری  از آخرین اقدامات و آمادگی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در بخش مرکزی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرکزی شهرستان اردبیل ۷۹ صندوق ریاست جمهوری و ۶۴ صندوق انتخابات شورا‌های اسلامی در ۷۹ شعبه دایر شده است.

وی با اشاره به تعداد روستا‌های بخش مرکزی آماده شده برای برگزاری روند انتخابات فردا گفت: اقدامات لازم برای اخذ آرا در ۱۰۴ آبادی شامل روستا‌های بزرگ و کوچک دارا یا فاقد دهیاری بخش مرکزی اردبیل انجام شده که ۷۱ روستا مشمول برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا می‌شوند و تنها ۸ روستا به دلایل خودخواسته از برگزاری انتخابات این دوره از شورای اسلامی روستا انصراف دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته بخشدار مرکزی شهرستان اردبیل تعداد روستا‌های انصراف‌دهنده از برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا در دور قبل ۲۱ حوزه بود.

عاشوری به برگزاری انتخابات الکترونیکی در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در اردبیل نداریم، اما روند احراز هویت افراد در هر ۷۹ شعبه اخذ آرای مرکز اردبیل به صورت الکترونیکی خواهد بود که ارائه شناسنامه افراد، کارت ملی هوشمند یا غیرهوشمند ضروری است، اما در صورت نبود کارت ملی ارائه کد ملی به کاربر صندوق مکفی خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: همزمان با صبح روز ۲۸ خرداد و موعد انتخابات به محض آغاز روند رأی‌گیری دستگاه‌های احراز هویت به مرکز وصل شده و اطلاعات افراد از قبیل بررسی سن قانونی، جلوگیری از تکرار رأی‌دهی و مشخصات هویتی آنان توسط این سیستم انجام می‌شود.

این مسئول کاهش اشتباهات انتخاباتی را با استقرار دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت را خاطرنشان کرد و گفت: در تعداد محدودی از شعبات اخذ آرا در مرکز اردبیل مشکل آنتن‌دهی و اینترنت وجود داشت که این مشکلات نیز قبل از آغاز روز انتخابات برطرف شد و در صورت بروز هر گونه ایراد غیر پیش‌بینی شده در ۲۸ خرداد در هر یک از شعب اطلاعات افراد اخذ و ثبت می‌شود که بعد از اتصال به شبکه تمامی این اطلاعات در سامانه کل ثبت خواهد شد.

عاشوری از فعالیت یک هراز و ۵۰۰ عامل اجرایی در شعبات اخذ رأِی در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرکزی اردبیل در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر شامل اعضای هیئت نظارت بر صندوق، ناظران فرمانداری، نیرو‌های انتظامی و نیرو‌های ستادی در ۷۹ شعبه اردبیل روز انتخابات فعالیت خواهد داشت.

عاشوری ضمن پیش‌بینی افزایش مشارکت نسبت به انتخابات گذشته شورا‌های اسلامی شهر و روستا در اردبیل گفت: امید داریم با عنایت خدا و حضور مردم شریف حوزه بخش مرکزی اردبیل شاهد انتخاباتی پر شور و گسترده باشیم و مردم بتوانند گزینه اصلح را در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احراز هویت اردبیل شعب انتخاباتی انتخابات الکترونیکی انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات بخش مرکزی اردبیل شورا های اسلامی احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید عباس جوهری در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری ورامین با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، اظهار کرد: دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین به دور دوم انتخابات کشیده شده اند.

جوهری بیان کرد: در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیگیری و انجام اقدامات برنامه ریزی شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: امیدوار هستیم با توجه به برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، برگزاری انتخابات در بهترین شکل ممکن انجام و سنگ بنایی برای ادوار آینده باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مزیت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با این نحوه برگزاری انتخابات، هم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بازشماری آرا بپردازیم و هم اطلاع رسانی‌ها به مردم در بازه کوتاه انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات، شبیه دور اول خواهد بود و در این راستا همه تمهیدات لازم سنجیده شده و امیدوار هستیم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود