Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال هزینه کشاورزان ۲ الی ۳ برابر شده است و مردم دیگر مثل قبل استقبال نمی‌کنند و خرید کم شده است. مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت میوه در بازار میوه و تره بار گفت: قیمت تمامی میوه‌های نوبرانه هم اکنون در میدان شکسته شده  گیلاس در میدان تره بار از ۲۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان موجود است و قیمت  ۳۵ هزار تومان برای  گیلاس تک دانه است و دو هفته پیش قیمت همین گیلاس ۳۵ هزار تومانی،  ۶۰ هزار تومان بوده و با فشاری که ما گذاشتیم قیمت‌ها را شکسته و هم‌اکنون ۳۵ هزار تومان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت آلبالو از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان موجود است که این قیمت‌ها بستگی به نوع و کیفیت محصول دارد و در میدان یک قیمت سقف و قیمت کف داریم که آن هم‌بستگی به درجه و ممتاز بودن محصول دارد.

وی افزود: قیمت گیلاس تکدانه در هفته آینده ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر باید اُفت کند به خاطر اینکه هم‌اکنون گیلاس ارومیه و مغان به دست آمده و بار فراوان است و چیزی به اسم نوبران دیگر نداریم.

دارایی‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون انبه‌ای که قیمت آن ۶۰ هزار تومان بوده امروز در میدان ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان فروخته‌شده و موز هندی  نیز  ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان فروخته‌ایم.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: محصول خیار نیز یک هفته گران شد، ولی امروز خیار درختی را ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار رسمی ۶ هزار تومان فروخته‌شده و فروشنده در بیرون از میدان تره بار ۳۰ الی ۳۵ درصد بر روی محصول اضافه می‌کند و این قیمت‌هایی که اعلام می‌کنم همگی در میدان مادر به این قیمت است و خرده‌فروش‌ها نه نظارت بر آن‌ها و نه فروش آن‌ها به ما ارتباطی ندارد.

وی در ادامه گفت: تا چند روز پیش قیمت هندوانه خیلی پایین آمد و به هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار تومان رسیده بود به علت اینکه هندوانه جیرفت و شیراز تمام شده، ولی از جا‌های دیگر وارد کردیم و بعضی قیمت‌ها ۳ هزار تومان تا ۴ هزار تومان است و این بستگی به نوع و کیفیت دارد.

دارایی‌نژاد بیان کرد: قیمت طالبی از ۴ هزارو  ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان موجود است و انواع طالبی از کاشان، ساوه و ورامین راداریم بار فراوان است درحالی‌که دیروز ورودی بار ما ۲۳ هزار تُن بوده اعم از سبزیجات،  صیفی جات،  میوه جات و  فرنگی جات ما اینجا را کشور می‌بینیم و اینجا فقط تهران نیست و ۲۰ هزار تن‌فروش ما بوده و خرید هم خوب است هر چه قدر عرضه را اضافه کنیم تقاضا خودبه‌خود کم می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال هزینه کشاورزان ۲ الی ۳ برابر شده و دلیل آن این است که مثلاً کارگری که روزانه ۷۰ هزار تومان پول می‌گرفت هم اکنون روزانه ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند سبدی که برای گیلاس می‌خریدند ۳ هزارو  ۵۰۰ تومان هم اکنون ۸ هزار تومان می‌خرند کرایه حمل در حال حاضر برای صیفی‌جات کیلویی  هزارو ۳۰۰ تومان است  صیفی‌جاتی مثل هندوانه، طالبی و خربزه است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً برای حمل انبه ۲۰ میلیون تومان کرایه می‌گرفتند و خالص ۱۶ تن بار می‌زدند، ولی هم‌اکنون ۱۰۰ میلیون تومان کرایه از مرز پاکستان می‌گیرند تا وارد شود و اگر این انبه را زیر ۲۵ هزار تومان بفروشند ضرر می‌کنند یعنی کیلویی ۶ هزار تومان کرایه حمل انبه است.

دارایی‌نژاد تاکید کرد: تاجرانی که ما مجبورشان کردیم که توزیع را زیاد کنند دیروز به اتحادیه آمدند و گله می‌کردند  همه داریم ضرر می‌کنیم و شما به ما یک قیمت ۳۰ هزارتومانی کمتر ندهید که بنده گفتم نه و از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان آن هم‌بستگی به کیفیت و نوع انبه دارد.

وی افزود: حتی موز را هم الآن زیر ۲۰ هزار تومان بفروشند ضرر می‌کنند هوا گرم است و شرایط اقتصادی مردم خیلی خوب نیست به خاطر همین موضوع بار‌ها‌ می‌ماند و گرنه ما روزانه تا ۳۰ هزار تُن ورودی بار داشتیم و تا صبح باری در میدان نمی‌ماند مردم هم مثل قبل استقبال نمی‌کنند و خرید کم شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص حل گرانی گوجه گفت: هم‌اکنون گوجه درجه‌یک بهبهان را ۴ الی ۵ هزار تومان می‌فروشند و گوجه دزفولی را ۳ الی ۳ هزار و ۵۰۰‌ می‌فروشند و قیمت پایین آمده است.

دارایی‌نژاد بیان کرد: پیاز و سیب زمینی بندرعباس و جیرفت تمام شد هم اکنون پیاز را از اصفهان دریافت می‌کنیم که قیمت آن ۲ الی ۳ هزار تومان در میدان می‌فروشند یک نوع پیاز درجه‌یک که صادراتی است داریم و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

وی اظهار داشت: سیب‌زمینی گلستان، گرگان و اصفهان ما به‌دست‌آمده و سیب‌زمینی درجه‌یک را ۴ هزار تومان و سیب‌زمینی گرگانی را ۳ هزار تومان می‌فروشند و این سه هزار تومان کیلویی ۱۵۰۰ تومان آن افت و کرایه حمل می‌شود و ۱۵۰۰ تومان برای کشاورز می‌ماند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در میوه‌ها  زردآلو تنها چیزی که برای ما گران شد و آن هم به این علت بود که امسال سرما تمام باغات شهریار ما را از بین برد، اما از طرف دیگر زردآلو شیراز،  کاشان و ارومیه به دست آمده و  هفته آینده از سمت دشت مغان هلو و شلیل دریافت می‌کنیم و این باعث می‌شود قیمت‌ها ۳۰ الی ۴۰ درصد افت کند، زیرا در باغات آنجا بالای ۲۰ هزار تومان وجود دارد.   بیشتر بخوانید: کاهش قیمت گوجه فرنگی و عرضه فراوان کلیه محصولات کشاورزی از هفته آینده

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی میوه و تره بار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی میوه و تره بار دارایی نژاد سیب زمینی هم اکنون قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد

تین نیوز

بازار خودرو در اولین روز معاملاتی هفته، افزایش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ها را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آن طور که گزارش ها نشان می دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند