Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:09:19 GMT

سیاست‌های ظالمانه آمریکا و مرگ بیماران پروانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۷۸۷

سیاست‌های ظالمانه آمریکا و مرگ بیماران پروانه‌ای

به گفته موسس و مدیرعامل «خانه ای‌بی» گفت: در می ۲۰۱۸ آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و ما در حد فاصل این تاریج تا می ۲۰۱۹ فقط ۱۵ نفر از بیماران پروانه‌ای را به دلیل نداشتن پانسمان از دست دادیم.

به گزارش مشرق، سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی تاثیر تحریم‌ها بر تامین دارو برای بیماران پروانه‌ای گفت: در موارد بین المللی و اصل شالکه تحریم ایالات متخده آمریکا اعلام کرده است که غذا و دارو جزء تحریم نیست که این حرف جکی بیش نیست و عملا غذا و دارو تحریم است و ما به عنوان یک انجمن که با این مسائل در ارتباط هستیم تحریم‌ها را با گوشت، پوست و خون خود حس می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

وی ضمن اشاره به اینکه در می ۲۰۱۸ آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و ما در حد فاصل این تاریج تا می ۲۰۱۹ فقط ۱۵ نفر از بیماران پروانه‌ای را به دلیل نداشتن پانسمان از دست دادیم، ادامه داد: در خصوص این موضوع که چرا در کشور ما از این پانسمان‌ها استفاده می‌شود، باید بگویم که بالغ بر ۵۰ کشور در دنیا از محصولات میپلکس استفاده می‌کنند که ساخت شرکت مونلیکه در کشور سوئد است و دلیل استفاده کشورها از این نوع پانسمان این است که این محصول تکنولوژی خوبی دارد، دارای لایه سیلیکونی است و مواد نقره در آن به کار رفته است.

موسس و مدیرعامل «خانه ای‌بی» افزود: از می ۲۰۱۸ که بر شدت تحریم‌ها افزوده شد و مونلیکه نمایندگی خود را در تهران جمع کرد و ما به سمت تهیه این محصول از کشور ترکیه رفتیم و تحریم‌های ظالمانه دولتمردان ایالت متحده آمریکا تا حدی افزایش یافت که از ترکیه در خصوص افزایش مصرف این پانسمان‌ها پرسش شد و آن‌ها حتی کشورهای دیگر را هم رصد می‌کردند تا نتوانیم از آن‌ها این محصولات را دریافت کنیم و این موضوع برای ما مشکل ساز شد.

هاشمی گلپایگانی اظهار کرد: از طرفی دیگر با شرکت مونلیکه نامه‌نگاری انجام دادیم و در آن عنوان کردیم که ما یک سازمان مردم نهاد هستیم و شما بهتر از هر کسی می‌دانید که محصولاتی که شما تولید می‌کنید برای ما است و آن‎ها جواب ما را به عنوان یک سازمان مردم نهاد دادند و در پاسخ به ما گفتند که شما تحریم هستید و ما اگر بخواهیم این محصولات را در اختیار شما قرار دهیم، منافعمان به خطر می‌افتد.

وی توضیح داد: بعدها صحبت‌های بیشتری در این خصوص صورت گرفت و صدای ما به گوش جهانیان رسید و نماینده کشور ما در سازمان ملل از کودکی به نام آوا که بر اثر بی پانسمانی از دنیا رفته است، نام برد و اولین باری بود همتای آمریکایی او در مقابلش حاضر شد و از این بابت عذرخواهی کرد.

موسس و مدیرعامل «خانه ای‌بی» متذکر شد: دولتمردان ایالت متحده آمریکا با همه و خشونت وحشیگری که دارد با ملت‌ها و به ویژه ملت ایران برخورد می‌کنند و اینکه می‌گویند که غذا و دارو جزء تحریم نیست، جکی بیش نیست، چرا که اگر بر فرض این حرف آن‌ها صحیح باشد که نیست آیا ایالت متحده بانک‌ها را آزاد کرده است؟! ما از چه طریقی باید با شرکت مونلیکه مراوده داشته باشیم؟! و اصلا بانک هم به ما چنین اجازه‌ای داد ما باید از طریق چه سازمان کشتیرانی و هواپیمایی محصولات را باید به کشور خود منتقل کنیم؟! و این راه‌ها هم برای ما بسته است و هر کسی که ادعا می‌کند، غذاوداور جزء تحریم نیست و برود سری به بیماران خاص بزند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین بیماران پروانه ای برجام ایران ایالت متحده بیماران پروانه ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است