Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@04:48:27 GMT

آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۴۲۵

آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰

آفتاب‌‌نیوز :

از ساعت۷ صبح امروز رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت۲۴ ادامه خواهد داشت. در صورت نیاز و با دستور وزیر کشور، انتخابات می تواند تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد تمدید شود.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای دادن هستند.

در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳۳ نمایندگی، ۲۳۴ شعبه و ۴۵۰ صندوق در خارج از کشور اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند. دولت کانادا نپذیرفته است شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند بنابراین در نزدیک ترین شهر آمریکا به مرز کانادا این انتخابات برگزار می شود.

برای رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد شعب اخذ رای افزایش یافته است. نرم افزار شعبه یاب در اختیار همه مردم قرار دارد. شعب پیش از آغاز رای گیری ضدعفونی می شود. همه اعضای شعب از ماسک استفاده خواهند کرد. هلال احمر در همه شعب ناظر بهداشتی دارد.

یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی وجود دارد که با همکاری هلال احمر فعالیت میکند. آمار بیماران را از وزارت بهداشت گرفته شده و اگر بیماری مایل به رای دادن بود، شعبه سیار به بیمار مراجعه می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همینطور خدابنده پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همه اقدامات ستاد انتخابات استان، بر‌اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است مطرح کرد: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی به زمانبندی تبلیغات نامزدهای این مرحله نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه13 اردیبهشت تا 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

این مسئول گفت: همچون دور نخست، برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما و امکانات ویژه دستگاه‌‌های دولتی برای استفاده نامزدها تعیین و به آنان ابلاغ شده است؛ 491 شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه (زنجان – طارم ) و (خدابنده) مستقر هستند.

به گفته رفیعی؛ در حوزه انتخابیه ( زنجان – طارم ) 199 شعبه ثابت و 132 صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده 90 شعبه ثابت و 70 صندوق سیار اخذ رای پیش بینی شده است.

گفتنی است، انتخابات در حوزه های انتخابیه زنجان – طارم  برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است و قرار است دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان