Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد استانی کرونا این تعداد از عوامل اجرایی انتخابات که عمدتا نماینده فرمانداران هستند به عنوان ناظران بهداشتی ابلاغ گرفتند و طی هفته گذشته این افراد آموزش‌های لازم را دیدند.

وی افزود: ناظران بهداشتی در روز برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد با استفاده از چک لیست‌های نظارتی که تقریبا تمامی پروتکل‌ها را شامل می‌شود، بر روند اجرای پروتکل‌ها در شعب اخذ رای نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: پروتکلی برای روز انتخابات طراحی شده از جمله فاصله‌گذاری، تهویه مناسب، داشتن ماسک، گندزدایی قبل، حین و بعد از انتخابات، استفاده از نوشت‌افزار شخصی و موارد متعددی در نظر گرفته شده و پروتکل‌هایی که برای شمارش آرا و سلامت افرادی است که در شعب حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: ناظران بهداشتی در همه شعب اخذ رای استان حضور دارند و براساس چک لیست‌های ابلاغی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

مهدی‌زاده درباره نحوه رای‌گیری از بیماران کرونایی گفت: افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، شعب سیار با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از لوازم حفاظت شخصی از آنان اخذ رای خواهند کرد.

وی افزود: افراد در قرنطینه هم به ۲ روش می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و یک روش این است که با بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تماس بگیرند و یکی از شعب سیار به درب منازل آنان مراجعه کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند بیرجند محلی در پارک خانواده واقع در ابتدای سجادشهر در نظر گرفته شده که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه تیم‌های سیار که با لوازم حفاظتی شخصی آموزش دیدند در این مکان مستقر هستند و افراد می‌توانند با مراجعه به این محل رای خود را به صندوق بیندازند.

وی درخصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: تا روز گذشته ۲۱ هزار و ۶۶۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان داشتیم و در ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۴۲ آزمایش کرونا انجام شد که ۳۴ بیمار مثبت شناسایی شدند و شامل پنج مورد بستری و ۳۹ مورد سرپایی بوده‌اند.

مهدی‌زاده گفت: از این تعداد ۱۳ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است و یک مورد فوت در شبانه‌روز گذشته گزارش شد و مجموع موارد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۹۱۲ نفر رسید.

وی با اشاره به رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها که امروز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، گفت: شهرستان نهبندان به رنگ نارنجی درآمد و بشرویه از وضعیت نارنجی خارج شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و رنگ‌بندی جدید از ۲۹ خرداد اعمال می‌شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی امکانات و تدابیر لازم برای حفظ سلامت مردم و عوامل اجرایی انتخابات پیش‌بینی شده از مردم درخواست می‌شود با خیال راحت و بدون دغدغه پای صندوق‌های رای بروند و با مشارکت گسترده خود بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را اثبات کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰ کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا خراسان جنوبی انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت خراسان جنوبی علوم پزشکی شهرستان ها پروتکل ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس