Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:34:22 GMT

مردم دارالعباده حماسه ساز و شوق آفرین

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۶۳۸

مردم دارالعباده حماسه ساز و شوق آفرین

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،از همان آغاز رای گیری صف رای در مسجد حظیره پایگاه انقلاب یزد تشکیل شده و مردم در حال رای دادن هستند.

در استان یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حدود ۲۰هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات استان یزد همکاری دارند و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد ۲ میلیون و ۳۴ هزار تعرفه رای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۰ شهرستان استان توزیع شده است.

محمدباقر سرمیلی افزود: طبق جدول زمان بندی، ۹۸۱ هزار تعرفه برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری توزیع شد و یک میلیون و ۵۳ هزار تعرفه رای نیز برای انتخابات شورا‌های شهر و روستای استان در نظر گرفته شد که این تعرفه‌ها متناسب با نیاز هر شهرستان است.

او با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در ۲۴ شهر استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به جمعیت هر شهرستان برای انتخابات شورا‌های شهر، سه نوع تعرفه ۱۱ نفری، هفت نفری و پنج نفری در نظر گرفته شد.

جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی برای تصاحب کرسی‌های شورا‌های ۳۹۷ روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: برای ۲۳ روستا تعرفه پنج نفری و برای ۳۷۴ روستا نیز تعرفه سه نفری پیش بینی شد.

به گفته سرمیلی انتخابات سال ۱۴۰۰ در هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رای استان یزد برگزار می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهر‌ها و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ریاست جمهوری انتخابات شورا استان یزد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه