Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرآیند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور را در لرستان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرآیند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 7 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان لرستان آغاز شد تا مردم یک بار دیگر با حضور حماسه‌ای خود در سرنوشت کشور خود سهیم و اثر گذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وجود ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی‌گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت 7 صبح آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه می‌یابد.

آغاز ‌انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا در ‌آذربایجان‌غربی/‌مردم در 2795 شعبه به پای صندوق‌های رأی می‌روندآغاز حماسه‌ای دیگر در سرزمین رنگین کمان اقوام / مردم خراسان شمالی انتخابات 1400 را با یاد "مرد میدان" آغاز کردند‌حضور وزیر اطلاعات و دادستان کشور در ستاد انتخابات

برگزاری انتخابات در 1870 شعبه لرستان

برای برگزاری این دوره از انتخابات در استان لرستان هزار و 870 شعبه ثابت، سیار شهری و روستایی ایجاد شده است تا مردم در جای جای استان لرستان بتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.

 امسال453 شعبه اخذ رأی در استان لرستان به صورت تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده است تا فرآیند انتخابات راحت‌تر انجام گیرد.

33 هزار و 825 نفر در لرستان رای اولی هستند

و اما براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان استان امسال یک میلیون 501 هزار و 964 نفر در لرستان واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 33 هزار و 825 نفر رای اولی هستند.

به گفته خادمی استاندار لرستان امروز برای برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 50 هزار نفر در استان مشغول برگزاری انتخابات هستند و این رقم در سطح کشور به دو میلیون نفر می‌رسد.

وی همچنین اعلام کرد که از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا و کاهش تراکم در حوزه‌های رای گیری افزایش تعداد شعب اخذ رای به تعداد 100 شعبه در استان است که این میزان از هزار و 770 شعبه به هزار و 870 شهبه در انتخابات اخیر رسیده است.

1131 نفر در لرستان در انتخابات کاندیداهای شهر لرستان رقابت می‌کنند

در بحث کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز هزار و 131 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری در استان لرستان با هم به رقابت می‌پردازند و تعداد 7 هزار و 826 نفر نیز در شوراهای روستایی کاندیدا هستند.

و اما با توجه به وضعیت کرونایی استان به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان در انتخابات بنا شده محل‌های اخذ رأی ضدعفونی و جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی علامت‌گذاری انجام شود همچنین توجه دادن به مسائل بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی را در محل اخذ رأی از جمله اقداماتی است که بدان تاکید شده است.

همچنین به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقرر شده که اثر انگشت درته برگ تعرفه رای با استفاده از جوهر استامپ در روز انتخابات کاملاً حذف و عوامل اجرایی در هیچ کدام از شعب اخذ رأی حق استفاده از استامپ برای این موضوع را ندارند.

انتهای پیام/642/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری استان لرستان دوره انتخابات اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.   به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت آیت‌الله رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آیت‌الله رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.   میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.   وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.   وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.   میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.   وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرمانده مرزبانی کشور: اجرای طرح انسداد کامل مرزهای کشور تا ۳ سال آینده/تشدید قاچاق دام در کشور اقامت اتباع افغانستان در ایران با پرداخت 100میلیون تومان؟ / آنها این مبلغ را از کشورشان نمی آورند معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا