Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:44:42 GMT

تمهیدات نامناسب وزارت کشور در روز رای‌گیری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۹۸۸

تمهیدات نامناسب وزارت کشور در روز رای‌گیری

با وجود گذشت حدود یک ساعت از آغاز فرایند رسمی رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی‌گیری در برخی حوزه‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها، هنوز آغاز نشده است.

به گزارش مشرق، با آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همراه با نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری، آماده دریافت آراء ملت ایران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ حال و هوای مزار حاج قاسم در روز انتخابات

با این حال، گزارش‌های دریافتی در سطح شهر تهران و برخی شهرستان‌ها، حاکی است تا لحظه تنظیم و انتشار این خبر، هنوز در برخی حوزه‌ها رأی‌گیری آغاز نشده و مسئولان حوزه‌ها، دلیل این مشکل را عدم اعلام رسمی از سوی فرمانداری‌ها یا آماده نشدن سیستم‌های الکترونیک ثبت شماره ملی و ... اعلام کرده‌اند!

گزارش‌های خبرنگاران و گزارش های مردمی حاکی است که در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان آن حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود.

در حوزه رای گیری مشهوری مانند جماران نیز اخذ رای با 40 دقیقه تاخیر آغاز شد.

مشخص نیست که این مساله از کارشکنی‌های برخی مدیران در وزارت کشور نشأت می‌گیرد یا کاستی‌های مدیریتی در وزارت کشور عامل آن است.

مردمی که در صف رای گیری حضور دارند به این وضعیت معترض هستند.

رهبر معظم انقلاب دو روز پیش در سخنانی تاکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم به هنگام حضور در پای صندوق‌های رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

فرایند رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین انتخابات 1400 مجلس خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری فرمانداری تهران انتخابات رای گیری رأی گیری حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم

رییس جمهور گفت: دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مؤلفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد