Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که در مذاکرات برجام در وین پیشرفت هایی خوبی داشته ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا،اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات برجام در وین گفت: به پیشرفت هایی خوب و قابل گفتگویی درباره مسائل مختلف رسیدیم
رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با الجزیره تاکید کرد: در مذاکرات وین پیشرفت خوب و مملوسی در رابطه با مسائل مختلف داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من ما اکنون از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شدیم اما همچنان مسائل اساسی وجود دارد که در خصوص آن ها مذاکره می کنیم.
وی تاکید کرد که ایران با ماندن در برجام علیرغم خروج واشنگتن، تصمیم سختی را اتخاذ کرد بنابراین تمام طرف ها باید تصمیم سخت بگیرند

رایزنی هیأت های ایران و روسیه در وین
هیأت های ایران و روسیه در مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز (پنجشنبه) به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات در وین ‌در گرندهتل این شهر به گفت و گو نشستند.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد، او و هیات روسی امروز پنجشنبه با هیات ایرانی حاضر در مذاکرات درباره برجام در پایتخت اتریش دیدار کردند.
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری از ادامه رایزنی‌ها در پایتخت اتریش با موضوع احیای برجام خبر داد.
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییت خود نوشت: «مذاکرات وین شامل جلسات متعدد در قالب‌های مختلف-دوجانبه، سه جانبه، با ایران و بدون ایالات متحده و غیره است. امروز، یک بار دیگر ما با همکاران ایرانی تبادل نظر کردیم».
دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام و ششمین دور مذاکرات وین از روز شنبه 22 خرداد ماه در شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد
معاون وزیر امور خارجه روز شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت و گویی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد، گفت: فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری بتوانیم به جمع بندی نهایی در وین برسیم.

روسیه: مذاکرات وین در زمینه توالی احیای برجام پیشرفت کرده است
رئیس هیات روسیه از پیشرفت در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته درباره یکی از مسائل عمده بحث‌ انگیز پیرامون برنامه اجرای برجام (چه کسی کی باید چه اقدامی انجام دهد) به شفافیت بیشتری دست یافته‌ایم.
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی با اعلام این مطلب افزود: برخی مسائل دشوار و زمان‌بر همچنان حل نشده است.
دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.
در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

ظریف: فردا با «جوزپ بورل» دیدار دارم
وزیر امور خارجه که به آنتالیا سفر کرده گفت که روز جمعه با «بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می‌کند و همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم ایران فردا با شرکت گسترده در انتخابات یک روز تاریخی را برای کشور رقم بزنند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز (پنجشنبه) به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به این شهر ترکیه سفر کرد، در بدو ورود در اظهاراتی عنوان کرد: اهالی این منطقه یک اجلاس مطالعاتی تشکیل دادند و از مدت‌ها قبل دعوت کردند و بنده هم وعده کردم در این اجلاس شرکت کنم و قرار دارم در این اجلاس درباره سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کنم.
وی افزود: این فرصت ویژه‌ای را برای ما فراهم کرده که با توجه به این‌که تعداد زیادی از وزرای خارجه از منطقه و همین‌طور از سایر کشورها در این اجلاس شرکت می‌کنند، دیدارهایی را داشته باشیم.
وزیر خارجه گفت: روز پنج شنبه با وزیر خارجه عراق، عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان و شاید دوستان دیگری ملاقات کنیم. فردا (جمعه) هم با آقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سایر مقامات دیدار می‌کنم.

بورل، رئیس جمهوری امریکا را در جریان مذاکرات برجام قرار داد
 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت که در جریان دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس بروکسل، بحث برجام را پیش کشیده و گفته که مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران به توافق نزدیک شده است.
 «جوسپ بورل»  طی سخنانی در اندیشکده آلمانی «جرمن مارشال فاند» به جلسه مشترک امروز اتحادیه اروپا و آمریکا با حضور جو بایدن در پایتخت بلژیک اشاره کرد و گفت که بخش مهم نشست پیرامون مسائل امنیتی بود و برجام یکی از مسائل مورد علاقه مشترک بود.
وی با بیان این ادعا که اتحادیه اروپا و آمریکا با کمک هم در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما این توافق را ایجاد کردند افزود: امروز هم (با آمریکای بایدن) تلاش می‌کنیم تا آن را دوباره فعال کنیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ایران و آمریکا در مذاکرات احیای برجام در وین به صورت مستقیم گفت‌وگو نمی‌کنند گفت: ما تلاش زیادی را انجام می‌دهیم که برجام احیا شود. افراد من در وین هستند و آن‌ها به دلیل عدم ارتباط مستقیم بین ایران و آمریکا نقش مهمی را (در راستای احیای برجام) ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیوستن و خروج از یک توافق بین المللی کار ساده‌ای نیست یادآور شد که ایالات متحده پس از ترک برجام، تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کرد و ایران هم در مقابل گام‌هایی را در راستای کاهش تعهداتش تحت برجام برداشت.
 ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.
بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.
«بایدن»، بدون توجه به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.
جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری مسئولیت پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.
بورل می‌گوید که ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا به لحاظ اقتصادی خسارت زیادی را متحمل شده است. ایران به گفته او «طی دو سال گذشته نتوانست نفت صادر کند و از این منظر هزاران میلیون دلار ضرر کرد.»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که آمریکا باید تحریم‌ها را رفع کند تا ایران به اجرای کامل برجام بازگردد.
وی با این حال این تحولات را حساس خواند و گفت که در جلسه امروز «به بایدن گفتم ما نزدیک توافق بر سر احیای برجام هستیم و نباید این فرصت را از دست بدهیم» بورل در پاسخ به سووال مجری که واکنش بایدن چه بود گفت: او لبخند زد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس توضیح داد که گره کار در مذاکرات وین، بر سر ترتیب و توالی احیای برجام است؛ اینکه به گفته او «تحریم‌ها یکجا برداشته شود یا به تدریج». او به مطالبه ایران درباره جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام و ادعای آمریکا برای مذاکره درباره توان موشکی ایران و سایر مسائل منطقه‌ای اشاره کرد و گفت که از نظر او «ابتدا باید به مرحله‌ای بازگردیم که ترامپ (توافق را) ترک کرد و بعد درمورد سایر مسائل گفت و گو کنیم»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا زمان برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در برجام را کوتاه ارزیابی کرد و یادآور شد که تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی تکمیلی اجرای برجام سوم تیر به پایان می‌رسد. وی بیان داشت که تا پیش از این موعد باید از فرصت مذاکرات وین استفاده شود.
بورل گفت که به نتیجه مذاکرات خوش بین است اما «در عرض چند هفته دیگر متوجه می‌شویم کارها خوب به نتیجه می‌رسد یا نه.»
 دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.
در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

لندن: مذاکرات وین نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد
وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور با اشاره به گفت‌وگوهای وین درباره احیای برجام گفت که نتیجه موفقیت آمیز برای این مذاکرات تضمین شده نیست.
 «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ایران به طور سیستماتیک به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نبوده و لندن در حال کار با شرکای اروپایی و آمریکا به همراه چین و روسیه بوده و انگلیس انتظار بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام را دارد.
وی که در پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، افزود: «نه تنها ذخایر اورانیوم غنی شده ایران که 16 برابر حد مجاز است جای نگرانی داشته بلکه فعالیت سانتریفیوژها و تولید اورانیوم فلزی نیز جای نگرانی عمیق دارد».
وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: «تمامی طرف‌ها موافق هستند که ایران باید به پایبندی کامل بازگردد و در گفت‌وگوهای وین پیشرفت‌هایی بوجود آمده اما نتیجه موفقیت آمیز تضمین شده نیست».
وی بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود گفت: «این گفت‌وگوها نمی‌تواند بدون پایان ادامه یابد ما نیازمند آن هستیم که شاهد بازگشت به پایبندی کامل باشیم».
راب با تایید خواسته یکی از نمایندگان درباره توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران، گفت: «از طریق توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر نه تنها ضمانت دائمی درباره موضوع هسته‌ای خواهیم داشت بلکه به فعالیت‌های بی ثبات کننده‌ای که ایران از آن حمایت می‌کند، پرداخته می‌شود».
«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه 1+5) حاصل شد.
دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.
ترامپ سرانجام سه‌شنبه 8 می 2018 (18 اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

فرانسه: در مذاکرات احیای برجام باید تصمیمات شجاعانه‌ای به سرعت اتخاذ شود
 یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته اختلافات مهم در مذاکرات احیای برجام باقی است و به دلیل اینکه زمان به نفع هیچ‌یک از طرفین نیست، باید تصمیمات شجاعانه‌ای به سرعت اتخاذ شود.
پیشتر «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین برای احیای برجام تصریح کرد که پیشرفت‌هایی در زمینه غلبه بر موانع کلیدی در مذاکرات وین حاصل شده اما رسیدن به نتیجه نهایی به زمان بیشتری نیاز دارد.
مورا در مقابل هتل محل برگزاری مذاکرات میان مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا گفت که نمی‌تواند بگوید که دور فعلی مذاکرات وین، دور آخر مذاکرات است یا خیر.
روز گذشته نیز اتحادیه اروپا و آمریکا طی یک بیانیه مشترک ضمن تأکید بر اینکه رفع تحریم را جزء اساسی برجام می‌دانند از گام‌هایی که تهران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در این توافق هسته‌ای برداشته است، ابراز نگرانی کردند.
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در جدیدترین اظهارنظر در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی«ریپابلیکا» تصریح کرد که برای احیای توافق هسته‌ای ایران باید تا تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران صبر کرد.
گروسی با تأکید بر این که حصول توافق به اراده سیاسی تمامی طرف‌ها نیاز دارد، گفت: «همه می‌دانند که در این برهه، ضروری است که منتظر دولت جدید ایران بمانیم».
این اظهارات در حالی است که دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام روز شنبه (22 خردادماه) بین ایران و طرف‌های برجام و ایالات متحده در وین آغاز شد و همچنان در جریان است.

روسیه: مذاکرات وین در زمینه توالی احیای برجام پیشرفت کرده است
رئیس هیات روسیه از پیشرفت در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته درباره یکی از مسائل عمده بحث‌ انگیز پیرامون برنامه اجرای برجام (چه کسی کی باید چه اقدامی انجام دهد) به شفافیت بیشتری دست یافته‌ایم.
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی با اعلام این مطلب افزود: برخی مسائل دشوار و زمان‌بر همچنان حل نشده است.
دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.
در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند..
عراقچی خاطرنشان کرد: اگر برجام زنده ماند این مساله اساسا به فضل ایران است. طرف های دیگر برجام باید بدانند که ایران قربانی است و واشنگتن باید در این مذاکرات اشتباه قبلی خود را تصحیح کند.
رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین تاکید کرد: ایران طی سال های گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام رنج های زیادی برد. ما می خواهیم مطمئن شویم که خروج ترامپ از برجام با هر رئیس جمهور جدید در آمریکا تکرار نشود.
عراقچی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیری بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت و ما به دور از سیاست داخلی کشور مذاکره خواهیم کرد. اگر به توافقات خوبی برسیم بر سر آنها توافق خواهیم کرد درغیر این صورت هیچ توافقی با این دولت و یا دولت های بعدی نخواهیم داشت.
سخنگوی کاخ کرملین گفت: برجام می تواند به شکل اول خود بازگردد، تحرک و امید برای اصلاح وضعیت وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: برجام می تواند به شکل اول خود بازگردد.

 گفت‌وگوی پوتین و بایدن پیرامون ایران: برجام قابل بازگشت به شکل اولیه است 
سخنگوی کرملین با اشاره به پرداختن رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده به مسئله ایران در نشست ژنو گفت که امید برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه‌ آن وجود دارد.
 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز پنجشنبه با تأیید این مطلب که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز چهارشنبه خود در ژنو به موضوع ایران نیز اشاره کردند، گفت که برجام قابل بازگشت به شکل اولیه خود است.
طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «صدای مسکو» با اشاره به نشست روز گذشته پوتین و بایدن تصریح کرد که رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه در نشست خود در ژنو در خصوص موضوع برجام با یکدیگر گفت‌وگو کردند و مسکو انتظار بازگشت کامل ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران را دارد.
وی در خصوص تفاهمات و اختلافات مسکو و واشنگتن در خصوص موضوع برجام گفت: «طرح‌های خاصی وجود دارد. مسئله مهم این است که برجام قابل بازگشت به شکل اولیه خود است. تحرک و امید برای اصلاح وضعیت فعلی وجود دارد».
سخنگوی کرملین همچنین در بخشی به دیگر محورهای گفت‌وگوی پوتین و بایدن از جمله مسئله سوریه اشاره کرد و گفت که گفت‌وگو بین ارتش روسیه و ایالات متحده در سوریه بسیار حائز اهمیت است و باید از آن حمایت کرد.
عصر روز گذشته رؤسای جمهور روسیه و آمریکا (پوتین و بایدن) برای اولین‌بار بعد از 10 سال، در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلفی رایزنی کردند و و ایران یکی از محورهای گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بود به طوری که بایدن پس از دیدار با پوتین گفت که در خصوص آن چه که «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است.
بایدن گفت میان آمریکا و روسیه درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند توافق وجود دارد.
ترامپ علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به مفاد برجام، روز سه‌شنبه 8 می 2018 (18 اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.
مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.
واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است برخی تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد
سخنگوی کرملین با اشاره به پرداختن رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده به مسئله ایران در نشست ژنو ادامه داد که امید برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه‌ آن وجود دارد.
وی افزود: طرح‌های خاصی وجود داد. مسئله مهم این است که برجام قابل بازگشت به شکل اولیه خود است. تحرک و امید برای اصلاح وضعیت فعلی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا سازمان های بین المللی مستقر در وین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست کمیسیون مشترک برجام دوران ریاست جمهوری خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی ایران رؤسای جمهور روسیه میخائیل اولیانوف نماینده روسیه برای احیای برجام وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا ایالات متحده مذاکرات وین مذاکرات وین توافق هسته ای پوتین و بایدن علیه ایران دونالد ترامپ آن خارج شد برجام در وین پیشرفت هایی رئیس جمهور وزیر خارجه وین پیشرفت رئیس هیات روز گذشته گفت وگوها بار دیگر تحریم ها حل و فصل گفت وگو طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: حذف ژاپن؟ این اتفاق، یک شگفتی نیست و همه پیشرفت کرده‌اند

ایران موفق شد با شکست قرقیزستان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند.

طرفداری | وحید شمسایی تاکید کرد حذف ژاپن از جام ملت‌های آسیا شگفتی نیست.

به نقل از سایت رسمی فدارسیون فوتبال، وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت:

قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم. 

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت:

ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت:

ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت:

من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت:

من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • وحید شمسایی: حذف ژاپن؟ این اتفاق، یک شگفتی نیست و همه پیشرفت کرده‌اند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم